• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • MrsPuff

Beach Wedding,
    Vi åker med vår son på 1 1/2 år till Maldiverna och gifter oss nu i November, så jag har inte så mycket info om just det än, men vi har rest några gånger tidigare med vår son så fråga gärna om det är nåt du undrar över att resa med barn.
    Mvh
    MrsPuff

• stenbruden

GRATTIS Johanna Totte!!! Va roligt!!!
    Ni kommer inte att bli besvikna!

Ang trigger fish behöver man inte vara orolig nej! Jag upplevde den lite läskig ibland då den kan simma "mot" en. Men den attackerar ju inte! Den vill nog bara visa att den inte är rädd och ska inte jävlas med Vad vet jag...? Jag simmade bara bort från den när den gjorde så... Man behöver ju inte simma fram och peta på den för den KAN ju bitas.

Då var det värre när jag såg en (men gud va heter dom nu...öhhh ) den taggiga, coola, giftiga fisken (hjälp mig)
    Iaf så var den nog sjuk och låg och guppade på botten precis vid stranden som gjort för att trampas på.. Håll lite koll vart fötterna sätts ner, det hade jag efter det.

Missa inte de stora stimmen precis vid stranden (tonfisk) jag råkade simma in i det när jag snorklade och det var hur häftigt som helst med fisk ÖVERALLT!

Blir alldeles galen här, det finns så mycket att se under vattnet där. Får man följa med som handbagage

• Beach Wedding

Du menar nog drakfisken...är d inte den som är typ randig med taggar...rödaktig.....
    Åh vad jag längtar tills man får snorkla igen....
    D jag hörde om trigger fisken var väll som du sa att den kan gå till anfall om man e fööör nära.... men e väll inge å oroa sig för egentligen.... tror ju inte den var giftig eller så....

• Emkalo

Hallå, ngn som vet om man behöver adapter på Kuredu?? Vi åker imorgon...kanske bättre att köpa här, lär väl vara galet dyrt där?!

• fru Hä

Hej!

Köp sån där billig på panet eller taxfree. resevarianten. brukar kosta runt 80 kr. Annars tror jag att det finns att låna i receptionen.

Vill passa på att önska alla 10/10 en riktigt trevlig resa och hoppas att ni berättar vad ni tyckte efteråt!

mvh

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-09 15:01:20 följande:
    Hallå, ngn som vet om man behöver adapter på Kuredu?? Vi åker imorgon...kanske bättre att köpa här, lär väl vara galet dyrt där?!
  • Emkalo

Tack fru Hä!!

En till fråga! Får man införa godis och chips? Eller tar dem det tullen? Nötter, typ jordnötter eller chilinötter? Australien är ju väldigt restrikta vad gäller sånt, så jag undrar eftersom chips är väl väääldigt dyrt där? bättre att ta med kanske?!

• carand

Tack fru Hä
    Nu är det inte många timmar kvar

fru Hä skrev 2008-10-09 15:43:35 följande:

Hej!Köp sån där billig på panet eller taxfree. resevarianten. brukar kosta runt 80 kr. Annars tror jag att det finns att låna i receptionen.Vill passa på att önska alla 10/10 en riktigt trevlig resa och hoppas att ni berättar vad ni tyckte efteråt!mvhfru Hä
  • Emkalo

Föjdfråga, om ngn kan/hinner svara! Om man får köpa med sig typ chips, ska man göra det på flgplatsen i Doha?? Jag tänkte om dem i Doha tar den "mat" man har med sig när man går genom kontrollen där?

Vad finns egentligen på flygplatsen där??

Sista fixet nu!! :)

Emkalo skrev 2008-10-09 20:00:39 följande:
    Tack fru Hä!!En till fråga! Får man införa godis och chips? Eller tar dem det tullen? Nötter, typ jordnötter eller chilinötter? Australien är ju väldigt restrikta vad gäller sånt, så jag undrar eftersom chips är väl väääldigt dyrt där? bättre att ta med kanske?!
  • fru Hä

Hej, hej!

En gång hade en kompis till oss med sig ett helt gäng pringles chips-rullar i resväskan. Inga problem. Det går säkert bra, men jag har aldrig provat själv.

