• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Mrs Baom

Jag ska verkligen försöka att lägga in lite bilder, men har en dator från tidigt 1800-tal. Gör ett försök när m2b kommer hem, han kanske fattar...

Jag har blivit sjuk:( har ingen röst alls, ont i halsen å en fruktansvärd hosta... tur det är nästan tre veckor kvar.

Vilka låtar har ni valt att ha i kyrkan, psalmer å "egen" musik, in och utgång?? vi har "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" (samma melodi som den blomstertid nu kommer) solo har vi "Av längtan till dig" en hemlig låt... in musik "Mendehlson brudmarch" å ut "Värmlandsvisan" ( på trumpet)

• EhjärtarE

Jag insåg nyss att jag kommer ha ett annat efternamn än min familj efter bröllopet... har inte tänkt på det förut (smart va!?).

Det känns som att vi ligger bra till i planeringen nu. Alla saker som ska skrivas ut (utom festhäftet) är utrskrivna, skurna och klara. Vigselprogrammet är utskrivet och färdigvikt. Festhäftet är nästan klart, lite småsaker kvar bara. Igår köpte vi också presenter till alla medhjälpare, blir varsin skål fylld med godis och cellofan runt om. Förutom våra värdar (toastmastrar), tjejen får ett presentkort på spa och beauty-behandlingar och killen en presentbiljett från ticknet, gäller på tex. sportevenemang. Det tror jag blir jättebra!

Jag lägger in en bild på vårt placeringskort, fast vi ska ha ett annat typsnitt.

• Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-13 10:57:39 följande:
    Jag insåg nyss att jag kommer ha ett annat efternamn än min familj efter bröllopet... har inte tänkt på det förut (smart va!?). Det känns som att vi ligger bra till i planeringen nu. Alla saker som ska skrivas ut (utom festhäftet) är utrskrivna, skurna och klara. Vigselprogrammet är utskrivet och färdigvikt. Festhäftet är nästan klart, lite småsaker kvar bara. Igår köpte vi också presenter till alla medhjälpare, blir varsin skål fylld med godis och cellofan runt om. Förutom våra värdar (toastmastrar), tjejen får ett presentkort på spa och beauty-behandlingar och killen en presentbiljett från ticknet, gäller på tex. sportevenemang. Det tror jag blir jättebra!Jag lägger in en bild på vårt placeringskort, fast vi ska ha ett annat typsnitt.
    Ja det kommer kännas konstigt....man har hetat Olsson i 32 år o nu ska man byta till annat....skumt!

Va fina dina placeringkort är!!
  • mns

Vi har inte riktigt bestämt allt än men troligtvis kommer vi att gå fram till "Valsen till mig - Sofia Karlsson", några vänner kommer att sjunga "Någonting - Emma Nordenstam", mannens lillasyster ska sjunga en hemlig låt. Sedan har vi inte planerat mer...

• Cattis77

Mrs Baom skrev 2009-07-13 09:00:32 följande:

Jag ska verkligen försöka att lägga in lite bilder, men har en dator från tidigt 1800-tal. Gör ett försök när m2b kommer hem, han kanske fattar...Jag har blivit sjuk:( har ingen röst alls, ont i halsen å en fruktansvärd hosta... tur det är nästan tre veckor kvar. Vilka låtar har ni valt att ha i kyrkan, psalmer å "egen" musik, in och utgång?? vi har "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" (samma melodi som den blomstertid nu kommer) solo har vi "Av längtan till dig" en hemlig låt... in musik "Mendehlson brudmarch" å ut "Värmlandsvisan" ( på trumpet)
    Vi ska ha Mendelsohn som ingångsmusik och sen ska vi ha psalmerna "Guds kärlek är som stranden och som gräset" och sen en vigselpsalm (Melodi: I denna ljuva sommartid). Min brorsdotter kommer att sjunga en låt för oss, vet inte vilken än
    bara. Och sen till utgångsmusik vet vi inte riktigt än...men kanske "Öppna landskap" av Ulf Lundell.
  • augustibrud2009
    Cattis77 skrev 2009-07-12 18:25:44 följande:
    Är nyfis...hur har ni gjort era placeringkort?? Vet inte hur jag ska utforma våra....
    Finns bild i mitt galleri på mina om du vill se
  • Hawaiiii

Har redan börjat tänka på kläderna på smekmånaden....2 sköna veckor på Maldiverna blir det. Kolla in den vita gudinneklänningen längst bak i galleriet på den här sidan. WOW!

www.hdtrfashion.se

Mailade direkt och frågade vad den kostar... helt perfekt ju!

Någon som vet var man hittar liknande förresten? om den nu skulle vara svindyr :(

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-12 18:25:44 följande:
    Är nyfis...hur har ni gjort era placeringkort?? Vet inte hur jag ska utforma våra....
    Det finns bild på våra i galleriet
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-13 21:06:48 följande:
    Har redan börjat tänka på kläderna på smekmånaden....2 sköna veckor på Maldiverna blir det. Kolla in den vita gudinneklänningen längst bak i galleriet på den här sidan. WOW!www.hdtrfashion.seMailade direkt och frågade vad den kostar... helt perfekt ju!Någon som vet var man hittar liknande förresten? om den nu skulle vara svindyr :(
    Jättefin klänning
    Maldiverna låter jättehärligt, vi ska till Egypten i 2 veckor, idag fick jag veta att jag får ledigt under de veckorna, är sååå glad för det, det har ju vart så ovisst innan, men äntligen kan man putsa ut
  • SaraPayam

I helgen det vart fullt ös, jag har jobbat å sen på eftermiddagarna har vi träffat våra toastmastrar å planerat allt som har med bröllopet å göra, så nu känns det toppen

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 1/8 -2009!!