• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Ooooooohhh, vad spännande med KUB, NUPP, eller vad det nu heter Lycka till!

• Ore
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-23 13:04:59 följande:
    Vi väljer tillsammans! Änn så länge så har det var en dans....men nu har jag fastnat för en ytterdörr som kostar ca 15' o det är ung vad alla 4 ytterdörrarna borde kosta tillsammans!!
    Jag fastnar för ALLT som är dyrt... Och det gör maken också! Vi är (tyvärr) väldigt förtjusta i lyxiga detaljer.

Och att jag väljer kanske låter konstigt, men det gör oss mest tidseffektiva. Maken säger t.ex. att "du behöver kolla på badrum", sedan diskuterar vi litet kort om vad som är viktigt så att vi är hyfsat överens. Sedan är det jag som kollar efter saker, jämför olika grejer och väljer. Sedan presenterar jag ett färdigt förslag till honom. Antingen så gillar han det direkt, eller så frågar han hur jag tänkt och så får jag motivera det...
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 13:47:56 följande:
    Jag fastnar för ALLT som är dyrt... Och det gör maken också! Vi är (tyvärr) väldigt förtjusta i lyxiga detaljer. Och att jag väljer kanske låter konstigt, men det gör oss mest tidseffektiva. Maken säger t.ex. att "du behöver kolla på badrum", sedan diskuterar vi litet kort om vad som är viktigt så att vi är hyfsat överens. Sedan är det jag som kollar efter saker, jämför olika grejer och väljer. Sedan presenterar jag ett färdigt förslag till honom. Antingen så gillar han det direkt, eller så frågar han hur jag tänkt och så får jag motivera det...
    Det är kanon att göra så....vi har iofs lite mer tid att spela med så vi kommer nog att åka ut o kika på utställningar o så.....vi är ju ingenjörer båda två så det där med färger o så är svårt att visualisera helt ut!

Hvidis: Detta blir spännande! Tänk om det blir 100 % rätt på ringtestet!! *hahhahaa*
  • lanovia 08

Nu är jag tillbaka igen från en underbar långhelg i Oslo. Alltid trevligt att komma dit o bara vara. Tyvärr har vi båda lyckats bli sjuka. Jag får alltid en fruktansvärd hosta. Inatt har jag sovit 3½h, övrig tid har jag legat och hostat o desperat försökt somna. Så idag är det inte mycket liv i mig.

Vad gäller indianerna så infann de sig på BIM, exakt på dagen. Så cykeln är alltså som den skall igen. Vilket får mig ännu mer att undra om det faktiskt var ett MF förra månaden. Men hur som helst var det skönt att den kom som den skulle nu. Jag har inga konstiga symptom, så nu äntligen kanske kroppen börjar bli normal.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-02-23 15:29:06 följande:

Nu är jag tillbaka igen från en underbar långhelg i Oslo. Alltid trevligt att komma dit o bara vara. Tyvärr har vi båda lyckats bli sjuka. Jag får alltid en fruktansvärd hosta. Inatt har jag sovit 3½h, övrig tid har jag legat och hostat o desperat försökt somna. Så idag är det inte mycket liv i mig. Vad gäller indianerna så infann de sig på BIM, exakt på dagen. Så cykeln är alltså som den skall igen. Vilket får mig ännu mer att undra om det faktiskt var ett MF förra månaden. Men hur som helst var det skönt att den kom som den skulle nu. Jag har inga konstiga symptom, så nu äntligen kanske kroppen börjar bli normal.
    Va skönt att kroppen äntligen börjar bete sig normalt!!!
    Det låter väldigt troligt att det var ett tidigt MF förra månaden.... *hmm*
    O inget ont i magen alls? Gött i sådana fall!
  • lanovia 08

Ja det är otroligt skönt!
    Nej inte det minsta ont i magen. Har haft lite ont i helgen. Men eftersom jag har mens just nu är det inget konstigt. Brukar ha mensvärk så det får jag ju räkna med även i fortsättningen antar jag.

• Ankan80

lanovia 08 skrev 2009-02-23 15:44:37 följande:

Ja det är otroligt skönt! Nej inte det minsta ont i magen. Har haft lite ont i helgen. Men eftersom jag har mens just nu är det inget konstigt. Brukar ha mensvärk så det får jag ju räkna med även i fortsättningen antar jag.
    Va bra att det verkar klara upp sig. Knasigt när kroppen inte är som vanligt.
    Kan mycket väl va så att det var ett tidigt missfall förra BIM.
  • ingenjörsbruden

lanovia: Ja mensvärk kan man ju ta en gång i månaden...bara man slipper den varje dag.

SUCK! Nu har jag fått ont i höger sida IGEN! Gjorde någon konstig vridning när jag gick ur bilen för att tanka igår....skar som knivar!!! Nåja det går över....men fasen va irriterande...tror att förra sträckningen/bristningen precis hade läkt....

I eftermiddag så är det dags för KUB! *tjohoooo*

Drömde i natt att jag hade lille Isak i min famn o han var såååååå fin! Men jag hade missat hela förlossningen så jag letade efter min journal för att läsa hur det hade gått!! *hahahha* Har svårt att tro att man "missar" en förlossning eller?!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)