• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hm...jag tycker mig ha ett ganska hetsigt humör, men peppar peppar så har jag inga större svängningar.

Men visst var jag lite sur ett tag när jag mådde som sämst. Men bara man berättar hur det är så får man ju förståelse...

• Ore

Jenny: Kunde skrivit det själv, mitt humör går också litet upp och ner, och min man är också litet orolig för hur graviditetshormoner kan påverka det... Men att p-piller ger humörsvängningar kan jag skriva under på. Jag bytte p-pillertyp, och fick mycket mindre migrän men betydligt mer humörsvängningar. Dock så är det inte bara p-piller som spökar, situationen i övrigt spelar också mycket roll. Den största effekten på mitt humör kom när jag slutade plugga och inte längre hade tentaångest och liknande.

Angående ålder så blir jag 28 till sommaren Så åldersmässigt så ska det inte vara någon fara på taket för mig heller med graviditet. Börjar väl snarare vara vid snittåldern för en förstagångsföderska...

Mitt humör igår ledde för övrigt till att min dator fick sig en rejäl utskällning, varvid maken såg en möjlighet att få mig att må bättre genom att lova mig en ny dator. Att humöret orsakades av besvikelse över mitt icke-gravida tillstånd kan vi ju inte påverka mer än vi gör...

• Ninnispinnis

Alltså ni är ju bara heeeeelt tokiga! Fast himla söta, och framförallt roliga!

ingenjörsbruden skrev 2009-02-18 13:07:19 följande:
    Funderade på hur det kunde ta så lång tid att analysera provet....men det är ju klart....det tar ju sin lilla tid att räkna till flera miljoner!! O så tappar man säkert räkningen o får börja om mellan varven...hoppas att de inte simmar runt för mkt!! *hahahaha*
  • passionsblomman

Tja, man har ju inte roligare än man gör sig!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 14:47:33 följande:
    Alltså ni är ju bara heeeeelt tokiga! Fast himla söta, och framförallt roliga!
  • Ninnispinnis

Eller: Man har ju inte roligare än man gör på sig, som jag brukar säga

*räknar på fingrarna hur många gånger jag har sagt det i verkligheten... en, två... två.*

• Ninnispinnis

Muahahahahaha!

Detta blir bara bättre och bättre! Tyvärr måste jag pysa nu, ska klippa och slinga håret

Todiloo!

passionsblomman skrev 2009-02-18 14:53:57 följande:
    Imorgon sak det göras på burk!
  • passionsblomman

Själv ska jag väl se till och hämta arvingen i skolan...

Todilooo själv!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 14:58:10 följande:
    Muahahahahaha! Detta blir bara bättre och bättre! Tyvärr måste jag pysa nu, ska klippa och slinga håret Todiloo!
  • ingenjörsbruden

Kan ingen hämta mig osså??? :-¨D

Ja visst är vi lite stolliga o roliga! *litetrasigaoknasigavisjungervårrefräng...trallala*

Idag fick jag mamma-riktig sushi till lunch!! MUMS!
    Dock lite besviken för jag hade väldigt gärna haft lax istället för räkor!

Frågade extra noga det du sa Passionis om att all fisk måste ha varit fryst innan det används till sushi....men så var det INTE på zen....gick sen in o lästa på livsmedlesverket o där står att det är ok att äta sushin OM den är nygjord....
    Så nästa gång ska jag ha vanlig sushi tror jag....

Apropå gravidhormonsvängingar....så klart så skiljer det från person till person....men för mig så har jag blivit MKT lugnare...läs filbunke....dock om det är något så reagerar jag till 150% istället för 100%
    O så är jag lite blödigare o gråter när något är gulligt på tv o så....eg tekniskt omöjligt då jag var blödig sen innan!

"Äkta" hormoner är nog stabilare o jämnare än de hormoner du får från p-piller...dvs jag menar/tror att dina naturliga hormoner fungerar bättre i din kropp än p-piller-hormonerna...
    Så måla inte f-n på väggen innan....men om ni har f-n i åtanke o ändå vill skaffa barn så kan det ju bara bli bättre än förväntat eller hur!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)