• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • stenbruden

Bride in E - Det är mycket engelsmän på Kuredu! Vi träffade på ett gäng och hade jättekul med dem!!!

Abica - det är inte lätt o veta alla boenden

Det är ju dyrare att åka dit under vår vinter såklart, som med alla andra resor långt bort...

Vi kan ju ha haft jätte tur med vädret men jag uppfattade det som att det alltid växlar mer eller mindre men att solen även skiner gott under deras regnperiod.
    Vi sparade kanske 20 000 på det så vi är nöjda

• Bride in England

Oj det ska jag inte saga till m2b, han vill nog inte omges av sina landsmän på semester Å andra sidan kan jag tanka mig att det ar skillnad mellan att traffa trevliga engelsman i Maldiverna och att komma till en turisttät stad i Sydeuropa...

Ja med pengarna dar kan man nog spara en del! Vi kollade inte ens vad det kostade under sommaren, hade vi gjort det hade vi kanske beslutat oss for att "chansa" i regnperioden...

• stenbruden

Hehe ja det är ju det, man kanske inte vill umgås med landsmän... Men du har så rätt, det är skillnad på semester och hemma!

• Abica

Ja, det får vi kolla upp. Skulle va kul att boka så snart som möjligt!

Stämmer det att det är billigare att köpa den här typen av resor i England? I nån bröllopstidning läste jag om ett par i Sverige som köpte sin resa via England till en paradisö (minns inte vilken) + några dagar i Dubai, och trots att flygresan till London tillkom vill jag minnas att de lyckades halvera totalkostnaden.

Bride in England skrev 2008-07-11 16:35:27 följande:

Vi gifter oss ocksa 9 aug!! Vi bokade var redan i november forra aret, da kandes det verkligen valdigt langt borta.Nar vi bokade resan behovde vi bara betala en deposition pa ca 2000 kronor, sedan ska resten betalas 3 manader fore resan - efter vi har fatt pengarna i brollopspresent (om vi nu far nagra! ). Ni kanske kan kolla upp om det inte funkar sa i Sverige ocksa (vi bokade fran engelsk resebyra)?
  • Bride in England

Abica

Efter vad jag har hort har pa BT efter att ha bokat sa verkar de flesta fatt resan till ungefar samma pris - fast ingen verkar ha fatt det billigare. Kan tanka mig att det ar lattare att hitta nagot billigare har i England eftersom konkurrensen ar storre. Sen om ni bor nara en flygplats dar RyanAir flyger ifran sa kan ni nog spara pengar om resan ar billigare. Det ar nog vart att kolla upp - fast om det inte skiljer sa jattemycket kanske det inte ar vart besvaret! Ni maste ju isafall aven ta extra semesterdagar som ju faktiskt kostar pengar om man ser det sa.

Indcen tror jag ett stalle heter i Sverige dar manga har pa BT verkar ha bokat igenom.

• Utomlands 2008

Har också hittat hit till nya tråden! Men är fortf. inte säker på om det blir Maldiverna... lite trist att det börjar gå charterresor dit nu i nov.

Abica: Du har väl inte missat de tidigare Maldiverna/Kkuredu-trådarna här på BT? Och varje ö verkar ha sin egen hemsida, inkl Kuredu, där du kan läsa om de olika boendealternativen, restaurangerna samt aktiviterna m.m. www.kuredu.com

Bride in England: Fiffigt om du lägger till de gamla trådarna i TS...

• Bride in England

Utomlands 2008 skrev 2008-07-15 01:33:03 följande:

Har också hittat hit till nya tråden! Men är fortf. inte säker på om det blir Maldiverna... lite trist att det börjar gå charterresor dit nu i nov. Abica: Du har väl inte missat de tidigare Maldiverna/Kkuredu-trådarna här på BT? Och varje ö verkar ha sin egen hemsida, inkl Kuredu, där du kan läsa om de olika boendealternativen, restaurangerna samt aktiviterna m.m. www.kuredu.comBride in England: Fiffigt om du lägger till de gamla trådarna i TS...
    Denna startades inte forran gamla traden var stangd, blev pamind av Stenbruden. Sa jag kan inte lagga till den langre. Har inte varit inne har sa mycket pa sistone sa hade helt glomt bort dess existens

Charterresor...ar inte det vad vi alla aker pa nu, dvs paketresor? Eller vad ar skillnaden? Att boka sitt eget flyg och boende menar du? Men jag tror att manga redan har bokat paketresor, iallafall vi.
  • stenbruden

Utomlands 2008 - vi pratade om det med lite annat folk när vi var på Kuredu... Vi kom fram till att vi tror att det konmer bli vissa öar som man kan chatrar till. Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer att gå charter till tex Kuredu eller någan annan väletablerad ö... Man hoppas det iaf men va sjutton ligger det för intresse i de öarnas hotell ägare kan man undra.
    Så förhoppningsvis kan man undvika charter ställena även i framtiden och komma till de "unika" maldiverna

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3