• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • MrsPuff

JohannaTotte

Vi ska åka till Kuredu i November och jag kommer att vara gravid då. Jag kollade upp vad man behöver för vaccin, och de rekomenderade då att jag skulle ta Hepatit A. Jag vet inte om det finns olika riktlinjer, men har sett på flera ställen att det är extra viktigt att vaccinera sig när man är gravid.
    Det gäller säkert bara högriskområden, vilket inte Maldiverna är, men det är ju dumt att chansa...

Dessutom så om du fyller på din hep A om ett år har du ett skydd i massa år (tror det är 25 år)sen, så då har du det ju gjort till andra resor.

Hoppas ni får en trevlig resa!!

• MrsPuff

Åhh nu är det bara 38 dagar kvar till vi åker och 48 dagar kvar till vi gifter oss på Kuredu!!! Ska bli så härligt...

Är det nån annan här som har önskat speciella nummer? Nån som vet om man brukar få det?
    Tänkte jag skulle maila och kolla om man kan få BV 208-210 som Fru Hä rekomenderade. Vi tar vår son på 1 1/2 med oss så då är det ju ganska viktigt att stranden utanför är bra.

Kuredu känns rätt för oss och jag måste ge ett speciellt tack till fru Hä för alla mail med tips, de har verkligen varit guld värda :)

Nån annan som åker i början på November??

• fru Hä

Hej, hej!!

Äsch, det var bara roligt att kunna hjälpa till!

Hoppas ni får en underbar resa.

fru Hä

MrsPuff skrev 2008-09-24 10:52:22 följande:
    Åhh nu är det bara 38 dagar kvar till vi åker och 48 dagar kvar till vi gifter oss på Kuredu!!! Ska bli så härligt...Är det nån annan här som har önskat speciella nummer? Nån som vet om man brukar få det?Tänkte jag skulle maila och kolla om man kan få BV 208-210 som Fru Hä rekomenderade. Vi tar vår son på 1 1/2 med oss så då är det ju ganska viktigt att stranden utanför är bra. Kuredu känns rätt för oss och jag måste ge ett speciellt tack till fru Hä för alla mail med tips, de har verkligen varit guld värda :) Nån annan som åker i början på November??
  • Sansisen

Japp, vi åker den 7:e november! När åker ni??

MrsPuff skrev 2008-09-24 10:52:22 följande:
    Åhh nu är det bara 38 dagar kvar till vi åker och 48 dagar kvar till vi gifter oss på Kuredu!!! Ska bli så härligt...Är det nån annan här som har önskat speciella nummer? Nån som vet om man brukar få det?Tänkte jag skulle maila och kolla om man kan få BV 208-210 som Fru Hä rekomenderade. Vi tar vår son på 1 1/2 med oss så då är det ju ganska viktigt att stranden utanför är bra. Kuredu känns rätt för oss och jag måste ge ett speciellt tack till fru Hä för alla mail med tips, de har verkligen varit guld värda :) Nån annan som åker i början på November??
  • MrsPuff

Vi åker den 1 nov och åker hem den 16 nov. Vi kommer att gifta oss där den 11 nov.

Sansisen skrev 2008-09-24 21:41:37 följande:
    Japp, vi åker den 7:e november! När åker ni??
  • Sansisen

då får jag hålla utkik efter bröllop då :) Grattis och lycka till!!

MrsPuff skrev 2008-09-27 10:50:41 följande:
    Vi åker den 1 nov och åker hem den 16 nov. Vi kommer att gifta oss där den 11 nov.
  • fru Hä

Hej alla!

NU har jag hittat den ultimata drömön! Dhonakulhi - Island Hideaway. WOW!!!!!!!!!!!!!!

Inte gratis, men åker man sen april - framåt så är det i alla fall möjligt Snacka om PERFEKT för en bröllopsresa. Vi funderar på att ha i åtminstone några dagar där på nästa tripp bara för att ha VARIT DÄR! Sanslöst.Kolla in deras hemsida www.island-hideaway.com ...något att drömma om....

fru Hä

...ett alternativ mer passande för plånboken är Filitheyo som är min favorit!

ds

• Emkalo

Bara 1 vecka kvar tills 3 veckors paradis :) Wii!

Vad ska vi tänka på? Visst ska man väl köpa solkräm hemma, för det är så dyrt där??

Ngt annat att tänka på??? Vi åker till Kuredu på fredag om en vecka!

• JohannaTotte

På lördag gifter vi oss... helt sjukt!!
    Ännu längre bort känns att vi nästa fredag åker till Maldiverna. Ojojoj va underbart det kommer att bli. Bara vara ledig och njuta i solen.

• fru Hä

Hej!

JA! Solkräm hemma! Dyrare o sämre på plats. Förslag: på apoteket säljer de ett märke som heter VICHY. De har superbra solkräm för ansiktet. Jag brukar köpa spf 50 och 30 + en flaska 30 från Nivea (den blå) för oss 2 i två veckor och vi använder upp nästan allt. De som sett våra bilder vet att både jag o min man har duktigt med pigment. Solen därnere är löjligt stark och med ordentlig spf kan man vara ute m mer och få finare bränna. Smörj in på morgonen innan ni går ut o börjar svettas. Då hinner det dra in o man behöver inte hålla på o smörja så m under dagen. Man bränner sig även om det är molnigt. Värre än t.ex. Thailand.

Gud vad avis jag är! Ha en alldeles underbar resa!!!!!!!!!!

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-02 19:52:01 följande:
    Bara 1 vecka kvar tills 3 veckors paradis :) Wii!Vad ska vi tänka på? Visst ska man väl köpa solkräm hemma, för det är så dyrt där??Ngt annat att tänka på??? Vi åker till Kuredu på fredag om en vecka!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3