• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • carand

Hej

Ni gifter er på våran förlovningsdag
    Och vi åker också till Kuredu den 10/10.
    Vad kul!

/Carola

JohannaTotte skrev 2008-09-04 20:58:14 följande:
    Va roligt o se att det är fler som åker 10/10, det gör vi också Känns helt otroligt att det bara är en månad kvar nu! Vi gifter oss 4 Oktober och åker den 10! Heeeelt fantastiskt ska det bli!
  • fru Hä

Hej!

Det är inga problem att ha sina egna löften. De är m tillmötesgående på Maldiverna!!

fru Hä

maria7243 skrev 2008-09-07 14:37:22 följande:
    fru Hä skrev 2008-09-07 10:35:34 följande:
    OOps låter ju helt fantastiskt att du säger så nu vart jag jätte lugn.......Ja vi ska berätta allt det lovar jag men just nu så känns det som en dröm alltihopa : )Men jag funderar över en sak när det gäller ceremonin där.Har tittat på alla dina fantastiska bilder från eran men finns det tid för att ha egna vigsellöften eller är det deras tradition som gäller?Maria
  • stenbruden

Åhhh jag vill åka igen!!!!! Längtar tillbaka!!!! Är inne på kuredus hemsida titt som tätt och kollar web cam... Men vad är det mot verkligeheten

Era lyckostar!! NJUUUUT

• fru Hä
    stenbruden skrev 2008-09-08 13:54:33 följande:
    Åhhh jag vill åka igen!!!!! Längtar tillbaka!!!! Är inne på kuredus hemsida titt som tätt och kollar web cam... Men vad är det mot verkligeheten Era lyckostar!! NJUUUUT
    Hej!

Det är det värsta med att åka till Maldiverna. Atolladdiction. Man vill bara åka tillbaka hela tiden......

Varför är det så tyst på forumet helt plötsligt? Skriv!

fru Hä
  • Emkalo

wii...bara drygt 3 veckor kvar :) sen ska vi slappa i hela tre veckor!!

Jag vet att det tagits upp så många ggr förut, så jag skyller på lättja. Men hur mkt dollars ska man ha med sig? för fickpengar?

För allt man äter där som inte ingår i AI sätts upp på rummet?

Hur betalar man utflykterna? Kan man sätta dem på rummet oxå?

Är det många som vaccinerar sig? Hepatit A och B? Eller bara A?

• Sansisen

Åker dit den 7:e nov, kan knappt bärga mig!! Vi har inte vaccinerat oss, tanken har inte slagit mig, eftersom det är så många som säger hur säkert och bra det är på maldiverna. Men det kanske man borde?!

Är det någon som vet hur frukosten är? Vad serveras och vilka tider?
    FInns det något som finns serverat som kan ta under hela dagarna, typ frukt och sånt?

• fru Hä

Hej både Emkalo och Sansisen!

Vilken ö? Kuredu?

Dollar; små valörer 1,5,10-dollar och kanske typ 200 dollar. Man kan ju alltid shoppa upp dem om det blir över....

Allt säts upp på rummet. Bara dricks i kontaneter. Men det är alltid bra att ha lite till dricka på flygplatser osv.
    Fru Hä

Frukost är massor av sorter och jättegott. Ofta har de en kille som bara står o steker de ägg på det sätt du föredrar!

Emkalo skrev 2008-09-16 10:31:57 följande:
    wii...bara drygt 3 veckor kvar :) sen ska vi slappa i hela tre veckor!!Jag vet att det tagits upp så många ggr förut, så jag skyller på lättja. Men hur mkt dollars ska man ha med sig? för fickpengar?För allt man äter där som inte ingår i AI sätts upp på rummet?Hur betalar man utflykterna? Kan man sätta dem på rummet oxå?Är det många som vaccinerar sig? Hepatit A och B? Eller bara A?
  • JohannaTotte

Vi har inte heller vaccinerat oss. Kanske man borde ha gjort. Nu när jag dessutom gått o blivit gravid precis innan bröllop o resa. Jag hoppas innerligt att jag får må bra så att jag kan njuta till fullo av resan. Det som är positivt med att jag är gravid nu att det kommer bli lite billigare eftersom jag är den drinkälskande, ölälskande o vinälskande i vår familj Nu blir det cocacola o alkoholfria drinkar som gäller!

Ja 3 veckor kvar på fredag för oss.... sååå skönt

• fru Hä

GRATTIS! Då får bebisen sin första resa också

Det är ett sånt ställe som funkar utmärkt även om man är gravid. Eftersom det är så tidigt ännu så kan du ju snorkla osv så m du vill. Det är bara drickandet du missar (bara.... )

Fru Hä

JohannaTotte skrev 2008-09-17 16:33:18 följande:
    Vi har inte heller vaccinerat oss. Kanske man borde ha gjort. Nu när jag dessutom gått o blivit gravid precis innan bröllop o resa. Jag hoppas innerligt att jag får må bra så att jag kan njuta till fullo av resan. Det som är positivt med att jag är gravid nu att det kommer bli lite billigare eftersom jag är den drinkälskande, ölälskande o vinälskande i vår familj Nu blir det cocacola o alkoholfria drinkar som gäller!Ja 3 veckor kvar på fredag för oss.... sååå skönt
  • Brölloputomlands

Hej Fru Hä!

Jag har lite funderingar kring Maldiverna. Det låter ju som paradiset på jorden. Min sambo är lite orolig för att det skulle vara för lugnt där. Av det jag har läst i den här tråden låter Kuredu som ett bra ställe för både vila och aktivitet. Vad tror du?

Sedan undrar jag om man kan åka till Maldiverna i aug/sep och ungefär vad priserna ligger kring för två vuxna? Finns det något bolag som du rekommenderar att åka med?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3