• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • grata

Fru Hä, vet du något om Vilu Reef? Har bokat vår bröllopsresa dit och skulle vara kul att få veta lite om stället innan vi åker...

• fru Hä

Hej!

Vilu Reef är en jättegullig liten ö ned strandbungalows som är riktigt söta, framförallt utanpå. Fina stränder. Lite väl tätt bebyggt och tyvärr en bebodd ö väldigt nära som tar bort lite av robinsonkänslan. Bra käk o service, lite väl m italienare...

Det blir säkert bra! Det beror helt på vilka förväntningar ni har? Personligen tycker jag (när jag har kollat själv) att ön är lite "överprisad". När ska ni åka? Fick ni bra pris?

Ha det så bra!

Fru Hä

grata skrev 2008-09-03 14:22:50 följande:
    Fru Hä, vet du något om Vilu Reef? Har bokat vår bröllopsresa dit och skulle vara kul att få veta lite om stället innan vi åker...
  • grata

fru Hä skrev 2008-09-03 19:59:29 följande:

Hej!Vilu Reef är en jättegullig liten ö ned strandbungalows som är riktigt söta, framförallt utanpå. Fina stränder. Lite väl tätt bebyggt och tyvärr en bebodd ö väldigt nära som tar bort lite av robinsonkänslan. Bra käk o service, lite väl m italienare...Det blir säkert bra! Det beror helt på vilka förväntningar ni har? Personligen tycker jag (när jag har kollat själv) att ön är lite "överprisad". När ska ni åka? Fick ni bra pris? Ha det så bra!Fru Hä
    Det vi vill ha av resan är lugn och ro, lata dagar på stranden och tid att bara rå om varandra.

Har bett om en bv på den sidan som vetter bort från den bebodda ön, eftersom vi åker under lågsäsong i mitten av maj hoppas vi att det ska gå bra att få där, eller ev uppgradera på plats.

Vi får betala 60' för oss båda i 13 nätter inkl. flyg och AI och en bröllopsceremoni på stranden med det som hör till, massage mm. Vi fick prisförslag på 23' per person först, men sen ville vi ha AI, tyckte att det är skönast på ett sånt ställe även om vi aldrig kör AI när vi är ute och reser annars.
  • JohannaTotte

Va roligt o se att det är fler som åker 10/10, det gör vi också
    Känns helt otroligt att det bara är en månad kvar nu! Vi gifter oss 4 Oktober och åker den 10! Heeeelt fantastiskt ska det bli!

• Emkalo

Ja, hur många är vi som åker 10 okt?

JohannaTotte skrev 2008-09-04 20:58:14 följande:
    Va roligt o se att det är fler som åker 10/10, det gör vi också Känns helt otroligt att det bara är en månad kvar nu! Vi gifter oss 4 Oktober och åker den 10! Heeeelt fantastiskt ska det bli!
  • maria7243

Hej Fru Hä : )

Vi åker till Velidhu Island den 20 oktober och vi ska gifta oss där.
    Vad vet du om den ön?
    Förrästen härligt och se nån så otroligt hängiven som du är.....

//Maria

• Utomlands 2008
    maria7243 skrev 2008-09-06 11:12:04 följande:
    Hej Fru Hä : )Vi åker till Velidhu Island den 20 oktober och vi ska gifta oss där.Vad vet du om den ön?Förrästen härligt och se nån så otroligt hängiven som du är.....//Maria
    Är det lagligt att vigas där numera?
  • fru Hä

Hej!

Så fantastiskt! Vi är supernöjda med vårt beslut att gifta oss utomlands! (Även om den "formella" vigseln var hemma. Nej, det går inte att gifta sig "på riktigt" där)

Velidhu tror jag är en riktig pärla! Mycket prisvärd! Är i topp 3 för mig på önskelistan...Velidhu har fått otroligt m beröm på TA (Trip Advisor) som är en jättebra källa till info. Ni måste berätta ALLT när ni kommer tillbaka! Jag tror att ni har prickat alldeles rätt. Avundsjuk....

Ha en underbar resa!

fru Hä

maria7243 skrev 2008-09-06 11:12:04 följande:
    Hej Fru Hä : )Vi åker till Velidhu Island den 20 oktober och vi ska gifta oss där.Vad vet du om den ön?Förrästen härligt och se nån så otroligt hängiven som du är.....//Maria
  • maria7243

fru Hä skrev 2008-09-07 10:35:34 följande:

Hej!Så fantastiskt! Vi är supernöjda med vårt beslut att gifta oss utomlands! (Även om den "formella" vigseln var hemma. Nej, det går inte att gifta sig "på riktigt" där)Velidhu tror jag är en riktig pärla! Mycket prisvärd! Är i topp 3 för mig på önskelistan...Velidhu har fått otroligt m beröm på TA (Trip Advisor) som är en jättebra källa till info. Ni måste berätta ALLT när ni kommer tillbaka! Jag tror att ni har prickat alldeles rätt. Avundsjuk....Ha en underbar resa!fru Hä
    OOps låter ju helt fantastiskt att du säger så nu vart jag jätte lugn.......
    Ja vi ska berätta allt det lovar jag men just nu så känns det som en dröm alltihopa : )
    Men jag funderar över en sak när det gäller ceremonin där.
    Har tittat på alla dina fantastiska bilder från eran men finns det tid för att ha egna vigsellöften eller är det deras tradition som gäller?

Maria
  • maria7243

Utomlands 2008 skrev 2008-09-07 00:49:50 följande:

Är det lagligt att vigas där numera?
    Hej!!

Nej tyvärr så är det inte det.
    Vi ska ha en liten vigsel här hemma innan vi åker och sen gör vi det "på riktigt" där nere.

Maria
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3