Har någon kontaktlinser? Ta i så fall gärna med engångs så ni kan byta om ni varit ute o snorklat länge och se till att alltid skölja ögonen noggrannt + alltid ha linsprylarna där det är AC. Det finns små plankton i vattnet som kan orsaka ögonproblem annars (allvarliga sådana). Samma med öronen. Skölj noga, noga efter snorkling och dykning för att slippa "diver's ear".

GUUUUUUUD vad jag är avis......

stor kram o ha det så lovely!

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-10 08:53:46 följande:
    Föjdfråga, om ngn kan/hinner svara! Om man får köpa med sig typ chips, ska man göra det på flgplatsen i Doha?? Jag tänkte om dem i Doha tar den "mat" man har med sig när man går genom kontrollen där?Vad finns egentligen på flygplatsen där??Sista fixet nu!! :)
  • Emkalo

Tacktack för svaret fru Hä!

Ja linser har vi båda, även om jag går ut (har inte så stora synfel) utan ibland.....ser ju okej ändå! Men maken måste ha linser eller glasögon, tack för tipset! Hn får ta med extra linser!

En till sak jag kom på! Handdukar? Man får strandhandduk v ad jag förstår, men även till rummet för dusch och sånt....? Jag antar att det finns??

Samma sak vad gäller tvål och så?

Om ngn hinner svara innan vi åker till arlanda vid 6-tiden!

:)

• fru Hä

Handdukar finns! Lite tvål osv, men inte så att det räcker i 2 veckor. Jag brukar köpa stor, billig som jag kan lämna sen. Jag kan inte fatta att man kan vara på väh IDAG! Vilken grej! Glöm inte att köpa böcker osv om Maldiverna på flygplatsen (helst i affären utanför som är billigare) innan ni åker hem. JÄTTEKUL att ha kvar efter resan. Se till att åka ut på utflykter m båt osv. Tänk på att det kan vara enda chansen! Det är lätt att bli bekväm på Maldiverna

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-10 13:37:37 följande:
    Tacktack för svaret fru Hä!Ja linser har vi båda, även om jag går ut (har inte så stora synfel) utan ibland.....ser ju okej ändå! Men maken måste ha linser eller glasögon, tack för tipset! Hn får ta med extra linser!En till sak jag kom på! Handdukar? Man får strandhandduk v ad jag förstår, men även till rummet för dusch och sånt....? Jag antar att det finns??Samma sak vad gäller tvål och så?Om ngn hinner svara innan vi åker till arlanda vid 6-tiden!:)
  • Emkalo

Tack än en gång!! Tack för all hjälp! Snart är vi på väg! Brättar om 3 hääärliga veckor hur det var :) Fast det vet ju du iaf, fru Hä, hur dte är :)

Ha det topp och kram

fru Hä skrev 2008-10-10 14:11:46 följande:

Handdukar finns! Lite tvål osv, men inte så att det räcker i 2 veckor. Jag brukar köpa stor, billig som jag kan lämna sen. Jag kan inte fatta att man kan vara på väh IDAG! Vilken grej! Glöm inte att köpa böcker osv om Maldiverna på flygplatsen (helst i affären utanför som är billigare) innan ni åker hem. JÄTTEKUL att ha kvar efter resan. Se till att åka ut på utflykter m båt osv. Tänk på att det kan vara enda chansen! Det är lätt att bli bekväm på Maldiverna fru Hä
  • starbelle83

Tjingeling!!! Idag är det exakt tre veckor kvar tills vi beger oss till Kuredu!!! Ska bli så j-vla härligt, vi förtjänar verkligen den här resan efter endast 2 veckors semester i somras... Har några frågor som jag hoppas någon har tid och lust att besvara.
    Vart på flygplatsen kommer vi hitta vår transfer? Har dom ett eget stand man går till vid ankomst?
    Hur pass solsäkert är det de två första veckrna i NOV?
    Hur stor roll spelar det om vi bor i O-beach villa eller koamas BV..? Jag bokade i mars, bör jag maila och åetrbekräfta/dubbelkolla med transfer?

Kramis

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3