• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • stenbruden

Det finns massa vattensporter, kanon, surfing, parasailing etc. Golfbana finns, jag provade att spela golf för första gången där Tyckte det var jätte kul! Bara 6 eller 7 hål (?)

Men missa inte snorklingen och dykningen!!!!! Det finns massor att se!!!

Maten var helt underbar, tyckte vi! Det är ju buffeer men dom varierar mycket och det finns en kock i varje restaurang så huvudmålen är helt nylagade. Kanon mat enligt oss!!!

BV - Beach Villa
    JBV - Jacuzzi Beach Villa
    WV - Water Villa

• Abica

Hur många olika restauranger hade ni att välja mellan när ni hade AI?

Vad är det för skillnad mellan Beach Villa och Water Villa?

• Abica

Bride in England,

När ska ni åka?

• stenbruden

Vi kunde välja mellan 3 st. Och dessutom ingick det 2 besök på Francos.
    OBS vi hade inte den vanliga AI utan med Gold paketet så det kan ju skilja (?)

Water Villa är de som står på pålar över havet, och beach ligger såklart på stranden

• Abica

Aha! Ja, det kanske jag borde ha fattat... : )

stenbruden skrev 2008-07-11 16:03:27 följande:
    Water Villa är de som står på pålar över havet, och beach ligger såklart på stranden
  • Bride in England

V aker inte forran i november. Vi blev tipsade om att helst inte aka under sommaren da det ar regnperiod - men av stenbrudens erfarenheter att doma verkar det inte spela sa stor roll nar man aker, man far bara ha tur

• Abica

Ska ni oxå vara borta drygt två veckor?

• Bride in England

Vi ar borta tva veckor exakt tror jag...Aker pa en sondag och kommer hem pa en sondag. Nar planerar ni att aka?

• Abica

Jag skulle också gärna vilja åka i november. Både för att det är den månaden man känner som störst behov att komma bort från det kalla och gråa och för att jag gärna vill åka på bröllopsresan under samma år som vi gift oss (gifter oss 9 aug).

Men vi har önskat oss pengar till resan i bröllopspresent, så därför kommer vi boka resan direkt efter bröllopet. Kanske inte är helt ultimat eftersom jag befarar att mycket kan vara slutsålt.

• Bride in England

Vi gifter oss ocksa 9 aug!!

Vi bokade var redan i november forra aret, da kandes det verkligen valdigt langt borta.

Nar vi bokade resan behovde vi bara betala en deposition pa ca 2000 kronor, sedan ska resten betalas 3 manader fore resan - efter vi har fatt pengarna i brollopspresent (om vi nu far nagra! ). Ni kanske kan kolla upp om det inte funkar sa i Sverige ocksa (vi bokade fran engelsk resebyra)?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3