• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Vi är INTE känsliga!

Hvidbrud skrev 2009-02-24 14:46:45 följande:
    Förlåt!! hoppas ni inte är känsliga....
  • Ankan80

Uj uj uj..skall snart på husvisning. Är jättenervös, för jag vill verkligen ha detta huset.....

• Ore

Hoppas att det ser ut som ni tänkt er då, Ankan.

Fru L: Kram igen! (så ingen tror att jag dissar dig )

Har utarbetat reservplaner för om jag inte blivit gravid den här gången (vi är nog, på makens initiativ, så fjantiga att vi hoppar över nästa försök annars, för att helst inte få decemberfödd bebis...) Det blir detoxkur och SB-aktigt fotografering för min del då (föreviga den platta, bristningsfria magen ifall den är ett minne blott efter en graviditet)

• Hvidbrud

Ankan: Håller tummarna stenhårt!!

Ore: Låter som en bra idé! Lite ego-fokus och inte bara bebi-fokus. Man skulle ha tagit de där bilderna... Nu liknar man en strandad val...

Ingenjören: Hur gick det? Hur gick det!?

• Blivande fru L

Ore - Tack! Tror starkt på din taktik att inte vilja bli gravid just nu. Enligt lagen om alltings jä*lighet borde det funka.

• Blivande fru L

Ore - Med just nu menar jag alltså i mars...

• ingenjörsbruden

Hvidis: Men....det har du väl lärt dig nu.... vi är INTE känsliga här inne!!!

Ankan: Va spännande med husvisning!! *håller tummen*

Ore: Omvänd psykologi!! Smart krigsföring!!

Har nu kidnappat en dator hos min syster för att avrapportera så fort som möjligt till just ER!!

Vi har en väldigt söt liten batting i min mage!! Sög på tummen nästan hela tiden!! *åååååhsåsötdenvar*
    Sprattlade lite men var faktiskt ganske snäll o stilla så det gick lätt att mäta nackspalten.
    Risken för kromosonförändring bara baserad på nackspalten är 1/3386 o det är väldigt bra...sen får vi ju resultatet från blodprovet osså i nästa vecka.

Blev framflyttad i tid till 12+3 (11+5 enl min beräkning) men hon mäte battingen så det är väl att gå på!

Ska lägga upp en bild i BG vid tillfälle....hojtar när det finns ngt att titta på!!!

• Hvidbrud

Åh, ingenjören!!! Jag är kär i din batting redan!!
    Ska bli kul att se bild! Kram!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-24 18:19:13 följande:
    Åh, ingenjören!!! Jag är kär i din batting redan!! Ska bli kul att se bild! Kram!
    Åhh va gullig du är!! Ska bli kul att få se om ni osså har en snäll batting! Det är rätt coolt...de spritter till o sprallar runt...fick en bild där det ser ut som att battingen dyker....dvs det är två ben som sticker upp!! Tycker detta verkar lovande då båda föräldrarna trivs bäst i vattnet o helst under ytan!!!
    O nu är en bild inlagd i mitt bildgalleriet!!
  • Ninnispinnis

Åh, Ingenjören, vilket litet utteputtenuttepyre! Mamma upp idagen? Stoooor kram från stolt BT-moster!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)