• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Skönt att det inte blev tårar. Men jag förstår så väl hur du känner det.

Ore skrev 2009-02-19 12:50:41 följande:
    Jaha, igår var det en annan kompis som visade sig vara gravid... Undrar vem som tänker avslöja graviditet idag, förväntar mig ett neddimpande mail från vem som helst av mina kompisar precis vilken sekund som helst? Litet härdad blev jag väl dock... För det var inte alls lika jobbigt igår, blev mest bara glad för kompisens skull. Visst litet avundsjuk också, men inte så jag började gråta i alla fall.
  • lanovia 08

Oj jag skulle ju ta bort den meningen, men fick visst bara bort hälften. Skulle stå att då finns det risk att jag o bebis får dela födelsedag.

• Hvidbrud

Håller tummarna sten hårt! Kanske vill din bebis bli en skorpion.. då får man ju tåligt vänta... Och skorpioner är ju nått för sig själv..
    Själv får jag nog en jungfru, som också tagit sin lilla tid

• Hvidbrud

Ja, mellan en tomat och ett äpple...

Ninnispinnis skrev 2009-02-19 13:43:51 följande:
    Bifftomat? Hihihi!Vad skönt att det ser bra ut, Hvidis!
    Min bror med fru är på UL just nu!!!
  • Ninnispinnis

Bra inställning, Lanovia! Det blir nog vår tur snart också

Jag kommer för övrigt att dricka lite vin fram tills jag plussar, även om det nu är runt BIM så jag kan ju faktiskt inte vara säker. Så vitt jag förstår tar inte embryot (?) näring från mamman än, så då kan det ju inte göra så mycket? Så länge det inte är några kopiösa mängder så... Tänker att om det är så tidigt att man inte ens kan se att man är gravid (testar positivt) så kan det ju inte vara någon fara!

• Ninnispinnis

Min kollega som är höggravid är på besök idag. Hon har BF om en vecka Känns bara jättekul, hon är så go så det är lätt att vara glad för hennes skull. Det var inte alls planerat, hon var faktiskt gravid när hon började jobba här utan att veta om det. Men man kan ju alltid hoppas att "bacillerna" smittar

• Ankan80

Vet inte om ni känner till Mary Kay? Obs vill inte göra reklam, nästan tvärtom.

En bekant lyckades få till en hudvårdsklass hemma hos mig och det var ju trevligt. Köpte lite produkter o så, men de var ju inte billiga. Verkar väl helt ok

Iaf, så vill hon nu att jag skall börja sälja. Givetvis i välmening då jag snart blir arbetslös. MEN jag tycker eg. inte om sånt här. Det är väl en sak om man säljer till okända, men när det är vänner o släktingar som man måste antasta i första hand så tycker jag det blir lite dålig smak i munnen.

När man börjar nysta i det. (Visste inte så mycket) så är det ju inte mer än ett sabla pyramidspel. Hittade en väldigt bra sida på nätet.
    Visst kan man tjäna lite på att sälja produkterna men det är värvningen av nya konsulenter som är det fina i kråksången. Iaf för de som är längre upp i kedjan.

Blir så sur på sånt....! Min bekanta skall komma idag och berätta hur det går till, men jag har god lust att avboka...

Sorry att det blev lite långt....tycker inte om när folk försöker utnyttja en, givetvis i all välmening

• Hvidbrud

Det är bara att nugga mage!
    Tycker att klienterna har börjat snegla lite konstigt på min mage. Brukar ju vara min slankaste del och nu ser jag ut som en som aldrig har tränat magmuskler... Men de är höfliga och säger ingenting..

• ingenjörsbruden
    Skönt att höra att någon tycker man är klok!
    Maken är lite fundersam emellanåt när jag får utbrott!
    Han ser förresten fram emot pappaföreläsningarna...."Tar de upp hur man hanerar gravida kvinnors humör där?"

Hvidis: Du gör Nuppen den 26:e va? Vi gör KUBen 24:e! Ska bli så spännande!!! Förutom att lämna blod....igen!
    Skönt att höra att allt var bra med dina värden osså! Hoppas att besöket går bra hos farbror doktor.
    När var det som din bror o fru skulle få tillökning?
    Har ni berättat för familjen förresten ännu?

Får nog osså en liten jungfru

Kan komma med lite info ang alkohol som jag o BM pratade om när jag var där i tisdags.
    Det är INGA som helst problem om man dricker (måttligt) under de första veckorna...dvs tills embryot börjar ta näring från mamman....vilket påbörjas ung i v 8-9 men är inte helt försörjd av mamman förrän i v 11-12.
    Så ni kan lugnt ta lite vin runt BIM....det påverkar inte embryot.

Ninnis: ni får gnida lite mage!!
  • Twixiee

Tack Tack för alla kloka svar Som det står i så många andra trådar: "Ni borde skriva en bok"

Idag är jag betydligt mycket lugnare. Jag blev nog lite känslosam sist jag skrev Har beställt tid hos gyn nu för att prata lite med dom, få lite "kött på benen" innan bäbisverkstan drar igång, på "riktigt"

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)