• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Morning och helloooo alla mina galenpannor!

Hvidis: ANYTIME får du massera...Usch! Jag började nästan lipa irl när du skrev om drömmen!

Drömmar! Jag har kvaddat en fin röd sportbil inatt! Som inte var min utan LÅNAD och jag hade andras barn i bilen(fråga inte hur de kunde rymmas i en sportbil)

En pojke i sonens skola snodde skolbussen som min son för en gångs skull skulle få åka med i och körde ut på stora väen(nu pratar vi 7-åringar här)Jag jagade honom i panik....

Men nå´n soffa har jag inte kört inatt...

"köra rundor"? Detta är ju rena språklektionerna....

Däremot har jag fusit halvt ihjäl trots duntäcke(det är väl straffet för att det säkert är sånt där djurplågardun i det, haringen aning)

Jag sitter med:T-shirt, långärmad tröja, fleecejacka och fleecetröja, långkalsonger och dubbla ullstrumpor PLUS ulltofflor. Har eldat i spisen:ändå fryser jag! och är apsnorig!

Undrar vad som hände med mig på den där massagen egentligen

-Visst KAN saker som ligger i kroppen liksom utlösas vid massage?

-Varför ska man förresten inte få massage när man är gravid?

De där små nålarna gjorde inte alls ont igår. Första ggn däremot, gjorde en jätteont. Där fick jag blåmärke, så den prickade kanske fel...

• ingenjörsbruden

Hehehehe! Jappjapp! Köra rundor är def skånska!! *pratarmedgrötimunnen*

Maken brukar osså virra på huvudet åt mina tossiga(osså skånskt?!?) drömmar! Det är rätt underhållande att försöka komma ihåg dem! Brukar kunna komma ihåg 2-3 drömmar per natt....men det brukar bero på att jag ofta går upp mitt i natten o är nödig o kan INTE somna om...för då drömmer jag bara att jag är på toa o kan kissa o så KAN det sluta med att jag kissar i sängen.... Huvaligen!

Passionis: Låter som att du har en förkylning på g som heter duga.....det kan iofs vara massagen....hörde om en kille på makens förra arbetsplats som styrketränade massor....o så gick han till massör o fick en REJÄL knådning o sen var killen sjuk i 2 veckor....massa slagg som ställde till i kroppen eller nåt....Så det kan ju vara nåt sånt du råkat på med dina cementmuskler....hoppas det går över fort!

Får man inte få massage när man är gravid? Hmmm har aldrig hört!
    Hvidis?

Ninnis...Big O...Orgasm kanske?!
    Hahahah ska säga det till maken att flickorna på BT tycker synd om honom....hahahahaha! Han kommer att himla med ögonen!

Ja jag o plysch soffa!!! *hhahahha* Passionis dröm om röd sportbil lät iofs bättre....förutom att jaga ungar som snor bussar....

Ni får hålla tumme för mig/oss i em....kl 14 ska vi till banken o prata lån.....hoppas verkligen att de inte strular.

• passionsblomman

Åh! håller tummen som bara den! Banken kan vara krånglig...men det går säkert bra!

Jag sitter och är så JÄVLA FÖRBANNAD!!!!

Har ni LÄST i "porrtråden" om vad "Jessica" varit utsatt för på sin arbetsplats??? Det är precis sånt som jämt händer på film oh i böcker och som maninte vill ska vara sant!
    Förbannade jävla ärkeas till chef som hon hade!LÄS!!!

• Ninnispinnis

Oj, porrtråd? Har jag nog missat... Ska kolla vid tillfälle.

Lycka till på banken! Om de trilskas så får vi väl marschera dit också *tittar mig omkring och inser att jag nog är i fel tråd*

Men oj vad alla drömmer om bilar, resor och stora O:n Är det ingen mer än jag som SOVER på nätterna?

Har hört att massagestolar kan framkalla förlossning/värkar, så det kanske har med et att göra?

