• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Jag skull vilja beställa en makapär som gör allt städandet för en...

Ny mobil! Vad roligt!!

• passionsblomman

Men OJ vilken innehållsrik DAG!!! Visst ÄR patapata bara helt omöjlig att stå still till? *skuttar runt själv*

Nybakat bröööööd....*dreglar* Med SMÖR och SALT på bara...

Du kan väl vila liten minut i soffan bara? vadheterdetnuigen...
    -POWERNAP! Så heter det!

Hvidbrud skrev 2009-02-21 17:48:29 följande:
    *vink vink*Har bakat bröd... Gott var det! Varit och handlat mat. Har dansat till Pata Pata, har hittat en koncert här i närheten med ett spanskt reagge/ska band som ska spela i kväll. Så när jag har lagat lasange, ätit, dushat och gjort mig fin, så ska jug ut och luftas! Jippi! Längtar. (hoppas nu att jag kan hålla mig vaken så länge så att jg ine kolapsar i soffan innan det blir tid att gå. Det börjar ju fört vid elva tiden...
  • Hvidbrud

Jepp! powernappar till melodifestivalen... alsangen blev SÅ lyckad! *jag bjuder alla på varm lasange!* (annars äter jag upp den själv....)

• ingenjörsbruden

Hej tjejer!

Låter kul med mobil o vägguttag o nybakat bröd med lasagne o patapata!

Det gick väl ok hos banken....anledningen är att de är så jä----la svåra (i mina ögon...eg är de nog inte det) är att vi ska bygga helt i egen regi.....dvs den här byggförsäkran som vi MÅSTE ta för att få bygglov (kommunenskrav) är att kasta kr helt i sjön....den försäkr är bra när man han en entreprenör som skulle kunna gå i konkurs osv.....men vi gör allt själva eller rättare sagt .....vi tar in markgubbar från ett ställe, snickare från ett annat, klinker o målare från nt ställe osv.
    Detta innebär ju för banken en större osäkerhet i att huset blir klart/färdigt.....men iomed att svärfar byggde ett exakt likadant hus för 3 år sen o det gick kanon så borde banken inte vara så himla svårflörtad.....lite aggressiv är jag på bankerna.
    För hur ska konjunkturen vända om banken inte lånar ut trots låg ränta? Nä nu ska jag inte älta mer....

Var på lunch hos min mamma o hennes sambo igår...fick revbensspjäll o tofuglass till efterrätt.....revben=supersmaskigt....tofuglass=bläääää...den fick min mage att gravt protesera!

Idag ska jag köpa spjälsäng! Ja...jag vet att det är tidigt...men jag vill ha det gjort!
    Svärmor sa igår att de gärna vill betala för barnvagnen! Så gulligt av dem!

Hvidis, hur blev utekvällen?

• Ankan80

Guten morgen!
    V. 13 idag. Tjoho. Känns som att man kan slappna av lite bättre nu.

Skall till brorsan idag och kolla vad de har för bra grejer att låna ut

• passionsblomman

Hello girls! Jag har hela huvet fullt av tusen ballader, efter att under gårdagen spammat hela "vackra balladertråden" med allt möjligt som dök upp... *sjunger*

• Hvidbrud

morgon!
    utekvällen uteblev.... vi skulle värma upp här hemma och maken tog fram trumman och jag dansade till sveten droppade... Sen var klockan för mycket och energin slut. Sen hade jag en brun flytning, så jag blev lite orolig. Det är jag fortfarande faktiskt. Men det var bara då, och mycket lite. Drömde om krossade ägg inatt. Suck.. Men det blir ultraljud på torsdag och då får vi ju se att allt ser bra ut.

• ingenjörsbruden

Ankan: Va skönt att v 12 osså är över! Hahaha det är KANON med folk som är "förre" en i barnverkstan!

*sjungerliteballadermedpassionis*

Åhh Hvidis...hoppas att det inte är något farligt....bruna flytningar är ju inte ovanliga...*skickarendetärnogingenfarakram*
    Men då fick du dansa en del igår ändå fastän utekvällen inte blev av! Ska bli så spännande att få höra om ultraljudet!

• ingenjörsbruden

O glömde skriva.....nu har vi en söt o fin spjälsäng som står i källaren!!
    Dock vill maken att vi köper en ny madrass o nya sängkläder...vilket jag tycker är ok...men nya sängkläder är ju svindyra o kikar man på IKEA så är deras väldigt plottriga....Kanske köper lakan o syr egna sängkläder istället...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)