• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

tack för kramen gumman! Det värmer. Hoppas också att det inte är någon fara...

Vad härligt med spjälsäng! Ja, sy själv är ju kul, särslilt om du har fått sånna pusselhormoner som jag... Jag vill sy nya gardiner, skötväska och allt annat möjligt! och BAKA!
    350spänn för ett litet sätt lakan!

• passionsblomman

Äääääääää... Jag mår pissdåligt!

Fick mens idag- på dag 27 den här ggn! (jämför nu detta då med att det brukar dröja mellan 32-40 dgr...)

Så, nog fasen måste det spela in att jag just nu är tämligen sysslosös och inte stiger upp vid halv fyra på morgonen?

Jag mår såååå illa och har jävulusiskt ont i korsryggen/svanken idag. Blev tvungen att lägga mig ner i soffan ör jag fick sådan yrsel. *stackars mig*

Dåligt nu är, att jag ju skulle gå och ta ett blodprov på mensens tredje dag-det blir ju på tisdag då. Jaha! och då skulle vi ju imorgon åka till svärisarna och sova över...
    Jag glömde kolla öppettiderna på kliniken, så jag får väl checka det imorgon då och så får vi åka hem så vi hinner...

...eller göra blodprovet nästa mens, för det är iallafall en kvar innan vi ska dit på samtal.

• Ninnispinnis

Hej töser!

Tittar in lite snabbt innan AC/DC-konserten Svägerskans lilla 3-månaders kille ligger och jollrar på golvet, men efter fredagens kolikanfall har bäbissuget lagt sig lite...

Hvidis, bruna flytningar ska visst vara ganska vanligt. Vissa får ju mensblödningar också. Så länge du inte blöder kraftigt är det säkert ingen som helst fara! Det var nog bara dansandet som satte lite spår Kram!

Blommis, usch och fy och jäkla skit! Hoppas ni hinner till kliniken så att ni kommer igång direkt! Kram!

Ankan, vad skönt att vecka 13 är här! Men oj vad tiden går fort!

Ingenjören, åååååhhhh vad mysigt att shoppa spjälsäng!

Var har Emmet99 tagit vägen, förresten? Nån som vet?

Kram till alla, nu ska jag headbanga resten av kvällen

• passionsblomman

Hihi, nu läste jag fel i min yrsel och trodde ninnis skrev :"roligt att hoppa i spjälsäng"

Gör inte det! *ser blivande mödrar testa kvalité och hållbarhet med kraft och engagemang...*

Hvidis: det ÄR inte farligt! Jag blödde rött efter sex en gångo ch det var alldeles normalt-fast sambon blev så rädd, så sedan blev det inte mer sex förrän bebben kommit "jag är väl ingen jävla mördare! " sa han då...

Förresten fick man ringa förlossningen med alla sina nervösa och ovetande frågor. När som helst på dygnet. Det gjorde jag.
    Särskilt om det är blod!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-02-22 16:23:59 följande:
    Hej töser!Tittar in lite snabbt innan AC/DC-konserten Svägerskans lilla 3-månaders kille ligger och jollrar på golvet, men efter fredagens kolikanfall har bäbissuget lagt sig lite... Hvidis, bruna flytningar ska visst vara ganska vanligt. Vissa får ju mensblödningar också. Så länge du inte blöder kraftigt är det säkert ingen som helst fara! Det var nog bara dansandet som satte lite spår Kram!Blommis, usch och fy och jäkla skit! Hoppas ni hinner till kliniken så att ni kommer igång direkt! Kram!Ankan, vad skönt att vecka 13 är här! Men oj vad tiden går fort!Ingenjören, åååååhhhh vad mysigt att shoppa spjälsäng!Var har Emmet99 tagit vägen, förresten? Nån som vet?Kram till alla, nu ska jag headbanga resten av kvällen
    hahahahah jag vet någon som kommer att ha ont i nacken o axlar i morgon!!!
    Hoppas konserten blir kanonbra!!
    Kolikanfall är ganska bra preventivmedel...anfallen går ju över.... Men man går ju inte in för att skaffa barn o tro att ALLT är som en dans på rosor!

