• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • SaraPayam
    EhjärtarE skrev 2009-07-15 10:58:00 följande:
    Vi ska till Alanya. Jag har aldrig varit i Turkiet förut, så det blir spännande. Har du några tips?
    Jag har vart i Alanya 1 gång & Marmaris 2 gånger, å jag älskar verligen båda städerna.
    Alanya är en lite mer "partystad" än vad Marmaris är. Men det finns så mycket mer å se i Alanya. Det är verkligen en vacker stad
    Men se till å pruta så mycket ni bara kan, för skrattar försäljaren när ni går där ifrån så har han gjort en bra affär, men om han är sur eller rent av förbannad så är det ni som har gjort en bra affär
    De har även jättefina båtturer, så om ni vill åka ifrån fastlandet 1 dag så borde ni passa på, för de brukar vara superkul
  • SaraPayam
    EhjärtarE skrev 2009-07-15 10:58:00 följande:
    Vi ska till Alanya. Jag har aldrig varit i Turkiet förut, så det blir spännande. Har du några tips?
    Du får ju självklart säga till om det är något mera du vill veta
  • Cattis77

Usch ja...eller vad man ska säga...nu är det nära!!!

Har fortfarande problem med placeringskort o utgångsmusik... Men nsta evcka börjar min semester o då ska allvaret dra igång...ojojojoj

• Annecarin

Har ni alla andra klart med era klänningar dvs hänger färdiga strykta och klara till den stora dagen?

Igår gav jag upp med min klänning! Lämna in den till sömmerskan, orkade inte med den längre. Förstår inte hur jag kunde köpa den! Var inne på att köpa en ny, men det kändes trist! Får se om sömmerskan kan fixa till det, inser nu i efterhand att jag skulle ha sytt själv. Väntar på underkjolen som säljaren skulle ha skickat till mig, känner mig hemskt stressad när det inte blir bra med min klänning.

Så nu slipper jag se den hänga hemma o irritera mig!

• mns

AnneCarin: Håller tummarna för dig att det blir bra, gick fläcken bort på kemtvätten?

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-15 11:45:38 följande:
    Usch ja...eller vad man ska säga...nu är det nära!!! Har fortfarande problem med placeringskort o utgångsmusik... Men nsta evcka börjar min semester o då ska allvaret dra igång...ojojojoj
    Härligt med semester

Vi har inte heller bestämt oss, men vi hinner det är ju 17 dagar kvar

Är så glad å tacksam över att allt verkar ordna sig på jobbet, först så hade de lagt så att jag skulle jobba den 1:a augusti, men det lyckades vi ändra, sen så la de i stället att jag skulle jobba sista helgen på den sista semesterperioden, å då är ju vi på bröllopsresa, men tack å lov så har ci lyckats fixa det med
    Å sen ringde chefen idag å frågade om jag kunde tänka mig å jobba imon i stället för på måndag, å det är ju perfekt Då slipper jag ju jobba 8 dagar i rad
    Ibland ska man ha lite flyt
  • SaraPayam
    Annecarin skrev 2009-07-15 12:05:26 följande:
    Har ni alla andra klart med era klänningar dvs hänger färdiga strykta och klara till den stora dagen?Igår gav jag upp med min klänning! Lämna in den till sömmerskan, orkade inte med den längre. Förstår inte hur jag kunde köpa den! Var inne på att köpa en ny, men det kändes trist! Får se om sömmerskan kan fixa till det, inser nu i efterhand att jag skulle ha sytt själv. Väntar på underkjolen som säljaren skulle ha skickat till mig, känner mig hemskt stressad när det inte blir bra med min klänning. Så nu slipper jag se den hänga hemma o irritera mig!
    Vad jobbigt, hoppas verkligen att sömmerska fixar det åt dig Vad är det som inte känns bra med klänningen?
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-07-15 11:00:39 följande:
    Mums vad gott Men det va ju jättesmart å fylla ut buffén lite grann Hahaha nä det tror inte jag heller Jag kommer i alla fall inte vara det Tur att man jobbar rätt mycket, så man inte enbart tänker på bröllopet
    Ja själv är jag inne på min tredje semestervecka så jag har massor med tid att tänka Men min sambo jobbar så jag har rätt fullt upp med att ta hand om sonen Idag har jag iaf lämnat in sambons ring på putsning och gravering samt bokat tid för att fixa naglarna på torsdagen innan bröllopet. Har även plockat med mig alla planeringslistor och sånt ut till stugan nu så att jag kan sitta och fixa med det och skriva nya listor Undrar hur många listor man skrivit hittills egentligen
  • Cattis77

Har fixat lite olika placeringskort nu...får se vad gubben säger när han kommer hem...

Är sååå glad precis! Var inne o kollade bröllopspengar o såg då att vi hade fått ett generöst bidrag av mina föräldrar... Dom är sååå snälla o hjälpsamma!! Har ju lite hål man kan stoppa dom i!!!

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-15 16:40:25 följande:
    Har fixat lite olika placeringskort nu...får se vad gubben säger när han kommer hem... Är sååå glad precis! Var inne o kollade bröllopspengar o såg då att vi hade fått ett generöst bidrag av mina föräldrar... Dom är sååå snälla o hjälpsamma!! Har ju lite hål man kan stoppa dom i!!!
    Vad härligt Sånt går ju alltid åt Vi har med fått lite bidrag, men eftersom vi redan hade fått ihop de pengarna som vi behöver, så la vi dem på vårt framtidskonto i stället
Svar på tråden 1/8 -2009!!