Oj vad alla håller på och fixar, hihi! Vi håller precis som flera av er andra på att renovera hus på samma gång, det kan bli liiiite för mycket ibland känner jag!
Tack för tipset om blöta nylonstrumpor, ska testa det. Jag har gått med skorna hela dagen idag och det börjar kännas lite bättre.
Vi har precis kommit hem från middag hos ett par kompisar, det är riktigt trevligt att bli bortbjuden på mat så man slipper laga själv när det är så mycket annat att göra, hehe!
Sitter här med en liten baccardi razz med red bull, min favoritdrink. Vi ska börja se över spellistan till festen. Det är tur man har en sambo som jobbat som DJ, han har det mesta i musikväg och all utrustning (inklusive ljussättning, yay!) som behövs. Åtminstone en utgiftspost mindre.
Jag har bokat tid så vi får komma och kika på lokalen en sista gång nästa vecka också. De är väldigt snälla, vi får tillgång tll lokalen hela fredagen också utan att behöva betala för det.
Angående tårtan:
Bottnarna kommer göras med chokladsmak, första lagret består av en blandning av marsansås/vispad grädde, andra lagret kommer bestå av hallonmousse uppblandat med färska hallon, riktigt mörk choklad kommer rivas eller hackas och strös ovanpå detta. Kring tårtan blir det vispad grädde för att sugarpasten ska fästa. Som dekoration kommer vi ha rosa kallor (också i sugarpaste) precis som i brudbuketten.
Det kommer vara lite hallontema på hela middagen. Först bål med hallonsmak, sen brudskål med "fuskchampagne" med smak av hallon, chokladpraliner med hallonsmak och så tårtan. Hehehehe, jag älskar hallon!
Nej, mot spellistan, tänkte kika runt lite i musikforumet och se vad folk har skrivit där. Jag har tänkt en salig blandning av disco, schlager, dansband, rock, pop och eventuellt lite musik som ska passa den äldre generationen.
Nu har sambon fixat bilden på tårtan, ska lägga upp den bums!
Kram på er alla, vi kanske hörs av senare ikväll!
(Hm, det blev nog ett långt inlägg det här, sorry!)