Ore skrev 2009-02-23 10:39:31 följande:
Ingenjöris: Inte alls avancerat att sy lakan m.m. till en spjälsäng, lätt som en plätt. Bara att mäta, vika och sy. Bara raka sömmar... Glöm bara inte att tvätta tyget innan du syr, så att det inte krymper efteråt! Hvidbrud: Hoppas att allt är ok, har ingen aning om hur det är med flytningar osv...Husbygge: Byggfelsförsäkring känns verkligen TOTALT meningslöst när man bygger i egen regi. Enda fördelen var att den var några tusen billigare än vi hade räknat med. (Vi bygger också helt eget). Bankerna (alla tre vi pratade med) ifrågasatte inte om vi skulle bli klara??? Vi tar ju dock inte in några snickare alls, mer än våra nära och kära som får jobba gratis Men detta var ju alltså lååångt före finanskrisen.Härnäst ska jag välja golv till huset, jag väntar febrilt på badrumsförslaget - ska bli kul att visa maken.
Ja det där är så sööööörens surt!
Nä det är väl nu som bankerna är harriga....o det värsta är att vi (jag, maken o svärfar=platschef) jobbar alla aktiv i branschen så om någon har goda möjligheter att lyckas med husbygget så är det vi....blir så s-tans förbannad på att bli ifrågasatt!! *ggrrrrr*
Så nu fick jag det ur systemet osså!
Vi väljer tillsammans!
Änn så länge så har det var en dans....men nu har jag fastnat för en ytterdörr som kostar ca 15' o det är ung vad alla 4 ytterdörrarna borde kosta tillsammans!!