• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Cattis77
    mns skrev 2009-07-10 12:54:28 följande:
    Hej, gifter mig också den 1:a augusti och nu börjar stressen verkligen krypa på... Har SÅÅÅ mycket kvar att fixa...Vi har iallafall kommit fram till att vi ska ha Sofia Karlssons låt Valsen till mig som ingångsmusik, sedan är inte mycket mer bestämt angående vigsel (förutom vigselförrättare). Har beställt Flip-flops och gummistövlar till vigseln (beroende på väder) som kommer idag. Ska göra placeringskort, festhäfte, dukning, dekorationer osv. osv.Bara måste titta på brudbukett också, börjar bli dags att beställa den...Ni som tycker att ni har mycket kvar, det är lugnt ;) det känns som om vi har det mesta kvar.Nu måste jag ut och fortsätta måla huset, bröllopet har hamnat lite i skymundan sedan vi köpte hus och flyttade in efter midsommar, det är massor att göra!Känns att man börjar bli stressad då tankar kryper sig på som att: klänningen är nog inte så fin, borde valt någon annan.Kram på er, håller tummarna för fint väder på vår dag
    Det fixar sig....
    Jag tycker din klänning är jättefin... Tänk om man hade haft en sån figur så man skulle kunnat haft en sån....
  • mns

Tack så mycket, känns inte så just nu, skulle ju börja träna i år och nu är det bara 3 veckor kvar, det blev visst inte så...

Nu är det bara att ta tag i placeringskorten, efter målningen ;)

• Cattis77
    mns skrev 2009-07-10 14:24:19 följande:
    Tack så mycket, känns inte så just nu, skulle ju börja träna i år och nu är det bara 3 veckor kvar, det blev visst inte så...Nu är det bara att ta tag i placeringskorten, efter målningen ;)
    Jag tror du blir fin i vilket fall som helst...
    Lycka till med placeringskorten... En annan håller på med vigselprogramen!
  • Mrs Baom

Huset som vi ska hyra är klart för inflytt och det behöver inte renoveras ett dugg:)känns väldigt skönt å kul att få bo lite för sig själv, vi har bott(och gör fortfarande) I en bostadsrätt och kännslan av att bo lite "på varnadra" är lite som Svensson Svensson;).

Jag rekomenderar också att ni blöter ett par nylonstrumpor å går runt i era skor, de töjer sig och formar sig efter fötterna då:) Jag kommer även att ta med ett par andra skor som jag kan ha på själva festen sen, dansa vill jag ju kunna göra på min/vår bröllopsfest, å så bekväma är mina skor INTE!

I morgon är det tre veckor kvar...:):):)Höras snart igen här på tråden:)

• Småland09

Halloj, här är ni ju
    Kikar in så sällan nu... Är SÅ glad idag! Det strulade som 17 med vårt boende kvällen innan bröllopet men fick idag meddelande att det ordnar sig och vi kommer kunna bo där kvällen innan också. Det gör att vi kommer kunna ta det lugnt, slippa åka ett par mil färdigfixade och kommer dessutom kunna kika på bra fotograferingsplatser kvällen innan med vår fotograf..

Inte långt kvar och mer o mer saker börjar falla på plats.. Har köpt en underkjol till klänningen, vet inte ALLS om det kommer passa, har inte provat än då denna veckan har varit helveeeetisk på jobbet.. Jobbar t o m den 28e, sedan bär det av till Småland för att fixa snittar och göra i ordning det sista.. heeelt galet att man ska GIFTA sig så SNART!!!! så vuxet *skrattar*

• ChristLin

Oj vad alla håller på och fixar, hihi! Vi håller precis som flera av er andra på att renovera hus på samma gång, det kan bli liiiite för mycket ibland känner jag!

Tack för tipset om blöta nylonstrumpor, ska testa det. Jag har gått med skorna hela dagen idag och det börjar kännas lite bättre.

Vi har precis kommit hem från middag hos ett par kompisar, det är riktigt trevligt att bli bortbjuden på mat så man slipper laga själv när det är så mycket annat att göra, hehe!

Sitter här med en liten baccardi razz med red bull, min favoritdrink. Vi ska börja se över spellistan till festen. Det är tur man har en sambo som jobbat som DJ, han har det mesta i musikväg och all utrustning (inklusive ljussättning, yay!) som behövs. Åtminstone en utgiftspost mindre.

Jag har bokat tid så vi får komma och kika på lokalen en sista gång nästa vecka också. De är väldigt snälla, vi får tillgång tll lokalen hela fredagen också utan att behöva betala för det.

Angående tårtan:
    Bottnarna kommer göras med chokladsmak, första lagret består av en blandning av marsansås/vispad grädde, andra lagret kommer bestå av hallonmousse uppblandat med färska hallon, riktigt mörk choklad kommer rivas eller hackas och strös ovanpå detta. Kring tårtan blir det vispad grädde för att sugarpasten ska fästa. Som dekoration kommer vi ha rosa kallor (också i sugarpaste) precis som i brudbuketten.
    Det kommer vara lite hallontema på hela middagen. Först bål med hallonsmak, sen brudskål med "fuskchampagne" med smak av hallon, chokladpraliner med hallonsmak och så tårtan. Hehehehe, jag älskar hallon!

Nej, mot spellistan, tänkte kika runt lite i musikforumet och se vad folk har skrivit där. Jag har tänkt en salig blandning av disco, schlager, dansband, rock, pop och eventuellt lite musik som ska passa den äldre generationen.

Nu har sambon fixat bilden på tårtan, ska lägga upp den bums!

Kram på er alla, vi kanske hörs av senare ikväll!

(Hm, det blev nog ett långt inlägg det här, sorry!)

• SaraPayam

ChristLin: Wow vilken fin tårta, den ser verkligen inte "hemmagjord" ut. Ni är ju superduktiga

Småland09: Hahaha ja jag känner igen det där, det känns sååå vuxet Härligt att det löste sig med boendet.

Mrs Baom: Vad skönt att det bara är å flytta in, det är ju perfekt Hur stort är huset? Hahaha det där tipset gav jag med Men har aldrig testat det själv, så jag vet inte om det hjälper, men de i bröllopsaffären sa att man kunde göra så i alla fall

Mns: Gummistövlar?! Ska du ha det på vigseln?

• Hawaiiii

Så det är här ni gömmer er... jag undrade som vanligt varför inget hände i den gamla tråden :)

För 15 min sen blev blivande mannen kidnappad av sina vänner! Åh så spännande! Jag längtar sååå till min möhippa, om jag nu får någon..

Det känns att det börjar närma sig! Det stora vi har kvar att göra är att inhandla all alkohol. Vi bestämde oss häromdan att köpa allt från Systemet, dyrt men praktiskt. Beställa på nätet var bara ett par hundra billigare, och vi bor ju inte så nära Tyskland längre. Hur gör ni andra som bor runt Sthlm?

• lyckaäraugusti

Gifter mig oxå den 1/8. Nu börjar det bli nervöst...håller just nu på att sätta ihop musik till festen, vilken tid det tar och mycket svårare än jag tänkt.

• mns
    SaraPayam skrev 2009-07-11 06:00:56 följande:
    Mns: Gummistövlar?! Ska du ha det på vigseln?
    Vid fint väder blir det flip flops och vid sämre dvs. regn blir det gummistövlar =)
    Håller dock tummarna för fint väder, vi ska ju ändå vara utomhus...
Svar på tråden 1/8 -2009!!