Blommis, bara du inte blir riktigt sjuk nu lagom till helgen! *skalar en apelsin till dig så du får lite c-vitaminer*

• passionsblomman

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3246334-18.html

Här är tråden! Den är lite speciell redan inna den gräsliga berättelsen, men orkar ni inte läsa hela, så leta rätt på inlägg 173 och börja där, läs framåt och snälla: ge den tjejen lite kvinnlig pepp att detta inte är NÅGOT alls hennes fel!

Jag är ärligt spyfärdig! TÄNK er att ni får en dotter, som sedan får sitt första jobb, oh DETTA är den chef hon får! Han jobbar ju kvar,och lär knappast ändra sig, så risken finns ju!

ÅÅÅÅÅHHHH! JAG BLIR GAAAAAALEN!!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-20 11:23:06 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3246334-18....Här är tråden! Den är lite speciell redan inna den gräsliga berättelsen, men orkar ni inte läsa hela, så leta rätt på inlägg 173 och börja där, läs framåt och snälla: ge den tjejen lite kvinnlig pepp att detta inte är NÅGOT alls hennes fel!Jag är ärligt spyfärdig! TÄNK er att ni får en dotter, som sedan får sitt första jobb, oh DETTA är den chef hon får! Han jobbar ju kvar,och lär knappast ändra sig, så risken finns ju!ÅÅÅÅÅHHHH! JAG BLIR GAAAAAALEN!!!
    Vågar inte gå in o läsa....blir säkert så arg så att hormonerna kommer att spruta ur öronen......behöver vara liiiite lugn till i em
    Ska se om jag orkar gå in o kolla ikväll/em....

Va goa ni är som stöttar! Kommer att känna mig stark med hela armén av goa BT-tjejer bakom mig!

Ninnis: Sova? På nätterna? Haffordiffor?! *hahahaha* Oftat är mina drömmar rätt underhållande så jag ser det som att jag sprider lite glädje i min omgivning!
  • Hvidbrud

Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget...
    Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.
    Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.
    Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!

• passionsblomman

Ja det MÅSTE du!!! Det här är en så gräslig sak att jag tycker det är ens förbaskade skyldighet att reflektera över faktumet att sådant här pågår i vårt "jämställda" Sverige på 2000-talet.

SÄG inte hos banken att du är gravid fr tusan! De räkanr helt annorluda då, så även om ni har mrginaler så håll tyst! Dessutom har de inte med det att göra så det så!

Sova? nä, ibland är jag helt slut när jag vaknar, för jag har gjort så himla mycket på natten...

ingenjörsbruden skrev 2009-02-20 11:58:34 följande:
    Vågar inte gå in o läsa....blir säkert så arg så att hormonerna kommer att spruta ur öronen......behöver vara liiiite lugn till i em Ska se om jag orkar gå in o kolla ikväll/em....Va goa ni är som stöttar! Kommer att känna mig stark med hela armén av goa BT-tjejer bakom mig! Ninnis: Sova? På nätterna? Haffordiffor?! *hahahaha* Oftat är mina drömmar rätt underhållande så jag ser det som att jag sprider lite glädje i min omgivning!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
    Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!
    Hmm låter som ett bra tips om man vill sätta igång förlossningen!

Hahahahaa klingar o klingar... grötar är väl lite mer "rättvisande"
    Pratar inte så grov skånska i vanliga fall....utom när jag pratar med min lillebror eller pappa....så slår någon switch om i skallen o så fattar maken inte ett jutta!
    Har pluggat i Norrköping i 3,5 år så när jag pratar med kursarna så switchar jag på andra hållet! En av tjejerna har sagt att de första 5-10 min av våra telefonsamtal så fattar hon inte mkt....men sen så lossnar min switch o jag blir förståelig även på östgöta! :-R *ränne gaute up o gaute neir o glaane eftr eftblivn pipperkauker* Lät nästan gotlänskt nu i mina öron... *hahahah* Kan tillägga att jag är värdelös på dialekter om det var någon som missade det!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)