• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Åhhh....så många kloka ord i denna tråden, så många kloka ord..

Vi borde samla allt i en bok

passionsblomman skrev 2009-02-17 15:12:57 följande:
    GISSA varför min sambo i flera år sa:"det räcker med ett barn" Vaddå hormoner?Ta förövrigt och kombinera dem med en rejäl utmattningsdeppression plussat med Post traumatisk stress också, så har ni min HARMONISKA graviditet i ett schysst nötskal högst upp på toppen av den där vågen...(GISSA en gång till om JAG gärna VILL vara gravid en gång til för att få uppleva hur det är att vara NORMAL och gravid...)Ore: det är faktiskt helt ok att börja gråta!Det är ju bara en massa längtan som vill ut!Och tårar är till för att skölja ögonen, så att man ser klarare efteråt. Så det så!Så, lika bra att spela värsta känslolåten och passa på att få ut lite längtan och lite slaggprodukter!ALLA: Min son säger: "Hälsa att jag säger TACK!!!"
  • Ore

Gratta din son från mig med, passionsblomman...

Och jag försöker att vänta med gråtandet till ikväll, det blir så jobbigt om linserna sköljs ut... Plus att måste man gråta så gör jag det helst mot makens axel...

• passionsblomman

Förresten så är jag väldigt glad att ni finns allihop!

Fast LITE ert fel är det att jag nu ringt såna läskiga samtal och satt igång värsta svallet härhemma...

Vi gick juhär och skulle ta det som de kom....

...så nu får ni stå ut med mitt tjutande, när det här procedurerna fortskrider!

Redan idag låg ett infobrev till sambon inför ni-vet-vad-det-är-han-ska-gå-och-göra-i-burken!
    Jag SÄGER ju att det blev fart på en endaste gång!*lite chockad*

Kram alla ! Ni är VIKTIGA!!!

• ingenjörsbruden

En BT-bok!!! Det vore nåt!

Det är verkligen SÅ många BRA o GODA råd här inne!
    Tur vi har varandra.....vem skulle man annars beklaga sig för?!

Passionis: Tror att det är gravidhormonerna som sprider sig här i tråden o smittar alla!
    Skulle GÄRNA vilja se din mans ansikte när han ser infon som redan kommit! Jag tror han är dödsförskräckt!!

Men visst lite medhåll får väl grabbarna ha.....eller nä....det är inte de som ska vara gravida o amma!! De kan gått få pinas lite av våra (hormon)svallningar! *hehehehe*

• passionsblomman

Dödsförskräckt är nog ordet!

Jaaaa...en BT-bok..."The best of BT"

Åsså kan man beställa T-shirten med

Ja tur vi har varann...när det så uppenbart är så mkt ens med omsorg utvalde ändå inte fattar...!

ingenjörsbruden skrev 2009-02-17 15:43:31 följande:
    En BT-bok!!! Det vore nåt! Det är verkligen SÅ många BRA o GODA råd här inne!Tur vi har varandra.....vem skulle man annars beklaga sig för?! Passionis: Tror att det är gravidhormonerna som sprider sig här i tråden o smittar alla! Skulle GÄRNA vilja se din mans ansikte när han ser infon som redan kommit! Jag tror han är dödsförskräckt!! Men visst lite medhåll får väl grabbarna ha.....eller nä....det är inte de som ska vara gravida o amma!! De kan gått få pinas lite av våra (hormon)svallningar! *hehehehe*
  • lanovia 08

Oj vad ni skriver på här idag. Och jag hinner knappt vara här idag. Gör ett snabbesök.
    Blommis hälsa sonen!

Kanske har ni rätt att det är ÄL på gång...?? Men jag hade ju ont för ett tag sedan också, då det var mer rätt med ÄL... jaja vi får väl se när mensen kommer. Idag är ialla fall magen mycket snällare. Visst känns den liiite, men detta kan jag leva med.

Sedan var det nog något mer jag skulle skriva men det har jag glömt nu. Hej på er så länge. Nu skall jag jobba klart, cykla o hämta hunden på dagis (har man inte barn får man leka barn med hunden ) och sedan hem till maken o spacklet! Vilken ljuvlig tisdagskväll vi har framför oss.

• Hvidbrud

Vad skönt att det känns bättre. Gör det ont på dig gör det ont på mig
    Spackla på! Liiite roligt kan det ju bli...

• ingenjörsbruden

lanovia: skönt att magen känns bättre!

Längtar så till i morgon o få höra vad Passionis man sa när han kom hem!!! Gud så nyfiken jag är!!
    Håller tummen för att han inte flippar helt av förskräckelse!!

Måste bara säga att trådtiteln är kanon!!! Det är verkligen i vått o torrt!!!!

*BAMSEKRAMTILLALLAGOATJEJER*

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-17 17:07:22 följande:
    lanovia: skönt att magen känns bättre! Längtar så till i morgon o få höra vad Passionis man sa när han kom hem!!! Gud så nyfiken jag är!! Håller tummen för att han inte flippar helt av förskräckelse!! Måste bara säga att trådtiteln är kanon!!! Det är verkligen i vått o torrt!!!! *BAMSEKRAMTILLALLAGOATJEJER*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)