• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Hawaiiii

Det mesta känns klart! Ska slutprova klänningen imorgons em, nästa vecka blir det spa, provuppsättning och provsmink :)

Tyvärr ska jag iväg och jobba i Danmark 6 dagar sedan, kommer hem 4 dagar innan bröllopet, så ALLT måste ju vara klart innan dess annars blir det ju stressigt.

Har INTE fixat morgongåva än...har mina ideér men inget säkert.

• Vita Rosen

köper ni alla morgongåva till mannen? har inte bestämt mig för hur jag ska göra

• Mrs Baom

Jag har köpt en morgongåva till min blivande make. Vill inte riktigt skriva vad det är för han är inne här å läser...

Vi har inte bokat nån resa än då bdgeten inte tillåter detta, vi hoppas på en resa längre fram i stället:)

Igår fick jag hem en häst som jag ska ha fram till november å det känns kul, lite svårt med tiden bara då det snart är stora dagen. Men vill man så kan man:) haha!!

• SaraPayam

Jag har med köpt morgongåva till m2b, 2 stycken Men jag kommer att ge dem samma dag som bröllopet är. Vill inte heller skriva det är om han skulle vara här å läsa.

Mrs Baom: Det får vi ju verkligen hoppas på, vi längtar som bara den nu, ska bli så skönt å bara få komma iväg 2 veckor å ta hand om varandra.

Hawaiii; Vad är det du jobbar med? Det måste vara kul å få resa så mycket med jobbet Jag ska ringa min sömmerska idag å boka in en dag nu, när jag är ledig

• EhjärtarE

Igår hittade vi en all inclusive resa till turkiet för 5000/person, dessutom går den här ifrån Luleå vilket vi sparar massa pengar på! Jag vill så gärna boka, det skulle vara helt underbart! Men M2b är inte lika övertygad, han är så orolig för allting, han har bara varit utomlands två gånger förut Men jag hoppas att jag kan övertala honom om han får lite tid, jag vet att han vill egentligen...

Vi har inte bokat någon resa förut för vi har inte vetat om vi har haft råd, vi har tänkt att vi kanske tar en billig restresa. Igår kollade jag bröllopskontot och vi kommer ha ca. 8000 kvar när vi betalat allt! Åååh, jag vill boka NU!

• ChristLin

Pyssel pyssel! Blir lite stressad över alla trycksaker som ska vara klara. Vi är nästan klara med festprogrammet, ska skriva ut det på torsdag. Men det känns egentligen lite tidigt. Vi har en presentation av alla gäster och bordsplacering i programmet, så om någon/några avbokar i sista stund så kommer ju programmet inte stämma. Men med tanke på att det ska klistras på små etiketter i fram samt att sidorna ska sys ihop så mååååste de skrivas ut i tid så jag hinner göra det. Det är de där rackarns etiketterna som tar längst tid, de ska embossas allihopa. Hehe, så går det när man får för sig att göra sakerna själv och inte beställa färdigtryckta.

I eftermiddag ska vi till kyrkan och träffa kantorn tillsammans med tjejen som ska sjunga. Det är en kompis flickvän, har hört henne och hon sjunger fantastiskt!

Jag tror jag får stanna hemma och embossa när m2b åker till Västerås för att köpa hängrännor och stuprör.
    Kan ju alltid lyssna på lite schysst musik under tiden!

Har dessutom fått för mig att prova lchf-diet fram till bröllopet, som en liten extra kick för formen liksom. Fast mest vill jag nog se om det funkar för min mage som alltid krånglar. Igår gick det bra men imorse... Blä! Jag ville ha smaskiga mackor till frukost! Inte kokt ägg... Det slutade med att jag satt och knaprade ost framför tv:n. Jaja, man vänjer sig väl, men just nu känner jag mig kräkfärdig på fett. Haha, men magen verkar gilla det.

• Hawaiiii

Jag jobbar som pilot på ett svenskt bolag. Lätt världens roligaste jobb, men riktigt jobbigt med scheman och sånt.. vi flyger alltid utrikes, så jag är nästan aldrig hemma tyvärr. Förra året blev det 150 nätter på hotell :P

Det tar bort charmen lite med att boka romantiska weekends på hotell också, min blivande flyger också.. så när vi är lediga vill vi BARA sitta hemma i soffan och slappa:)

SaraPayam skrev 2009-07-14 09:20:39 följande:
    Jag har med köpt morgongåva till m2b, 2 stycken Men jag kommer att ge dem samma dag som bröllopet är. Vill inte heller skriva det är om han skulle vara här å läsa.Mrs Baom: Det får vi ju verkligen hoppas på, vi längtar som bara den nu, ska bli så skönt å bara få komma iväg 2 veckor å ta hand om varandra. Hawaiii; Vad är det du jobbar med? Det måste vara kul å få resa så mycket med jobbet Jag ska ringa min sömmerska idag å boka in en dag nu, när jag är ledig
  • EhjärtarE

Nu har vi bokat resan Ååh, så härligt det kommer bli!

• Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-14 20:41:30 följande:
    Nu har vi bokat resan Ååh, så härligt det kommer bli!
    Va skoj.... Din blivande var inte svårövertalad eller??
  • EhjärtarE

Nej, inte så, om man vet hur man ska göra

Svar på tråden 1/8 -2009!!