Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!
Hmm låter som ett bra tips om man vill sätta igång förlossningen!
Hahahahaa klingar o klingar...
grötar är väl lite mer "rättvisande"
Pratar inte så grov skånska i vanliga fall....utom när jag pratar med min lillebror eller pappa....så slår någon switch om i skallen o så fattar maken inte ett jutta!
Har pluggat i Norrköping i 3,5 år så när jag pratar med kursarna så switchar jag på andra hållet!
En av tjejerna har sagt att de första 5-10 min av våra telefonsamtal så fattar hon inte mkt....men sen så lossnar min switch o jag blir förståelig även på östgöta! :-R *ränne gaute up o gaute neir o glaane eftr eftblivn pipperkauker*
Lät nästan gotlänskt nu i mina öron... *hahahah* Kan tillägga att jag är värdelös på dialekter om det var någon som missade det!!