• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hoppas det försvinner innan det blir något!
    Jag var förkyld/sjuk i 1 dag! förra veckan. Dagen efter var jag frisk igen...eller iaf inte sjuk... ...mycket skumt....

ingenjörsbruden skrev 2009-02-25 14:18:04 följande:
    Nopp inte är det väderomslag...har kollat med min syster som brukar ha väderberoende känningar i bihålor o huvud. Hon mådde toppen idag...så det är nog influensa.....ööööörk!Skjuter osså på indianer för de som BIMar!
  • Hvidbrud

Känner mig också lite hängig... Och TOMATsugen. Har köpt en liter tomatjuice (får leka att det är en Bloody Mary) Det är så gott!!! mUms! Men 1l juice svarar till 1,1kg tomater. Är det inte lite mycket att trycka i sig bara för at man är sugen...?

Jo 090909 skulle vara tufft. Jag tror mer på 28/8 för min... Käns bara så...

• lanovia 08

Vad betyder det där leendet Ninnis? Väntar du fortfarande på indianerna???!!!

Ninnispinnis skrev 2009-02-25 14:22:34 följande:
  • lanovia 08

Oj man kan visst inte citera ett leende...

• passionsblomman

Om någon är här och vaken och allt, så har jag tänt en snölykta för alla mina bt-vänner ikväll. Ni kan ju inte se den hos er, men jag la en bild i galleriet, som blir större så det lyser bättre om ni klickar på den...

Lite ljus i vinterkvällen till alla góa!

• Blivande fru L
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-25 11:39:41 följande:
    Blivande fru L: Är liksom lanovia nyfiken på hur planeringen ser ut nu....*håller tummen så den blir BLÅÅÅÅ*
    Tack för tumhållandet! Det är ungefär 6 månaders kö innan det blir vår tur att få hjälp. Det är inte så lång tid jämfört med Stockholm, jag läste i en annan tråd att landstingskön där är 1,5 år... Skulle vi ha en massa pengar över skulle vi kunna göra behandlingen privat, men kön känns ändå relativt kort. Får se om vi blir för otåliga.
  • Blivande fru L

090909 vore ett coolt datum för BF men det är ju kört för vår del. Vi siktar på 101010 istället!

• passionsblomman

Ja det är ju helt sanslöst! Dit jag först ringde för bara detta med undersökningarna innnan man vet vad "felet" är, var det över ett halvårs kö!

Vad typiskt att det skulle vara osimmande simmare då!

Men HELT otroligt att det går att göra den där nålgrejen!!!

Undrar vad våra provsvar kommer att bli...

Blivande fru L skrev 2009-02-25 20:20:33 följande:

Tack för tumhållandet! Det är ungefär 6 månaders kö innan det blir vår tur att få hjälp. Det är inte så lång tid jämfört med Stockholm, jag läste i en annan tråd att landstingskön där är 1,5 år... Skulle vi ha en massa pengar över skulle vi kunna göra behandlingen privat, men kön känns ändå relativt kort. Får se om vi blir för otåliga.
  • lanovia 08

Passionsblomman, vilken fin lykta. Precis vad jag behöver just nu. Den värmde i mörkret.

• lanovia 08

Så höll jag också på några veckor, sjuk en dag frisk nästa. Tills nu, då förkylningen brutit ut ordentligt.
    Det värsta är att jag var som sjukast när vi var i Oslo i helgen. Vilket har resulterat i att jag knockat hela makens släkt där upp. Alla verkar vara förkylda några har till och med feber.
    Undrar om jag någonsin får komma dit igen... Tur att det tycker om mig sen innan.

Ankan80 skrev 2009-02-25 14:27:31 följande:
    Hoppas det försvinner innan det blir något!Jag var förkyld/sjuk i 1 dag! förra veckan. Dagen efter var jag frisk igen...eller iaf inte sjuk... ...mycket skumt....
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)