• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-19 18:57:56 följande:
    Det ska bli så roligt! Hoppas bara att allt är bra... Men det hjälper ju inte att bekymra sig.Lite gulligt är det ju att han inte kan hålla sig... v12 är det inte om några dagar?
    Idag faktiskt....11v+0 Så det känns helt overkligt att allt har gått så bra så här långt!! Min mamma spydde minst en gång varje dag de första 4 mån med alla 4 barnen....så jag skattar mig lycklig varenda dag!

Ja han är rätt söt min make....tihi!
  • passionsblomman

-Burkat och klart! Utan min hjälp och utan spill!

Men han säger att det är bland det pinsammaste han varit med om.
    "Det satt en annan kille i samma väntrum, och båda låtsades vi som om den andre inte fanns"

Men, ja var med till sjukhuset för jag skulle ändå in till min massör sedan. Vi har ätit både frukost och lunch ihop och hunnit prata en massa. Nu är allt tvärlugnt oss emellan. Däremot känns det lite konstigt att detta dragit igång med sådan fart!

Har ikväll träffat en väninna som visade bild på och berättade om sin bästis. Hon hade fått ägg utplocat och tillbakasatt och det blev plus. När hon var på koll för att se att det fäst ordentligt och så, fick de jordens överraskning: De hade FÖRUTOM det "hjälpbefruktade ägget" lyckats få en vanlig ägglossning och det ägget blev också ettplus, helt bara "nuppvägen"-enäggstvillingar!

Så, de fick TRE pojkar!!!

Läkaren säger att han aldrig någonsin hört talas om ngt liknande! VA!!!??? HELT OTROLIGT!!! Vilken chock!

Varför har alla redan lagt sig....

• Hvidbrud

Vaken! har precis smält i mig en satts pannkakor... Själv...

vilken fantastisk historia!

• passionsblomman

Visst är det!!!

De kunde ju såklart inte tro att det var på riktigt!

De hade försökt i åratal...

Idag sa min massör att"om alla mina patienter var så stela som du, skulle jag bara kunna ha en om dagen! Du har cement istället för muskler!"

Framsidan på bröstkorgen gör så ont att hon kan inte rör amig1 jag gastar rakt ut!

Hon satte akupunkturnålar idag för att balansera energin mellan nacken och resten...(säger jag rätt nu...?)

Vojne vojne!

Hvidbrud skrev 2009-02-19 22:16:14 följande:
    Vaken! har precis smält i mig en satts pannkakor... Själv...vilken fantastisk historia!
  • Hvidbrud

Oj då! Stackars dig! Låter som en duktig terapeut. Akupunktur är ju jätte bra! Särskilt när man är så spänd...
    har du kommit ihåg att sträcka ut...?

• passionsblomman

Ja hon är duktig! men fasens jävlar vad ont det gör!!!

jag som annars VILL att man ska ta i lite så det hjälper..

Ja, jag tycker jag har sträckt ut, men hon säger att jag är helt otroligt stel-du är som en boxare eller nåt säger hon!

och hon är riktigt arg på mitt förra jobb, för han säger att jag arbetat hårdare än kroppen orkar och att hon är orolig att jag belastat mig så det kanke inte riktigt går att få bort!

Hvidbrud skrev 2009-02-19 23:20:07 följande:
    Oj då! Stackars dig! Låter som en duktig terapeut. Akupunktur är ju jätte bra! Särskilt när man är så spänd... har du kommit ihåg att sträcka ut...?
  • Ninnispinnis

Vilken story, Passionsblomman Häftigt! Livet är fyllt av mirakel Och BRA JOBBAT av Herr Passionsblomma! Skönt att höra att ni är sams och går enade genom det här. Glad för din skull!

Min svägerska mmms:ade bilden från UL, det var så vi fick veta att de skulle ha barn... Snacka om att de blev nerringda!

Twixee, har du testat då? Eller kom indianerna som de heter i den här tråden?

Ankan, jag vill också NUPPA!

Nu låter jag säkert så där äckligt klämkäck, men när jag får höra att någon i min omgivning är gravid så tänker jag mest att det nog smittar av sig till mig också! Det är ju ofta så i bekantskapskretsen, att en efter en får barn. Så istället för att bli avis så tänker jag "vad bra, skicka hit lite gravidbaciller så plussar jag nog också snart" Knäppt??

• Hvidbrud

Tycker att det låter som en posiitiv instälning, Ninnis. Härligt att du kan!
    *skickarenheldrösbaciller*

Fick vakna tidigt idag för jag skulle kissa. Typ första gången... Tycker att jag har hört om så många som inte kan sova en hel natt utan ska upp och kissa 2-3ggr. Det har jag sluppit. Inget illamående. tröttheten är inte så farlig längre, tuttarna ömmer såklart, men det kan man leva med och det ökade sexlusten har satt igång... stackars make... Ökad sexlust+trött man+ gravidhormoner... Ja, en oberäknelig cocktail! Suck! Lite öm i tjejmagen till och från. Men annars går det bra här. Min mamma hade också lugna graviditeter (födslarna var däremot lite mer dramatiska)
    Råkade titta in i "förlossning hemma2 tråden... Aahh! Läste en halv sida, sen fick jag försöka skaka bort alla bilder av det som stod beskrivet där. Visst låter det romantiskt med hemma födsel (alltså inte romantiskt på ett "hjärtar" sätt...) men jag tror jag vill ha kunning personal vid min sida som vet vad som ska och kan hända.

Vitt snölandskap, varm kaffe, god tid och BT. Kan det bli bättre?

Passion: Boxarmuskler! Åh! Jag drömde att jag masserade dig! och dina bröstmuskler. du var en kombination av dig själv och min syster... Du fick en jätte blid behandling och dina tårar trillade... Hmmm...
    Ocg gravhormonerna ger mig makalösa upplevelser på nätterna. 5-6 långfilmer upplever jag. Har varit på en 6mån båtresa till Australien via micronesien i natt också med en gammalkompis och min man (han ville sopa överallt...?) Märkligt...

• Ninnispinnis

Say what?! Underbart att starta dagen med dina härliga inlägg
    *fniss*

(Drömmen om tårdrypande massage av Passionsblommans bröstmuskler väljer jag att inte kommentera...)

Hvidbrud skrev 2009-02-20 08:12:46 följande:
    Ocg gravhormonerna ger mig makalösa upplevelser på nätterna. 5-6 långfilmer upplever jag. Har varit på en 6mån båtresa till Australien via micronesien i natt också med en gammalkompis och min man (han ville sopa överallt...?) Märkligt...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)