• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Åh! Ja jag tänkte faktiskt lite i de banorna själv, för det känns som värsta ommöbleringen i kroppen...Nu har jag haft lite stretchpaus förresten.

Nog kunde jag ha nytta av att vara bättre på att släppa taget... man är ju en sådan där som tääääänker och planerar och ska vara stark och ha koll och helst vara förbaskat duktig också....
    Faktiskt tror jag inte det är så dumt att jag är arbetslös just nu. Jag tvingas liksom ner i en annan rytm och så.

Undrar om det tom kan ha betydelse för att mensen blir tätatre? För det blev den när jag bara jobbade deötid och sedan var f-ledig i sammanlagt ett halvår...då var det plötsligt 26-28 dgr mellan blödningarna, mendan nu när jag jobbat galentider och stigit upp 03.50 på mornarna, det varit mellan 32-42 dgr emellan?
    Kanske balanserar si g min kropp bättre när jag inte pressar den så?*funderar*

Det där med massagen, det var en tjej som är skjuksköterska med specialinriktning på spädbarn, som berättade om sin vän som blev gravid innan bröllopet " så då fick vi ju avboka massagen till möhippan då".
    Så, det lät så självklart för henne att man inte skulle bli masserad då. Det är därifrån jag fått för mig det.

DIALEKTER är bland det bästa jag vet! Tyvärr är jag hopplös och börjar prata som den jag träffar, så jag är rädd de ska tro att jag härmas...

Jag är född i Falun, har bott i bla Närke, och Jämtland och Västerbotten. Även Göteborg och numera Stockholm. Bodde bland en massa Norrmän ett par somrar, min släkt är från Småland...

Jag är helt fucked up och har inte ens lust att försöka göra ngt åt det...

Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
    Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!
  • Ankan80

Kollade på förlossningskliniken häromdagen.
    Inget jag rekommenderar, fast det var rätt intressant.

Men hemskt att se hur ont de har och hur stora bebisarna är som kommer ut. *gulp*

Hoppas man får en lagom stor bebis

• Ore

Har hört från flera olika håll nu att massage inte är bra när man är gravid... Får nog alltså hålla koll på detta, brukar gå till en kiropraktor/massör regelbundet, så det kanske är idé att tala om för honom direkt om jag är gravid, så att han kan anpassa behandlingen.

Jag SOVER för övrigt också på nätterna. Drömmer inget, eller kanske inte minns något av det. Eller, jo... Jag kan drömma att jag faller ibland, och kan vakna av att ´jag blir rädd. Och känslan när jag inser att jag ligger i sängen är som att man kraschlandar där.

• Hvidbrud

Det är en bra idé att säga det till massören!

Åh, de är så läskiga de där falldrömmarna! JAg får det ofta om jag har varit aktivt mentalt, men inte råort på mig nog fysiskt...

• ingenjörsbruden

Passionis: Tror du har en bra teori där.....har hört att nattarbete o skift kan slita extra hårt på kroppen...den är ju eg inte konstruerad för att jobba nattetid.....så det verkar väldigt logiskt att din cykel skulle påverkas!
    Skönt att det är på rätt håll nu iallafall!

Guuud va man lär sig mkt av er o BT!
    Hade inte den blekaste om att massage skulle vara "farligt/ej att rek" under graviditeten....men hur får man maken till att massera då? Trodde att man skulle få extra massage för att man är gravid! :-¨)

Ankan80: Hahahaha jag får inte titta på förlossningskliniken eller supernannyn....allt som innehåller skrikiga barn osv blir maken helt superstressad av!!
    Hoppas osså på lagom stor bebbis!

Ore: Låter klokt att sova om nätterna!
    Har hört någonstans att falldrömmarna brukar man få när man håller på att somna/kroppen håller på att slappna av!

Mina häftigaste drömmar är när jag flyger!! Enl drömtydning så betyder de att man trivs med livet o inte tyngs av besvär eller oro/stress!

Gick ok på banken....högst troligt att vi får ett lånelöfte nu i veckan som kommer....men fasen så svåra de är med att låna ut kr!!! Inte konstigt att byggandet fortfarande är lågt o inte kommer igång...
    Nu ska jag sätta mig i soffan o mysa lite med maken o titta på ngn film med missiler o pangpang....

• Hvidbrud

Godmorgon tjejer!
    (oj har jag sovit sååå länge!)

Ja, visst är flygdrömmar härliga! Finns inget bättre, särskilt där det är lätt och man bara tänker på sitt mål så svävar man dit. Världen ser så härlig ut där uppe. Drömde att man inte fick flyga, då fick man böter! Gissa vem som fick böter!
    Inatt blev det mer att gosa med mina systersöner. De bor i Schweiz och jag ser dem nästan aldrig. En är tillockmed min gudson och nu saknar jag dem mer än någonsin!

Mjuk massage är inte farligt, det kan vara jätte skönt och bra för länden (rumpan blir ju så spänd av att vackla runt som en anka) Lite lymfdrenage på benen är ochså bra. Ska nog beställa tid nästa vecka... har inte velat få massage innan vecka 13. men på onsdag jår jag in i vecka 14! Ih! UL! Spänd och längtar!

• Ore

Jag är här *vinkar*

Har beställt en ny mobil, bestämt vägguttagen till vårt hus (vi är mitt i ett bygge...) och ska nu ta itu med att städa lägenheten. Det är dock liiiitet svårt att göra framför datorn.

Ingenjörsbruden: Det kanske är den ekonomiska oron som gör att de inte riktigt vill låna ut? Vi hade våra lånemöten med bankerna för typ 1,5 år sedan, och då var det inga större problem. Vi bygger dock ute på "vischan" så det kan ju ha med saken att göra - lägre totalkostnad...

• passionsblomman

*vinkar tillbaka*

Märkligt, kan ingen komma på en städmetod som tillåter en att umgås med sina nät-vänner samtidigt?

Ingenjöris-du kan väl konstruera en sådan apparat? Jag köper en ögonaböj!

• Hvidbrud

*vink vink*
    Har bakat bröd... Gott var det! Varit och handlat mat. Har dansat till Pata Pata, har hittat en koncert här i närheten med ett spanskt reagge/ska band som ska spela i kväll. Så när jag har lagat lasange, ätit, dushat och gjort mig fin, så ska jug ut och luftas! Jippi! Längtar. (hoppas nu att jag kan hålla mig vaken så länge så att jg ine kolapsar i soffan innan det blir tid att gå. Det börjar ju fört vid elva tiden...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)