• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • SommarNoll9

Igår blev jag lite smyghippad av mina kollegor Hade bestämt träff på stan med de två tjejer jag umgås med mest från jobbet så när vi gick till restaurangen så satt fler tjejer från jobbet där Så de bjöd mig på middag och vin. Det blev jag jätteglad för! Sedan fortsatte vi vidare till ett annat ställe. En lugn och trevlig kväll precis i min smak. Åt på ett ställe som heter Tapas, var grymt gott och där har de även vinotek Så jag drack rosévin för fulla muggar

Vi ska fotas innan just av den anledningen att jag vill mingla och umgås med vännerna och släkten efter vigseln. Kommer säkerligen bli lite fotografering då också, men mer på amatörnivå

• SaraPayam
    annafogel skrev 2009-07-16 21:46:47 följande:
    annafogel skrev 2009-07-15 09:16:04 följande:
    vad kul att höra att det verkar gå bra för alla, med bokade resor och ringhämtningar =)vi har också det mesta klart, festprogrammen ska finslipas och skrivas ut, och bordsplaceringslappar ska göras... var och provade bruduppsättningen igår, och det känns superbra!vilka lyckliga brudar vi kommer bli allihop!Vad härligt att uppsättningen kändes bra, hur kommer den se ut?typ i stil med www.projectwedding.com/photo/browse och med vita pärlor och massa löshår =)
    Jättesnyggt!!
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-16 22:12:35 följande:
    Nu finns mina placeringskort i mina bilder eller jag kanske ska säga våra.... Lite dålig skärpa pga att kameran inte hade nått batteri så dessa får duga så länge...
    Jättesnygga Du är ju superduktig.
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-17 10:36:05 följande:
    Jättesnygga Du är ju superduktig.
    Man bugar och tackar eller jag kanske ska niga!!
  • HFia

Jag hänger på i sista sekunden. Två veckor kvar nu! Känns som jag har massor kvar. Packa det sista är inte ens att tänka på. Förhoppningsvis blir menyn som mina svärföräldrar ska laga klar ikväll. Vi ska ha lite aktiviteter mellan tårtan (som serveras efter vigseln) och middagen. Det blir typ tipsprommenad om oss och lite sånt. Men vad kan man göra om det regnar?

Jag har avsatt fyra timmar för hår, make och kläder... Är det för lite? Jättesnygg frisyr annafogel!

Plåtning innan vigseln, som börjar kl två.

Jag börjar få lite pirr i magen!!

• HFia
    Cattis77 skrev 2009-07-16 19:43:00 följande:
    Vi ska också foto oss efteråt eftersom min blivande inte vill se mig innan. Och under tiden vi gör det ska min bror ta foto på gästerna som sen ska sättas in i ett album..ett roligt minne tycker vi! Lite champange kommer dom me få och sen nått tilltugg som vi inte vet än...hmmm! Någon som har ett förslag...ska vara lätt o kunna förberedas. Funderade lite innan på såna pinnar som ajg inte kommer på namnet på nu som man kan doppa i nån smaksatt ost eller nått... Vet inte! Tar gärna emot tips...
    Tips på tilltugg till champagne är små kakor med basilika, permesen som man kan baka till små hjärtan. Passar superbra och receptet finns på Allt om mats hemsida.
  • Cattis77
    HFia skrev 2009-07-17 14:38:25 följande:
    Tips på tilltugg till champagne är små kakor med basilika, permesen som man kan baka till små hjärtan. Passar superbra och receptet finns på Allt om mats hemsida.
    Då får man in o kolla där... Tack för tipset!!
  • EhjärtarE

Jag kollade nyss vår bröllopsmapp på datorn. Den innehåller 1598 filer i 44 mappar! Någon som är lika mycket kontrollfreak som jag?

• Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-17 16:59:08 följande:
    Jag kollade nyss vår bröllopsmapp på datorn. Den innehåller 1598 filer i 44 mappar! Någon som är lika mycket kontrollfreak som jag?
    Det var inte lite det...hihi... Men jag kan slå vad om att du har bra koll på sakerna! Det tror jag att jag har med betoning på tror....
  • ladyhawk

Jag har massor kvar att göra, tur att man har semester.
    En fråga:
    Har någon tänkt att köpa små gåvor till de som ställer upp och hjälper till mycket? Typ toastmaster och toastmadame, marskalken som är vår egna allt-i-allo, flitig som en myra. De som sjunger i kyrkan mfl?
    Vad har ni tänkt att ge i så fall?

Svar på tråden 1/8 -2009!!