Pysslehormoner är farliga!! Men kul!
    Vet varför jag redan fixar o handlar....sommaren o hösten kommer att gå till husfixeriandet....så så mkt som möjligt klart så behöver jag inte känna någon stress för bebisgrejorna i sommar!
    Är rätt inne på att sy egna lakan, påslakan osv till spjälsängen o ev till barnvagnen.....det kan väl inte vara så avancerat?! Ev kanske kan man få svärmor att sy lite!! *hehehhehe* Gardiner?! Hahahaha det blir nog inga gardiner i barnrummet förrän någon gång nästa år!!
    flyttar ju in i huset i årsskiftet.....har inte ens funderat på färger på väggar o så....ojojojojoj va beslut!

Blommis: *åhhstackarsdigsommårpeckasomuppmuntranfårduenBAMSEKRAM*
    Försök att ta blodprovet nu...så hinner de analysera det tills ni ska dit o prata.

Ja...var har Emmet99 tagit vägen....*hmmm* läskigt när folk försvinner....det kan väl inte vara så att de har liv att lev utanför BT?! *hahhahahahaa*
  • passionsblomman

Tack för kram...*nukännsdetgenastlitebättre*

Ja, vi får se hur vi hinner...vill inte snuva sonen på lite tid med farmor och farfar-det är sällan de ses...och INTE vill jag berätta för dem varför vi stressar iväg hemåt tidigt heller.

Men, det kanske är öppet till framåt 16-tiden iaf.

Hinner ett prov innan dess ändå, men skönt att ha det gjort.

SKULLE det inte komma ngn mermens allsinnna dess, så vore det ju för att det inte längre behövs ngn behandling...DET skulle inte göra ngt alls...

*beställer nya ÄL-stickor nu tror jag*

• ingenjörsbruden

Nä klart att kval-tiden med farmor o farfar är viktig.

Förstår att ni inte vill berätta varför ni stressar hemmåt...
    hinner ni ta ett blodprov nästa gång så kan det ju vara skönt att slippa stressa nu.....o så håller vi tummen för att mensen inte kommer nästa gång!!

Nä nu MÅSTE jag gå ut o röra på mig innan det blir mörkt som i ett kolar-a-sle! *hihihihi*

Tittar in senare!!

*skickarenkramtillsåattdetskakännasännubättre*

• Ankan80

Det är säkert ingen fara Hvidbrud. Tur att ul är nära förestående!
    Det står ju att det kan var vanligt i början av grav.

• Ore

Ingenjöris: Inte alls avancerat att sy lakan m.m. till en spjälsäng, lätt som en plätt. Bara att mäta, vika och sy. Bara raka sömmar... Glöm bara inte att tvätta tyget innan du syr, så att det inte krymper efteråt!

Hvidbrud: Hoppas att allt är ok, har ingen aning om hur det är med flytningar osv...

Husbygge: Byggfelsförsäkring känns verkligen TOTALT meningslöst när man bygger i egen regi. Enda fördelen var att den var några tusen billigare än vi hade räknat med. (Vi bygger också helt eget). Bankerna (alla tre vi pratade med) ifrågasatte inte om vi skulle bli klara??? Vi tar ju dock inte in några snickare alls, mer än våra nära och kära som får jobba gratis
    Men detta var ju alltså lååångt före finanskrisen.

Härnäst ska jag välja golv till huset, jag väntar febrilt på badrumsförslaget - ska bli kul att visa maken.

• ingenjörsbruden

Passionis: Missade ditt inlägg om test av spjälsängar!! *asg* Kunde verkligen se mig själv stå o hoppa o fundera i spjälsängen!!! *hihihihih*

I morgon är det KUB-test som gäller!!! Ska bli så spännande!!!
    Ska maila ut bilder till alla mina flickor på lördag tror jag....så man inte blir mailbombad o nerringd på jobbet!

Svärmor frågade i helgen om de fick köpa barnvagnen till oss...höhöhöhö....säger man nej då?

*SkickarenkramtillPassionisohoppasatthonmårbättrenuohardettrevligthossvärisarna*

Hur går det med BIM, girls? Några symptomer?
    Ninnis
    Lanovia
    Ore
    missade säkert någon.....suck...sorry!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)