• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • sandybee

fru Hä skrev 2008-08-10 10:51:39 följande:

JBV nr 240 - 255 = bästa läget. Se till att ni äter på "O-resort"!!! Jag skulle eprsonligen inte lägga de extra pengarna på en Watervilla, åtminstone inte på Kuredu. (har varit på ön 5 ggr). Vilka åker ni med? Fick ni bra pris?mvh fru Hä
    Vi har tittat på att köpa flybiljett via ex flygvaruhuset och boka direkt hos hotellet. Vill ha avslappning och lyx samt möjlighet att ta dykcert - och allt till rimligt pris. Har du något förslag på ö/hotell? ;)

Har förstått att Kuredu passar hyfsat in på beskrivningen men tar tacksamt emot fler förslag!
  • fru Hä

Hej Sandybee!

När på året var det ni skulle åka? Hur stor/liten får ön vara? Andra förväntningar t.ex. möjligheter till socialt liv, utflykter osv.

mvh fru Hä

sandybee skrev 2008-08-10 16:25:49 följande:
    fru Hä skrev 2008-08-10 10:51:39 följande:
    Vi har tittat på att köpa flybiljett via ex flygvaruhuset och boka direkt hos hotellet. Vill ha avslappning och lyx samt möjlighet att ta dykcert - och allt till rimligt pris. Har du något förslag på ö/hotell? ;)Har förstått att Kuredu passar hyfsat in på beskrivningen men tar tacksamt emot fler förslag!
  • sandybee

Mitten av november - slutet av januari hade vi tänkt oss, fast bara 10-14 dagar! Har två hundar hemma som inte klarar sig utan oss så längre (rättare sagt: VI klarar oss inte utan dem!).

Klar fördel om det finns någon möjlighet till socialt liv och utflykter. Möjlighet att ta dykcert är en stor fördel!

fru Hä skrev 2008-08-11 16:16:08 följande:

Hej Sandybee!När på året var det ni skulle åka? Hur stor/liten får ön vara? Andra förväntningar t.ex. möjligheter till socialt liv, utflykter osv.mvh fru Hä
  • fru Hä
    sandybee skrev 2008-08-11 23:33:10 följande:
    Mitten av november - slutet av januari hade vi tänkt oss, fast bara 10-14 dagar! Har två hundar hemma som inte klarar sig utan oss så längre (rättare sagt: VI klarar oss inte utan dem!).Klar fördel om det finns någon möjlighet till socialt liv och utflykter. Möjlighet att ta dykcert är en stor fördel!fru Hä skrev 2008-08-11 16:16:08 följande:
    Hej Sandybee!

Jag vet hur det är....vi har en cavalier som vi ständigt saknar när vi är på resande fot. Han brukar alltid vara hos sin uppfödarre "på släktträff" och har säkert minst lika kul som vi!!! Så det gör det lättare...

fru Hä
  • stenbruden

Sandybee - vi bodde i en JBV nummer 253 och det var helt underbart!! Vi hade jättenära till O restaurangen och där åt vi i stort sett varje måltid. Lugn del av ön.

Jag hade faktiskt inte heller lagt de extra pengarna på en WV.. Vi trivdes så himla bra med vårt boende och det såg lite tristare ut på den sidan ön som WV låg. Inte mycket till strand och lite ensligt. Detta är ju bara MIN uppfattning och jag har hört massor med positivt från WV!

• carand

Hej

Hur mycket dollar har ni tagit med er i kontanter?
    Vi ska stanna 2 veckor.

Vilka nummer på BB har de bästa läget?

Mvh
    Carola

• fru Hä

Ta med ca 200 dollar kontant. Mest små ´valörer, 1, 5 och 10 dollars sedlar.

Bästa läget är typ 410 - 440. I min mening!

mvh Fru Hä

carand skrev 2008-08-24 21:02:42 följande:
    HejHur mycket dollar har ni tagit med er i kontanter?Vi ska stanna 2 veckor.Vilka nummer på BB har de bästa läget?MvhCarola
  • Sansisen

hej hej!

Åker till Kuredu den 7 november, längtar som en tok dit.
    Ska bo i en O-villa, undrar vilka nummer som har bästa läget?
    Vad får man aboslut INTE missa när man åker dit?

MVH Sansisen

• Emkalo

Hallå

Ja nu är det "bara" en och en halv månad kvar :) Galet vad tiden går!

Jag undrar vilka tider maten serveras i AI? Vi kommer bo i BB.

Två veckor som gift i lördags :) Wihi!

• carand

Hej

Visst skulle ni också åka den 10/10??
    Det är jättekort tid kvar nu.

/Carola

Emkalo skrev 2008-08-25 19:59:23 följande:
    HallåJa nu är det "bara" en och en halv månad kvar :) Galet vad tiden går! Jag undrar vilka tider maten serveras i AI? Vi kommer bo i BB. Två veckor som gift i lördags :) Wihi!
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3