• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Ankan förstår din reaktion. Jag är verkligen emot pyramidspel. Någon sitter där uppe o blir svinrik också skall man själv hålla på o plåga sina vänner. Nej tack.

Jag vet att man inte påverkar embyrot. Jag är mer osäker på hur resten av kroppen påverkas. Finns ju de som säger att det är svårare att bli gravid om man dricker, därav undrar jag också om det lättare blir missfall. ???
    Jag vet inte, har bara valt att hålla mig borta så mycket jag kan från vin för att itne riskera något.

• Ankan80

Jag har ringt o avbokat nu Hennes man som svarade så det gick ju ännu bättre då

Nä, pyramidspel skall man akta sig för och det är just det där med att man först o främst ber ens bekanta att köpa. De har ju svårt att säga nej....nä, fy sjutton....

lanovia 08 skrev 2009-02-19 15:50:59 följande:

Ankan förstår din reaktion. Jag är verkligen emot pyramidspel. Någon sitter där uppe o blir svinrik också skall man själv hålla på o plåga sina vänner. Nej tack.Jag vet att man inte påverkar embyrot. Jag är mer osäker på hur resten av kroppen påverkas. Finns ju de som säger att det är svårare att bli gravid om man dricker, därav undrar jag också om det lättare blir missfall. ???Jag vet inte, har bara valt att hålla mig borta så mycket jag kan från vin för att itne riskera något.
  • blivandefrularsed

oj, vad ni skriver, jag hinner inte med...

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-02-19 15:55:59 följande:
    Jag har ringt o avbokat nu Hennes man som svarade så det gick ju ännu bättre då Nä, pyramidspel skall man akta sig för och det är just det där med att man först o främst ber ens bekanta att köpa. De har ju svårt att säga nej....nä, fy sjutton....lanovia 08 skrev 2009-02-19 15:50:59 följande:
    Är osså emot pyramidspel....men om grejorna är bra så kan tänka mig att köpa för egen skull enbart...

Hvidis: Skönt med hövliga kunder! Min mage syns fortfarande inte....men jag minskar i fett o ökar i bebismage...så det går på lite jämnt ut!

Twixiee: Låter bra med ett besök på gyn! Klart man blir känslosam mellan varven...det är det vi är till för här!! I vått o torrt!!

lanovia: När det är tidigt i graviditeten så är embryot HELT skyddat...dvs mamman kan inte påverka med alkohol...o frågade BM om det där med missfall.....oftast så kvittar det vad kvinnan gör för det är inte pga henne som det blir missfall....det är kroppens utsortering av embryon som inte utvecklas normalt eller så.....låter känslokallt.....
  • Hvidbrud

Brossans bebis är helt frisk, 10cm och ska komma d. 24 aug! (men går nog 18dagr 'over..)

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-19 16:53:08 följande:
    Brossans bebis är helt frisk, 10cm och ska komma d. 24 aug! (men går nog 18dagr 'over..)
    Men ni har inte berättat att ni osså ska ha?
  • Hvidbrud

Nä, inte ännu... Vi väntar til på torsdag, så allt är OK. Ska ta UL bilden och maila ut... Så alla får veta samtidig...
    Vi har varit jätte hemliga!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-19 18:35:40 följande:
    Nä, inte ännu... Vi väntar til på torsdag, så allt är OK. Ska ta UL bilden och maila ut... Så alla får veta samtidig...Vi har varit jätte hemliga!
    Wiiiie va spännande!

Ni kommer att bli nerringda!!

Vi har ju bara berättat för familjen.....o så var maken o festade med sina kompisar o så klart så kunde han inte hålla sig! Så klart så är en av de killarna han träffade VÄRLDENS skvallerkärring....så nu vet HELA mannens kompiskrets att vi väntar smått! Det är lite komiskt! känner ingen tjej som är ens i närheten av skvallernivå!

Har dock inte berättat ngt för mina kompisar.....ville ju vänta till v 12 o så.....men så håller vi(alltså jag) på att planera för vår 30+35års fest i början på maj....o då är jag i v23 tror jag...(har inte kalendern här) men iallafall...det bör ju synas lite då! Kan ju bli en kul överraskning!
    Men jag knycker nog din idé om att maila ut UL-bilden....den var bra! O så vet alla när de kommer på festen!
  • Hvidbrud

Det ska bli så roligt! Hoppas bara att allt är bra... Men det hjälper ju inte att bekymra sig.

Lite gulligt är det ju att han inte kan hålla sig...

v12 är det inte om några dagar?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)