• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Min erfarenhet är att det kan anta diverse färger och konsistenser samma månad... Men det kanske är ett bra tecken?

lanovia 08 skrev 2009-02-18 19:33:02 följande:

Ok nu måste jag föra samtalet in på så där äckligt personliga saker där alla känsliga genast skall hoppa några inlägg längre ner.Men till flytningar, dessa kan ju ha alla möjliga olika konsistenser och färger. Men blir konfunderad när det är segt som tusan. Typ som en vit hinna som man kan ta i och forma till en boll om man vill (något jag aldrig skulle komma på tanken att göra )Vart jag vill komma med detta inlägg vet jag inte.
  • passionsblomman

Tänkte jag med, men det sa jag inte...
    ...jag är ju så diskret av mig *håller alla fingrarna i kors*

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 20:59:19 följande:
    Läste lite snabbt och såg bara "räkna spermier... mun till mun", och fick mycket konstiga bilder i huvudet... *ruskar på hvuvdet för att få bort konstiga syner*lanovia 08 skrev 2009-02-18 15:55:34 följande:
  • lanovia 08

ojojoj så fel det kan bli

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 20:59:19 följande:
    Läste lite snabbt och såg bara "räkna spermier... mun till mun", och fick mycket konstiga bilder i huvudet... *ruskar på hvuvdet för att få bort konstiga syner*lanovia 08 skrev 2009-02-18 15:55:34 följande:
  • lanovia 08

eller hur!!!

passionsblomman skrev 2009-02-18 21:06:04 följande:
    Tänkte jag med, men det sa jag inte......jag är ju så diskret av mig *håller alla fingrarna i kors*
  • lanovia 08

Kan vara...
    Men helt seriöst tror jag inte för fem öre att jag är gravid denna månad. Alla symptom är ju putsväck. Jag är ju inte ens trött!!! (eller jo förkylningstrött)

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 21:01:47 följande:
    Min erfarenhet är att det kan anta diverse färger och konsistenser samma månad... Men det kanske är ett bra tecken? lanovia 08 skrev 2009-02-18 19:33:02 följande:
  • Ninnispinnis

Ja, det är du ju.

*ähhuurrmmm, harkel harkel*

passionsblomman skrev 2009-02-18 21:06:04 följande:
    Tänkte jag med, men det sa jag inte......jag är ju så diskret av mig *håller alla fingrarna i kors*
  • Ninnispinnis

Men om du brukar ha symptom så kanske det ÄR symptom att du inte har symptom denna gången?

lanovia 08 skrev 2009-02-18 21:08:26 följande:

Kan vara...Men helt seriöst tror jag inte för fem öre att jag är gravid denna månad. Alla symptom är ju putsväck. Jag är ju inte ens trött!!! (eller jo förkylningstrött)
  • lanovia 08

jo... jaja tänker inte bygga upp något onödigt hopp som slås i spillror.

• passionsblomman

ja, då vet ni....här blev det jordens liv häromkvällen då det plötsligt blev full fart och remisser och tider och prover, utan att min sambo riktigt fattat att detta höll på att dra igång, och knappt jag heller. Skulle bar ringa och kolla lite...

Apropå diskret så hade jag iaf sinnesnärvaro nog att inboxa mitt utbrott till er ist för att fullständigt förnedra min man...

Förresten: är det inte lite konstigt att jag skäms lite för burkdiskussionerna för privatlivets skull, men allt det andra ed barn och verkstad och porrtådar och förlossningr och gu vet allt, det diskuterar man hej vilt???

Varför är man så överbeskyddande om de stackas känsliga männen?

Blivande fru L skrev 2009-02-18 20:57:08 följande:

God kväll! Nu har jag också hittat hit.Är inne och läser så gott som dagligen men har svårt att skriva på jobbet. Följer ivrigt hur det går för er! Jag är 31 år, förresten.Passionsblomman - Bra att det händer grejer nu! Min man gjorde också saker ( 2 miljoner, ungefär) i en burk för några veckor sedan. Vi har inte fått svaret ännu, men det är skönt för oss båda att ha det ur världen. Han ville inte prata så ingående om själva proceduren, men vad jag förstod så var det inga problem att träffa rätt. Håller tummarna för honom imorgon, men säg inget till honom! Ore - Vet hur jobbigt det är att verka tillräckligt glad när kompisar/kollegor berättar att de är gravida. Jag känner mig som en hemsk människa varje gång eftersom jag blir så otroligt avundsjuk. Det går förmodligen inte över förrän man själv har fått sitt barn. Jag hoppas att jag alltid kommer att minnas hur känsligt det är att fråga andra om de "inte ska ha barn snart". Jag får frågan nästan varje vecka och börjar få slut på käcka svar... Kram!
  • lanovia 08

Här var inte myckte liv på oss idag.

Passionis jag har faktiskt inget bra svar på dina funderingar just nu. Är för trött för att tänka klokt. Så jag ignorerar inte inlägget bara inväntar tillfälle då jag kanske kan säga något vettigt.

Själv testade jag imorse. Tidigt jag vet men saken är att vi skall till mannens släkt i Oslo i helgen, så jag kommer inte kunna testa på hela helgen. O tänkte då att OM det nu skulle vara ett plus kunde det vara trevligt att se innan vi åker. Men det var så negativt som det bara kunde bli.
    Har haft lite brunröda flytningar idag också (förlåt informationen) så förmodligen är indianerna på indans.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)