Hvidbrud skrev 2009-02-24 10:55:59 följande:
Åh! Isak! Det är så fint namn. Känner världens gulligaste lille kille som heter det. (En gång somnade han i mina armar... Suck... Längtar!)Vi kan inte alls bli överens om namn. Jo, kanske Alma om det är en flicka. Killnamn är jätte svårt! maken vill inte riktigt prata om det ännu heller. Längtar så till testet op onsdag, så han vågar glädja sig också. Men med namn får man ju nästan se vad det är för ett litet väsen som kommer ut. Ibland liknar de ju bara en Filip (som min bror, han skulle heta markus, men när han kom ut var han en Filip. Utan tvekan)
Precis...det är bara till att ha ett par namn i beredskap för det är ju inte säkert att det namnet man tänkt ut innan passar för 5 öre!
Vi har lite otippat hamnat på två I-namn....så är faktiskt fördelningen i familjen sen innan....Min mammas namn börjar på K så min stora syster fick ett K-namn....pappas namn börjar på R så båda mina bröders namn börjar på R....det är bara jag som har ett namn som börjar på E istället för K...annars är symmetrin där... (har K-namn i mellannamn).....
Min brors barn har båda namn som börjar på E (varken mor eller far har E-namn) min systers döttrar börjar på A....så av någon outgrundlig anledning så blev det att vi hamnade på I o hittade namn som vi gillade båda två!
Konstigt!
Men inte planerat!
Alma är jättefint!
Jag är förtjust i Inez osså....men det blir knepigt då vi har efternamn som börjar på S....nåja vi får suga på karamellen!
Mellannamn till en flicka har jag funderat på Britta Linnéa...min mormor o makens farmor hette Linnéa i mellannamn. Makens mormor hette Britta o min mamma har Britt i mellannamn...så det kan ju var lite roligt att ha släktnamn med..
Annars gillar jag Carna, Elsa, Edwin (släktnamn), Edith, Gunnar, Albin...ja det finns många fina...dock tycker inte maken samma..*hahaha* nåja det ska inte vara lätt!