• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Lycka till Ingenjöris!!!!!! Så spännande!

• lanovia 08

Lycka till Ingenjöris. Vet att ni skrivit detta tidigare men bara så jag vet vad det är du skall göra. KUB innebär det att du förutom UL även skall ta extra prover för att se om det är något fel på den lille?
    Isak, är det vad ert underverk skall heta om det blir en kille?

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-02-24 08:35:25 följande:

Lycka till Ingenjöris. Vet att ni skrivit detta tidigare men bara så jag vet vad det är du skall göra. KUB innebär det att du förutom UL även skall ta extra prover för att se om det är något fel på den lille?Isak, är det vad ert underverk skall heta om det blir en kille?
    *hahaha* Ja Isak är typ det enda namnet vi är överens om o så har jag drömt nu 2 gånger om honom....får hoppas att det är sanndrömmar!
    Annars är vi överens om Isabella osså....men jag har en kusin som heter det...har bara träffat henne 1 gång o hon är 23 år yngre...så ja...vi får se!

Alldeles rätt! KUB-test är (UL+blodprov) en variant på NUPP-testet (UL) där man förutom att mäta vätskespalten i nacken på fostret (på ul-bilden) även tar ett blodprov. Man höjder med säkerheten på reslutatet från 70% (NUPP) till 92% (KUB)..
  • Hvidbrud

Åh! Isak! Det är så fint namn. Känner världens gulligaste lille kille som heter det. (En gång somnade han i mina armar... Suck... Längtar!)

Vi kan inte alls bli överens om namn. Jo, kanske Alma om det är en flicka. Killnamn är jätte svårt! maken vill inte riktigt prata om det ännu heller. Längtar så till testet op onsdag, så han vågar glädja sig också. Men med namn får man ju nästan se vad det är för ett litet väsen som kommer ut. Ibland liknar de ju bara en Filip (som min bror, han skulle heta markus, men när han kom ut var han en Filip. Utan tvekan)

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-24 10:55:59 följande:
    Åh! Isak! Det är så fint namn. Känner världens gulligaste lille kille som heter det. (En gång somnade han i mina armar... Suck... Längtar!)Vi kan inte alls bli överens om namn. Jo, kanske Alma om det är en flicka. Killnamn är jätte svårt! maken vill inte riktigt prata om det ännu heller. Längtar så till testet op onsdag, så han vågar glädja sig också. Men med namn får man ju nästan se vad det är för ett litet väsen som kommer ut. Ibland liknar de ju bara en Filip (som min bror, han skulle heta markus, men när han kom ut var han en Filip. Utan tvekan)
    Precis...det är bara till att ha ett par namn i beredskap för det är ju inte säkert att det namnet man tänkt ut innan passar för 5 öre!

Vi har lite otippat hamnat på två I-namn....så är faktiskt fördelningen i familjen sen innan....Min mammas namn börjar på K så min stora syster fick ett K-namn....pappas namn börjar på R så båda mina bröders namn börjar på R....det är bara jag som har ett namn som börjar på E istället för K...annars är symmetrin där... (har K-namn i mellannamn).....
    Min brors barn har båda namn som börjar på E (varken mor eller far har E-namn) min systers döttrar börjar på A....så av någon outgrundlig anledning så blev det att vi hamnade på I o hittade namn som vi gillade båda två! Konstigt! Men inte planerat!

Alma är jättefint!
    Jag är förtjust i Inez osså....men det blir knepigt då vi har efternamn som börjar på S....nåja vi får suga på karamellen!
    Mellannamn till en flicka har jag funderat på Britta Linnéa...min mormor o makens farmor hette Linnéa i mellannamn. Makens mormor hette Britta o min mamma har Britt i mellannamn...så det kan ju var lite roligt att ha släktnamn med..
    Annars gillar jag Carna, Elsa, Edwin (släktnamn), Edith, Gunnar, Albin...ja det finns många fina...dock tycker inte maken samma..*hahaha* nåja det ska inte vara lätt!
  • Hvidbrud

Nä det är inte Lett att vara Balt... Eller Balt att va Lett...

Vi (mina syskon) heter MFF... Som köpenhamnare får våra bar väl bli FCK... Felix Carla och Kaya? Hi hi! Nä, de namnen gillar jag inte... Vi får se vad det blir helt enkelt!

Nä, nu måste jag göra mig i ordning! Kan inte komma för sent till jobbet också! (men nu är jag lite kaffe-speedad, så nu går det undan!)

Kraaam!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-24 11:21:05 följande:
    Nä det är inte Lett att vara Balt... Eller Balt att va Lett...Vi (mina syskon) heter MFF... Som köpenhamnare får våra bar väl bli FCK... Felix Carla och Kaya? Hi hi! Nä, de namnen gillar jag inte... Vi får se vad det blir helt enkelt!Nä, nu måste jag göra mig i ordning! Kan inte komma för sent till jobbet också! (men nu är jag lite kaffe-speedad, så nu går det undan!)Kraaam!
    *hahaha* Va roligt! Då måste man vara sann MFF-fan för att få till det på barnens namn eller?!

Ni får osså ha MFF...ni ska ju flytta över sundet eller hur!!

Har jag väl kommit försent på morgonen så blir hela dagen sån....tidsfördröjning eller nåt!
  • Ninnispinnis

Oj, jag får problem eftersom jag är Djurgårdare... DIF

Lycka till idag, Ingenjören!

• Blivande fru L

Här kommer ett totalt egoinlägg:

Idag har vi fått veta att mannens simmare inte är några simmare, de är alldeles orörliga. Dessutom ser de inte ut som de ska vilket gör att chansen för att vi ska lyckas på egen hand är väldigt, väldigt liten. Vi har fått remiss för provrörsbefrukning, det blir förmodligen ICSI (spermien förs in direkt i ägget med en tunn nål) eftersom simmarna inte kan ta sig in i ägget på egen hand. Känns skönt att veta men det är förstås lite deppigt också.

• Ankan80

Oj, det var ju tråkigt för er. Men bra att det verkar finnas en lösning på problemet!
    *kram*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)