• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Åhh vad spännande!
    Då får både ingenjöris o Hvidis se sina bebisar denna veckan!

• Ore

BIM är en bit bort för min del. ÄL var nu i helgen, så BIM blir 9/3 ungefär. Och blir jag inte gravid den här gången så beror det i alla fall inte på brist på simmare i rätt tid...

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 11:25:16 följande:
    BIM är en bit bort för min del. ÄL var nu i helgen, så BIM blir 9/3 ungefär. Och blir jag inte gravid den här gången så beror det i alla fall inte på brist på simmare i rätt tid...
    Hahahah då har ni legat i iallafall!!

Jaaaa....det ska bli så spännande!!
    Undrar om man kan se vad det är för kön.... ?..... Det spelar ju ingen roll eg men jag är SÅ nyfiken!! O så har jag hela tiden haft en känsla att det är en kille....hade ju varit roligt om man hade "rätt" på känslan!
    Vilket som är det SÅ välkommet!

Men det hade ju varit kul att får fixa lite rosa eller gröna/blåa sängkläder eller så! *hehehe*

Allt bra med Ankan?
  • Ankan80

Allt bra här ja.
    Jag tror också jag får en pojke. Mest pga myten om att en dotter tar mammans skönhet. Jag har kvar min...
    Nä, skämt åsido, jag tycker hyn känns och ser bra ut. Håret är inte så fettigt, osv.

Men men...blev ju utsatt för ringtestet igår och det var spridda skurar om vad det skulle bli.

Farmor trodde flicka och det är hon som jag tror på mest eg.

Vi får se helt enkelt

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-02-23 11:47:35 följande:
    Allt bra här ja.Jag tror också jag får en pojke. Mest pga myten om att en dotter tar mammans skönhet. Jag har kvar min... Nä, skämt åsido, jag tycker hyn känns och ser bra ut. Håret är inte så fettigt, osv.Men men...blev ju utsatt för ringtestet igår och det var spridda skurar om vad det skulle bli.Farmor trodde flicka och det är hon som jag tror på mest eg.Vi får se helt enkelt
    Vad är ringtestet?

Alla som gissar i familjen gissar på pojke för oss...utom systerdöttrarna som ändrar sig stup i kvarten!
  • Ankan80

Jo, man håller en ring som hänger i en sytråd över en. Typ över magen eller handleden. Det är lite olika.

Om ringen pendlar blir det en pojke och om den går i en cirkel blir det en flicka....

Du får testa....!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-02-23 11:54:34 följande:
    Jo, man håller en ring som hänger i en sytråd över en. Typ över magen eller handleden. Det är lite olika.Om ringen pendlar blir det en pojke och om den går i en cirkel blir det en flicka.... Du får testa....!
    *hahahah* Måste ha fatt i tråd nu ju!!
  • Ankan80

Det är ju dock inte en vetenskaplig metod....

Men lite roligt ändå....

• ingenjörsbruden
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-23 11:55:37 följande:
    *hahahah* Måste ha fatt i tråd nu ju!!
    Hahahaha det blir en pojke här...!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 10:39:31 följande:
    Ingenjöris: Inte alls avancerat att sy lakan m.m. till en spjälsäng, lätt som en plätt. Bara att mäta, vika och sy. Bara raka sömmar... Glöm bara inte att tvätta tyget innan du syr, så att det inte krymper efteråt! Hvidbrud: Hoppas att allt är ok, har ingen aning om hur det är med flytningar osv...Husbygge: Byggfelsförsäkring känns verkligen TOTALT meningslöst när man bygger i egen regi. Enda fördelen var att den var några tusen billigare än vi hade räknat med. (Vi bygger också helt eget). Bankerna (alla tre vi pratade med) ifrågasatte inte om vi skulle bli klara??? Vi tar ju dock inte in några snickare alls, mer än våra nära och kära som får jobba gratis Men detta var ju alltså lååångt före finanskrisen.Härnäst ska jag välja golv till huset, jag väntar febrilt på badrumsförslaget - ska bli kul att visa maken.
    Ja det där är så sööööörens surt!
    Nä det är väl nu som bankerna är harriga....o det värsta är att vi (jag, maken o svärfar=platschef) jobbar alla aktiv i branschen så om någon har goda möjligheter att lyckas med husbygget så är det vi....blir så s-tans förbannad på att bli ifrågasatt!! *ggrrrrr*
    Så nu fick jag det ur systemet osså!

Vi väljer tillsammans! Änn så länge så har det var en dans....men nu har jag fastnat för en ytterdörr som kostar ca 15' o det är ung vad alla 4 ytterdörrarna borde kosta tillsammans!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)