• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Det är så lugnt här för att alla sitter och håller tummarna för Passionsblommans man och hans burkande

• Ninnispinnis

Det är väl kanske så att vissa saker känns mer privata och utlämnande än andra? Speciellt när det inte gäller oss själva, utan den vi älskar. Det känns kanske taskigt att avslöja honom när han inte kan välja själv vad som avslöjas och diskuteras?

passionsblomman skrev 2009-02-18 21:27:20 följande:
    Förresten: är det inte lite konstigt att jag skäms lite för burkdiskussionerna för privatlivets skull, men allt det andra ed barn och verkstad och porrtådar och förlossningr och gu vet allt, det diskuterar man hej vilt???Varför är man så överbeskyddande om de stackas känsliga männen?Blivande fru L skrev 2009-02-18 20:57:08 följande:
  • Ankan80

Hehe....

Ninnispinnis skrev 2009-02-19 12:03:15 följande:
    Det är så lugnt här för att alla sitter och håller tummarna för Passionsblommans man och hans burkande
  • Ninnispinnis

Lanovia, tror du inte det var för tidigt att testa då? Brukar du få sådana flytningar innan indianbesök?

Jag har LOVAT mig själv att inte testa förrän tidigast BIM + en vecka den här gången (dvs nästa helg). Så, nu har jag skrivit det här och då måste jag ju hålla det. Smart va?!

Vi ska iväg både denna och nästa helg, men jag blir ju varken mer eller mindre gravid ovavsett om jag testar eller ej, så jag väntar och ser. Vet ju inte hur mycket vi lyckades pricka in ÄL heller, pga min mans pendlande, så jag ligger lågt den här månaden. Hoppet finns ju såklart alltid, men inte lika hysteriskt som det har varit vissa månader.

• Ore

Jaha, igår var det en annan kompis som visade sig vara gravid... Undrar vem som tänker avslöja graviditet idag, förväntar mig ett neddimpande mail från vem som helst av mina kompisar precis vilken sekund som helst?

Litet härdad blev jag väl dock... För det var inte alls lika jobbigt igår, blev mest bara glad för kompisens skull. Visst litet avundsjuk också, men inte så jag började gråta i alla fall.

• ingenjörsbruden

Ninnis: Låter som en sund inställning! Vi väntade faktiskt 2 veckor innan vi testade...heheheh men då var jag väldigt säker!

Ore: Ibland börjar man tro att det är någon smitta som går...först börjar någon o sen plussar alla en efter en.....det är konstigt....o så brukar de som plussar direkt att fråga alla andra....O NÄR ska Ni skaffa barn?? Elefanter i glashus.......
    Skönt att du inte reagerade med att gråta....

Det är helt ok att känna sig deppig o ibland känna att "alla andra gör/får ditenduten osv"....det är nog något primitivt inbyggt i kroppen att vi alla strävar efter ganska så samma saker i livet. De som inte strävar efter samma brukar ju bli ganska hårt åtgågna...tex de som inte VILL ha barn....har en kompis som brukar bli idiotförklarad för att hon ALDRIG vill ha barn.
    För 1,5 år sen hade jag en jättedipp....min svåger o svägerska hade gift sig, byggt hus o väntade sitt första barn.....det sved SÅ i själen för min man är lite långsam av sig o fattar sällan snabba beslut....o jag väntade vid varje årsdag o alla hjärtansdag osv på ett frieri o känna hans strävan efter ett hus, barn osv....min inställning till barn var klart uttalad...inga barn innan giftemål. O barn kunde han tänka sig...men gifta sig.....nja.....så jag kände verkligen att vi stod i ett stiltje o inget hände.....Ovanpå detta så fick jag diagnosen PCO vilken i de värsta fallen innebär att man inte KAN bli gravid.....så jag sjönk LÅNGT ner...o som ni kanske har märkt så är jag i grund o botten en väldigt glad o positiv människa som alltid har nära till skratt o rätt mkt skit på hjärnan!
    Tog dagen som den kom o insåg efter ett tag att varför ska jag vänta på ett frieri....jag kan ju fria själv!

O vart vill jag komma med detta....jo att ni inte ska känna er ensamma.....även om jag/vi verkar som en solskenshistoria med bebis direkt efter bröllopet så ligger det rätt mkt bakom....o ha det i åtanke när kompisar berättar att de är gravida....de har kanske försökt i flera år men inte velat berätta ngt!

Ja lite tyst har det varit här idag....tror osså att alla håller tummen för Blommans mans burkande!
    Jag har medvetet försökt hålla mig härifrån för att jag skulle få NÅT gjort på jobbet....men det funkar inte det heller....

Passionis: Det är väl så att man känner vad man själv vill berätta om sig själv....men berätta om mannen....nja det är ju inte juste o lämna ut dem helt......bara lite!!

• Hvidbrud

Burkande... He he...

Lite lugnt idag. Fick provsvar hos läkaren igår. Mina värden var fina oh jag hade haft alla barnsjukdomar. Ska börja äta järn om nån månad för järnvärdet var lite lågt. Skönt att veta.
    Ska till barnmorskan nästa vecka på NUPP test. Blir intressant. Är liite nervös, såklart. Hoppas att allt ser ut som det ska.

Hade en blodpropp för 12 år sen pga p-piller, så jag ska till specialläkare som ska beömma om jag ska få blodförtunnande...

Åh, jag hoppas så att allt blir bra och att jag inte gör något fel för den lilla bifftomaten i magen (så stor är den nu...)

• Ninnispinnis

Bifftomat? Hihihi!

Vad skönt att det ser bra ut, Hvidis!

• Ninnispinnis

Ingenjören, du är så klok!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ska man komma ihåg att det inte är svårare för en själv att plussa bara för att någon annan gör det. Den ena utesluter ju inte den andra... Men visst kan det kännas tungt när längtan är så stark. Då finns vi här för att peppa och stötta!

• lanovia 08

Kloka ord från ingenjören och väl värt att tänka på.

Ninnis, du har helt rätt. Idag var egentligen tidigt att testa. Kan inte på något vis motivera det för mig själv. Men än att vi skall ju iväg och hade varit så skönt med ett plus eller mens så att jag ev kan ta något glas vin med släktingarna. Istället för att de skall bli frågvisa.
    Som det är nu kan jag inte lite på ett minus så det blir inget vin.
    VAd gäller flytningarna, nej exakt så här brukar de inte vara. Men man hakar ju lätt upp sig på detaljer. Så jag väljer att se dem som början på mens tills motsattsen är bevisad.
    Känns faktiskt inte som någon katastrof. Nej det blev förmodligen inget barn denna månad heller, men tids nog skall det nog bli.
    Jag tror starkt på att det kommer ta sig i mars. Då får jag o

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)