• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • Bling75

Det var nog inte vi för min klänning var bara vit. Men det var i mitten av juni (den 16:e).

På Komandoo fanns inga andra svenskar alls, på gott och ont. Det är ju oftast lättare att få kontakt med folk från samma land som en själv, men det blir också lite tråkigare. Och man måste tänka på vad man säger

Vi träffade och umgicks mycket med ett annat par som var där på bröllopsresa, men de galningarna var ifrån paradiset hawaii.

Min reflektion är nog att jag vill ha mellantinget nästa gång, men det måste finnas vattenvillor för jag vill inte bo på stranden. Tänkte på det när vi själva promenerade hem den vägen på kvällarna och såg att de måste ha fördraget hela tiden. Vi kunde ju typ sola nakna på vår terass och drog inte för förrens vi släckte lampan på kvällen.

fru Hä har väl spanat på massor med sköna öar så jag hoppas på ett toppentips från henne... (eller någon annan)

Önskelista:
    Medelstor ö.
    Superbra snorkling.
    Bra dykcenter.
    Många dyk och snorkel utflykter.
    Vattenvillor.
    Gärna pool.
    Ev barnfritt (om vi inte har lyckats ännu)
    Minimalistisk design.
    Bra pris under lågsäsong (max 4000).

Hoppas vi hittar det till nästa gång, för det lär bli en nästa gång

• stenbruden

Ok det var ett annat par som vi såg då... Men vi var ju på samma ö iaf när ni gifte er Grattis förresten!!!
    Var ni vid the wedding chapel (vita tältet på stranden) ??

• Bling75

Det var vi

Det var det tältet som spelade in när vi valde ö, tyckte det var så enkelt och fint.

• elsi

är maj en bra månad för komandoo? var är bäst på maldiverna? kostnad?

Vi är 45o 48 år... undomlig par, o ska ha en vuxen bröllop (1.a gången för mig !)
    och en vuxen smekmånad det ska vara så romantiskt som möjligt...

• Bling75

Vi var på Komandoo i början av juni. Det är inte högsäsong under sommaren så priserna är bättre men det är risk för regn.

Så här i efterhand så är jag glad att jag åkte under sommaren. Vi hade regn på natten två gånger, de flesta dagar var det lite disigt eller mulet vilket inte är lika snyggt på kort med ofantligt mycket skönare då man inte brinner upp lika fort i solen. Det är ju fortfarande rätt soligt och 30 grader varmt.

Vill man bara ta det lugnt och ha det väldigt privat så tycker jag att vattenvillorna på komandoo är perfekta.

Men tänk på att cermonin är på en annan ö på gott och ont.

Hoppas att du hittar den perfekta resan för dig och att ni får ett underbart bröllop!

• stenbruden

Elsi - Det finns perioder med bättre och sämre väder på M MEN det är ett året runt resmål!! Vi hade en dag med sämre väder utav 16.
    Vi var jättenervösa över vädret i juni men det var ingen fara alls och personalen sa att det stormar lite då o då hela året. Men det bästa är att det går snabbt över!

Maj ska ju vara en kanon månad under vattnet!! Om ni dyker..

• palmer

Till alla er som varit på Kuredu.

Vad tyckte ni var nackdelarna med ön?

• majsanna
    palmer skrev 2008-08-04 22:35:19 följande:
    Till alla er som varit på Kuredu.Vad tyckte ni var nackdelarna med ön?
    Har nu funderat en lång stund, men kan inte komma på en enda nackdel med Kuredu!
    När vi var där i mars var dock vädret inte det bästa, men vädret kan man ju aldrig råda över.

Längtar tillbaka nästan varje dag.
  • palmer

Vi har som börjat tveka lite.. är så rädd att bli besviken när man lägger så mkt pengar på "bara" 2 v.

Vi har ett helt hus att renovera och borde egentligen lägga pengarna på det. Men känner samtidigt att det är viktigt att satsa på bröllopsresan, då vi gifter oss själva och skippar festen.

Men vad tusan ska man annars göra?

Blir galen på det här och ändrar mig fram och tillbaka hela tiden..

• fru Hä
    Bling75 skrev 2008-07-23 21:33:45 följande:
    Det var nog inte vi för min klänning var bara vit. Men det var i mitten av juni (den 16:e).På Komandoo fanns inga andra svenskar alls, på gott och ont. Det är ju oftast lättare att få kontakt med folk från samma land som en själv, men det blir också lite tråkigare. Och man måste tänka på vad man säger Vi träffade och umgicks mycket med ett annat par som var där på bröllopsresa, men de galningarna var ifrån paradiset hawaii.Min reflektion är nog att jag vill ha mellantinget nästa gång, men det måste finnas vattenvillor för jag vill inte bo på stranden. Tänkte på det när vi själva promenerade hem den vägen på kvällarna och såg att de måste ha fördraget hela tiden. Vi kunde ju typ sola nakna på vår terass och drog inte för förrens vi släckte lampan på kvällen.fru Hä har väl spanat på massor med sköna öar så jag hoppas på ett toppentips från henne... (eller någon annan)Önskelista:Medelstor ö.Superbra snorkling.Bra dykcenter.Många dyk och snorkel utflykter.Vattenvillor.Gärna pool.Ev barnfritt (om vi inte har lyckats ännu)Minimalistisk design.Bra pris under lågsäsong (max 4000).Hoppas vi hittar det till nästa gång, för det lär bli en nästa gång
    Hej, hej!!!

med dina önskemål= FILITHEYO En av mina absoluta favvoöar. Helt otrolig mat o snorkling. Jättefina vattenvillor vända mot solnedgången. Mellanstor. Jättefin "insida" på ön med otroligt höga, fina palmer. Rekommenderas. KOntakta mig gärna via gästboken (gäller alla förstås!) så kan jag hjälpa till o tipsa om öar! Max 4000 per natt eller?

Intressant om Komandoo/Kuredu. Eftersom jag själv känner till båda öarna m väl (har varit på båda) stämmer jag gärna in i vad ni sagt. Fördelen m Kuredu är att man kan få det precis så lugnt o privat som man vill o så socialt o aktivt som man vill. Komandoo är urgullig, men gillar man inte pytte,pytte (ni förstår int hur litet det är. Man kan lätt kasta en tennisboll tvärsöver ön från strand till strand.) Kuredu är (tyvärr) lite livlig mitt i "centrum" men det är lätt att undvika. När vi var där i april bodde vi på O-resort, som är en ny del på den östar "kortsidan". WOW!

Hör som sagt gärna av er!

fru Hä
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3