• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Jag sitter här och funderar lite på....
    ...hur gamla är vi i den här tråden egentligen?

Jag är alltså 38 och det är väl därför i kombination med att vi försökt i flera år nu utan results, som det blev sån fart...

Hur pass mycket eld i knutarna är det för er andra?
    Det går ju inte att komma ifrån att åldern spelar en ätt drastisk roll i de här sammanhangen, annars skiter jag i hur gamla folk är...

• Hvidbrud

Jag blir 33 i mars. Tyckte att det var på tiden, men det var ingen brådska, kan nog vänta 2-3 år till nästa.

• passionsblomman

Nä, jag hade ingen panik alls när jag fick sonen vid trettio, däremot ville jag INTE äta P-piller då, för jag hade ätit det i så många år att jag tyckte det fick räcka.

Hvidbrud skrev 2009-02-17 19:18:40 följande:
    Jag blir 33 i mars. Tyckte att det var på tiden, men det var ingen brådska, kan nog vänta 2-3 år till nästa.
  • Twixiee

Åh hjälp.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till!
    Jag har suttit och kikat igenom alla de klassiska graviditetssymptom, och väldigt mycket stämmer!
    MEN jag vill ju inte hoppas på något för man blir ju så förbannat besviken då det inte är som man trott

Jag har haft dessa symptom i en månad nu, och problemet är att jag inte vet när jag ska ha min mens. Har inte haft mens sen 2005 (hormonspiral först, men fick en cysta och blev nervös och bytte till Cerazette).
    Jag slutade med p-pillerna förra tisdagen, och vet ju inte om dessa symtom är för att jag slutade med dem och väntar på mens eller om det är för att jag är gravid och har då blivit det undertiden jag åt pillerna. Suck, jag är så förvirrad

Även om man inte hoppas något då man gör ett gravtest så är besvikelsen så stor då det inte är något.. Sist jag skulle göra testet så intalade jag mig "Är det negativt så kan jag ju gå på festen i helgen, och dricka sprit *jiha* ".. Jag gick på festen, men dock nykter trots att jag inte var gravid. Och detta tänk fick inte min besvikelse att dämpas.

Gud så jag babblar, kände att jag var tvungen att "prata" med någon.

• ingenjörsbruden

Jag blir 30 i år....har alltid sagt att jag vill ha första barnet innan jag fyller 30....missar med 2 månader...men va tusan gör det!! Det är nääääära iallafall.

Kan osså tänka mig att ha ca 3 år mellan barnen (man kan ju alltid önska).

Twixiee: Det är bara att babbla på här inne!
    Hmmmm...tror att du ska göra ett gravtest. Det är bra att ha minst en mens innan man blir gravid för det underlättar att beräkna grav.tiden osv.
    Vet att här är någon tjej i tråden som osså haft klassiska symptomer men ändå neg....så räkna med det värsta o hoppas på det bästa.
    Ibland vill man så mkt så att man själv påverkar mensen, kroppen osv.....så försök att inte fokusera på graviditet! Lättare sagt än gjort....

• Ninnispinnis

Blommis - Infobrev? Med instruktioner?

Lanovia - Vad skönt att magen känns bättre. Blir ju orolig! Vi BIM:ar väl ungefär samtidigt?

Ore - Det är inte så konstigt att du känner så. Det är ju som sagt mycket känslor och en stark längtan. Jag brukar dock tänka att det är ju inte midre chans för mig att bli gravid bara för att någon annan har lyckats... Jämför med om jag och en kollega har sökt samma tjänst och hon får den. Den ena utesluter ju inte den andra, liksom...

Ingenjör - släng med en bok när du ändå skickar t-shirten och tankeläsarapparaten

Jag är förresten 31 (ochetthalvt)

• lanovia 08

Twixiee det här är ett bra ställe när man behöver någon att prata med.
    Ja visst gör det ont när mensen kommer o man blir besviken. Vet precis hur du känner. Jag är skengravid varje månad. Har varit månader då jag nästan tyckt att gravtest varit bortkastade pengar. DEt har ju varit så uppenbart att jag varit gravid, men NOT. Då rinner tårarna.

Idag känns det jättekonstigt. Jag mår bra, har ju sluppit må illa de 2 sista månaderna, magontet har gett med sig, brösten ömmar bara lite. Med andra ord vart tog alla skengravidsymptom vägen??!! Hallå??!!! *ropar ut i tomma intet*
    Vad gör man nu? Blev ju jättetomt här.

*spejjar runt efter indianer*

• lanovia 08

Hehe alla 3 skrev exakt samtidigt.

Jag är 28 år (fyller 29 i år men inte förrän i november)

Ninnis, jag tror det. Jag räknar med BIM på fredag, men jag vet ju inte riktigt hur min cykel beter sig denna månad med tanke på att mensen var en vecka se förra månaden.

Ore, har full förståelse med dina känslor. Jag har själv reagerat likadant.

Jag blir så otroligt rörd över att ni oroat er för min mage! Ni är så gulliga och bäst!

• ingenjörsbruden
    Vilken affärsidé!! *hihihihi* Ni måste ju så klart ha royalty så klart eller vad det heter!

Ore: fick du tröst av maken? Hoppas det känns bättre idag! *kraaam*

lanovia: Va skönt att du mår så mkt bättre! Hur länge sen är det du slutade med p-piller? Verkar nästan som att din kropp har kommit i fas med hormoner o så.....*håller tummen iallafall*

Jag hjälper ALLA att panga på sneeky rödskinn!!! *pangpang*
  • Ninnispinnis

Twixiee - Min kropp började kännas helt annorlunda när jag slutade med p-ring. Jag har haft alla graviditetssymptom (ömma bröst, illamående, molvärk i mage, ljumskar & korsrygg, trötthet med mera) flera månader utan att vara gravid, men det är kanske så min kropp fungerar utan hormoner.

Förra månaden hade jag dock bara en ynka blödning och inga symptom alls, men jag var inte gravid då heller. Sen kan det ju hända olika saker i kroppen även om det inte resulterar i en graviditet. Tex kan ju ägget bli befruktat och fästa men inte vara starkt/friskt nog för att "överleva". Alla månader har man ju inte ägglossning heller, då kan ju kroppen kännas annorlunda kring mens. Allt detta gör att det är fullt normalt att kroppen uppvisar vissa symptom någon månad och andra/inga symptom någon annan månad.

Den här trådens motto (iaf mitt) är ju att "Tills motsatsen är bevisad är det bara en fis på tvären"

Därmed inte sagt att du inte är gravid, men det kan ju ett test enkelt svara på

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)