• Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • stenbruden

Koamas BV är fina och ligger fint tycker jag! Lite mer liv och rörelse bara men fin strand och inte så blåsigt.

• Bride in England

hm, tror vi skulle bo i en sangu beach villa men det kanske inte finns nagot som heter sa! Bonthi verkar bara ha bungalows, inte villas? Var det darfor de inte sag sa fina ut tror du? Har hort att kvaliteten pa bungalows ar ratt mycket lagre an pa villas. Hoppas det for var skull iallafall

Harligt att klanningen passade direkt! Min m2b's mamma syr min, den ar inte helt olik din faktiskt. Den ar nastan klar nu, can't wait

• stenbruden

Precis, det var det jag tyckte var konstigt att det inte finns med det namnet.
    Ni kanske har fått en JBV... man vet aldrig

Det är helt annorlunda byggda, cementklossar istället för fina trä hus. Det är mycket möjligt att det är som du säger, skillnad på bungalow och villa...

Åh va kul, då blir den helt sydd efter dig då
    Härligt att det är på G

• Bride in England

Ah hoppas vi redan blivit uppgraderade Far kolla pa bekraftelsebrevet hemma sen igen.

Ja klanningen blir jattefin, hans mamma ar valdigt petig och noggrann - vilket kan vara lite pafrestande ibland men perfekt i detta syfte!! Hon har aldrig sytt en brudklanning forr men den ser valdigt proffsig ut.

Ojda OT, men jag borjar bli lite spand nu infor brollopet!!!

Har ni planer pa att aka tillbaka till Kuredu i framtiden?

• stenbruden

Ja men det är väl klart att man blir det när det närmar sig

Vi måste absolut tillbaka!!!! Vi ville inte åka hem... Så fort vi kan ska vi tillbaka!
    Nu har vi ju bara vart hemma i 2 veckor så vi har inte planerat in det än

• Abica

stenbruden,

nu har jag hittat hit, tack för tipset! = )

Först lite grundläggande frågor... Hur länge var ni där o vad kostade resan totalt?

Hur kom ni på att ni skulle åka just dit?

• stenbruden

Vi var på Kuredu i 16 dagar... Det kostade från början 41000 inkl halvpension men precis innan vi åkte uppgraderade vi till All Inclusive Gold 16000 kr till.

Vi har alltid drömt om Maldiverna och just Kuredu blev det för att vi inte klarar av om det är FÖR lugnt... Kuredu har det mesta!!

• Abica

Vad har Kuredu som de andra platserna inte har? : )

• stenbruden

Större utbud. Fler restauranger, barer, hålligång (om man vill) mer människor.. Det händer mer där eftersom det är en större ö. Men vill man bara ta det lugnt och inte parta i baren så finns det också. Man kan välja helt enkelt.

Jag skulle få spader av att bara sitta still på en foltom ö i två veckor. då skulle det räcka med några dagar.

Nu vet jag att det ska finnas en annan ö som också är större söder om Male men kommer inte ihåg va den hette..

• Abica

Det låter bra, vi vill gärna ha det lugnt men samtidigt kunna hitta på nåt lite då och då. Finns det fler aktiviteter än att dyka/snorkla?

Hur var maten? Den tycker jag är jätteviktig när man är på semester!

Vad betyder alla de olika boende-förkortningarna?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3