• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Idefixen

Nu har jag hittat hit! Har missat att ni gjort ny tråd
    Har iofs varit på resande fot i 1 ½ vecka, kan ju bero lite på de
    Ser att ni pratar ålder.
    Jag är 24 år.
    Idag ska jag hämta ut mina ringar! Nya förlovningsringen, och vigselringen!!! Pirrigt!

• passionsblomman

HA ha!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 10:16:03 följande:
    Oj då, Hvidis! Vad gjorde den stackaren för att förtjäna det?Annars kan man ju göra som Jerry Seinfeld:- Om jag får ditt telefonnummer så ringer jag tillbaks lite senare.- Eehhh, nej.... Det går inte...- Du vill kanske inte att främmande människor ringer hem till dig på din fritid?- Eehhh, nej...- NU VET DU HUR DET KÄNNS!
    Ja, för tusan! ett helt litet kompendium kan man säga....fyra sidor med massa info fick sambon i det brev som han SLET upp igårkväll!

Man ska fylla i om man har spillt! och det ska stå om man spillde i början, i mitten eller i slutet!

Med tanke på de manliga familjemedlemmarnas träffsäkerhet när det gäller toan,(jag blir GALEN när det är droppar på ringen!) så hoppas jag det är stor öppning på burken...
  • Ankan80

Åhh....det är mäktigt att få se sin vigselring. Jag satt och fånlog hela vägen hem.

Sen tog mannen den och gömde den till bröllopet

Idefixen skrev 2009-02-18 10:43:15 följande:
    Nu har jag hittat hit! Har missat att ni gjort ny tråd Har iofs varit på resande fot i 1 ½ vecka, kan ju bero lite på de Ser att ni pratar ålder.Jag är 24 år.Idag ska jag hämta ut mina ringar! Nya förlovningsringen, och vigselringen!!! Pirrigt!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-02-18 10:47:47 följande:
    Åhh....det är mäktigt att få se sin vigselring. Jag satt och fånlog hela vägen hem.Sen tog mannen den och gömde den till bröllopet
    Hmmm....snacka om att byta samtalsämne!!
    Det där fånleendet känner jag def igen!!

Passionis: Kompendium...4 sidor för att fylla en burk?!
    Hahahahaha ÄR det en utförlig instruktion med mkt bilder kanske?! Va inspirerande att fylla i om man precis spillt... *hahahahaa* Lite småroligt är det iallafall!
    Hur var hans reaktion i övrig...?
  • passionsblomman

Hihihi! Ja, vi asgarvade härhemma igår. Allt är nog bra nu, för han var som om inget hänt(typiskt det också...)och sa att ja, det är väl inget att tjafsa om jämfört med vad ni går igenom,

-Jag börjar känna att det där "*unka i en burk" av mig själv uppfunnet, skulle kunna riskeera att bli ett uttryck härhemma, typ "bara att gilla läget och göra det man ska"

Pappren, jadet var en del instruktioner faktiskt, typ att man inte får ha haft sädesuttömning på 2 dygn...(läser man i porrtråden så verkar ju bara det kunna vara en utmaning av monumentala mått för en stackars man!)

Men, sedan var det en hel massa om varför detta görs, skillnaden på olika sorters analyser, hälsodeklaration och så adress och karta och allt möjligt.

Man får också intyga att man är införstådd med att "delar av provet sparas...för bla forskningsarbete..."

Som jag sa"ditt lilla kladd kan visst bidra till att rädda världen"

ingenjörsbruden skrev 2009-02-18 11:12:03 följande:
    Hmmm....snacka om att byta samtalsämne!! Det där fånleendet känner jag def igen!! Passionis: Kompendium...4 sidor för att fylla en burk?! Hahahahaha ÄR det en utförlig instruktion med mkt bilder kanske?! Va inspirerande att fylla i om man precis spillt... *hahahahaa* Lite småroligt är det iallafall! Hur var hans reaktion i övrig...?
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-18 11:23:55 följande:
    Hihihi! Ja, vi asgarvade härhemma igår. Allt är nog bra nu, för han var som om inget hänt(typiskt det också...)och sa att ja, det är väl inget att tjafsa om jämfört med vad ni går igenom,-Jag börjar känna att det där "*unka i en burk" av mig själv uppfunnet, skulle kunna riskeera att bli ett uttryck härhemma, typ "bara att gilla läget och göra det man ska" Pappren, jadet var en del instruktioner faktiskt, typ att man inte får ha haft sädesuttömning på 2 dygn...(läser man i porrtråden så verkar ju bara det kunna vara en utmaning av monumentala mått för en stackars man!)Men, sedan var det en hel massa om varför detta görs, skillnaden på olika sorters analyser, hälsodeklaration och så adress och karta och allt möjligt.Man får också intyga att man är införstådd med att "delar av provet sparas...för bla forskningsarbete..."Som jag sa"ditt lilla kladd kan visst bidra till att rädda världen"
    Måste kännas härlig att kanske kunna bidra till att rädda världen!
    Ja det hade nog blivit ramaskri om han hade varit en anhängare av porrtråden....

Skönt att inställningen är helt annan....o DET är typiskt män tror jag!! Kanske starta en tråd om det?! *hahhahaha*

Har bytat bild nu.... Vad tycks?! -)
  • Ninnispinnis

What?? Bye bye privatliv

passionsblomman skrev 2009-02-18 10:45:25 följande:
    HA ha!
    Man ska fylla i om man har spillt! och det ska stå om man spillde i början, i mitten eller i slutet!
  • Ninnispinnis

Vackra du!

ingenjörsbruden skrev 2009-02-18 11:32:29 följande:
    Har bytat bild nu.... Vad tycks?! -)
  • passionsblomman

Oh! jag fattade inte vem det var som skrev först!

*förvirrad när bilderna byts*

Det är ju en jättefin bild, men din gula ros utmärkte sig MYCKET mer, den ser man direkt!

Ja, helt annan inställning nu, och tydligen som vanligt inget som helst behov av att komma hem och säga något om att"det blev ju inte så bra igår men nu tänker jag så här..."

Så, jag sa bara "jag tycker inte det här är så jäkla mkt att diskutera faktiskt"

"nä" sa han och lovade att åka och *unka i en burk...

• Ninnispinnis

Ska han göra det idag?? I detta nu??

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)