• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Hawaiiii

Vår fotograf är med hela dagen, men fokus på porträttbilder kommer vara innan vigseln. Ca 2 timmar har vi avsatt till det.

Och ja..jag tror jag får ihop traditionen såhär:

Gammalt: Köpte ett guldarmband med pärlor 2nd hand
    Nytt: klänning, underkläder, skor
    Lånat: Underkjolen..som iofs är hyrd. Sak samma :)
    Blått: Rosetten på strumpebandet är ljusblå

Cattis77 skrev 2009-07-16 07:10:57 följande:
    När ska ni fotograferas, innan eller efter??Och ska ni ha traditionen, nått nytt, nått gammalt/lånast och nått blått???
  • SaraPayam
    Annecarin skrev 2009-07-15 23:05:01 följande:
    Jag fick ett brev med posten idag, att den 25 juli skulle jag sitta påklädd i köket kl 09:30 och dricka något gott. Samt var den en lista med saker som jag skulle packa. Trodde inte att det skulle bli någon möhippa för mig, blev väldigt glad för detta. Hoppas nu bara att jag inte blir besviken. Nu ska jag krypa till kojs!
    Vad kul Hoppas att den uppfyller dina förväntningar
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-16 07:10:57 följande:
    När ska ni fotograferas, innan eller efter??Och ska ni ha traditionen, nått nytt, nått gammalt/lånast och nått blått???
    Vi kommer att fotograferas innan vigseln, eftersom den är kl 16, så hade det blivit alldeles för sent innan middagen skulle serveras, sen känns det roligare å tillbringa lite extra tid med ens gäster

Nja jag kommer inte följa hela traditionen, men jag kommer ha något gamlat å nytt i alla fall
  • augustibrud2009

Vi kommer fotas efter vigseln, den är kl 14 så det blir bättre efteråt, dels för att jag är skockfull och tom kommer sova borta natten innan. Dels för att min tärna och min syster ska fixa hår och smink och när vi testade allt sist så tog det 6 h inkl påklädning.. Så vi skulle inte hinna fotas innan haha, lite ork ska man väl ha till kvällen också ...

Börjar kännas rätt bra här faktiskt. Var och lämnade min klänning till mamma i helgen, hon ska lägga upp den och lägga ut den. Alla tackkort blev färdiga igår, finns bild i mitt galleri om ni vill se. Dessutom gjorde jag toalettlådorna och har stoppat i endel i dem, bara nål och tråd kvar =) + några kodisar i herrarnas för skojs skull hehe... Gjorde skylten till gästboken också. Samt börjat packa ner allt. Så jag börjar känna mig rätt lugn. Fick samtal från bestmanen också om min m2b svensexa... hade svårt att förklara bort vårat samtal då jag lotsades att det var en försäljare... han var nämligen där när jag svarade hehe... hoppas inte han misstänker för mycket
    :-P.... jag misstänker att min möhippa blir samma dag eftersom det är många långväga, så det är väl lika bra att förbereda sig :-P

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-16 14:51:45 följande:
    Vi kommer fotas efter vigseln, den är kl 14 så det blir bättre efteråt, dels för att jag är skockfull och tom kommer sova borta natten innan. Dels för att min tärna och min syster ska fixa hår och smink och när vi testade allt sist så tog det 6 h inkl påklädning.. Så vi skulle inte hinna fotas innan haha, lite ork ska man väl ha till kvällen också ...Börjar kännas rätt bra här faktiskt. Var och lämnade min klänning till mamma i helgen, hon ska lägga upp den och lägga ut den. Alla tackkort blev färdiga igår, finns bild i mitt galleri om ni vill se. Dessutom gjorde jag toalettlådorna och har stoppat i endel i dem, bara nål och tråd kvar =) + några kodisar i herrarnas för skojs skull hehe... Gjorde skylten till gästboken också. Samt börjat packa ner allt. Så jag börjar känna mig rätt lugn. Fick samtal från bestmanen också om min m2b svensexa... hade svårt att förklara bort vårat samtal då jag lotsades att det var en försäljare... han var nämligen där när jag svarade hehe... hoppas inte han misstänker för mycket :-P.... jag misstänker att min möhippa blir samma dag eftersom det är många långväga, så det är väl lika bra att förbereda sig :-P
    Hahaha vad gullig du är Jag är inte ett dugg skrockfull, m2b har ju redan sett mig i klänningen, han va ju till å med när vi valde den
    Oj vad du pysslar, skönt att allt börjar falla på plats
    Spännande med svensexa & möhippa, jag är fortfarande tveksam på om jag kommer få nån...men vi får se, spännande är det i alla fall
  • Cattis77

Vi ska också foto oss efteråt eftersom min blivande inte vill se mig innan. Och under tiden vi gör det ska min bror ta foto på gästerna som sen ska sättas in i ett album..ett roligt minne tycker vi!
    Lite champange kommer dom me få och sen nått tilltugg som vi inte vet än...hmmm! Någon som har ett förslag...ska vara lätt o kunna förberedas. Funderade lite innan på såna pinnar som ajg inte kommer på namnet på nu som man kan doppa i nån smaksatt ost eller nått... Vet inte! Tar gärna emot tips...

• Cattis77

Ska pyssla lite till med mina placeringskort så det kommer snart ett kort och jag komemr också snart in igen...

• annafogel

annafogel skrev 2009-07-15 09:16:04 följande:

vad kul att höra att det verkar gå bra för alla, med bokade resor och ringhämtningar =)vi har också det mesta klart, festprogrammen ska finslipas och skrivas ut, och bordsplaceringslappar ska göras... var och provade bruduppsättningen igår, och det känns superbra!vilka lyckliga brudar vi kommer bli allihop!

Vad härligt att uppsättningen kändes bra, hur kommer den se ut?

typ i stil med www.projectwedding.com/photo/browse&tag=hair&thumbs_page=7
    och med vita pärlor och massa löshår =)

• annafogel

blev litwe konstigt ovan då ja inte ör plusmedlem.. men men ni försdtår kanske att jag svarade på ett inlägg =)

• Cattis77

Nu finns mina placeringskort i mina bilder eller jag kanske ska säga våra.... Lite dålig skärpa pga att kameran inte hade nått batteri så dessa får duga så länge...

Svar på tråden 1/8 -2009!!