• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-09 09:59:12 följande:
    Vi har inte skrivit det färdigt än...men när det är klart så kan jag skicka över det till dig Vi kommer i alla fall skriva det gemensamt.
    Man tackar...
  • EhjärtarE

Vi har nog tänkt ha tacken i slutet av festhäftet och skriva upp alla som hjälpt till lite extra, typ som ChristLin gjort. Sen kommer vi också säga något i slutet av festen också och ge alla sina "tack för hjälpen presenter".

Ikväll ska vi till kyrkan (dvs festlokalen också) och så ska vi dels skriva ut typ allt utom festhäftet (för det är inte ens halvfärdigt). Det betyder att vi snart kommer vara klara med bordsplaceringskort, bröllopsbingo, tipspromenad, vigselprogram och lite annat smått och gott! Sen ska vi "provduka", alltså se hur vi ska ställa borden, var vi ska ha scenen och buffébordet och så. Sen ska vi också titta på hur vi ska stå under vigseln, för det finns risk för att det blir lite trångt där framme med både vi, prästen, tärna och två sångare... Det känns som att vi kommer få mycket gjort idag och det känns bra!

• SommarNoll9

Jasså är det här ni håller hus!

Vi har bockat av fler grejer på "att-göra-listan" denna vecka. Nu är det inte alls mycket kvar, så himla skönt!

Vi var i festlokalen/på vigselplatsen igår och provdukade, kollade ljudanläggning, fotoplatser med fotografen och lite annat. Festprogrammet är nästan klart, men kommer inte skrivas ut förrän sista veckan. Placeringskorten ska skrivas ut i veckan och pysslas ihop, men det är ju bara kul! Vi kommer skiva ett tack i slutet, dels till alla och så till de som hjälpt till extra mycket. Har också en välkommentext alldeles i början av häftet.

• Cattis77

Kanske denna som utgångsmusik....

Vi gillar både Ulf Lundell ju....

• Vita Rosen

har nu börja gå in skorna...

men helt ärligt, är era skor sköna efter ett tag?
    mina är sköna då jag sätter på dem men efter ett tag trycker de på tårna.
    måste nog ha med mig två par skor...

• Cattis77

Jag har inte börjat gå in mina...men får nog snart
    göra det...

• Cattis77

Nu tror jag att vi har lyckats med potatiskakan...
    Hoppas det känns lika bra imorgon när den är kall imorgon....hoppas hoppas hoppas

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-09 20:57:58 följande:
    Nu tror jag att vi har lyckats med potatiskakan... Hoppas det känns lika bra imorgon när den är kall imorgon....hoppas hoppas hoppas
    Vi håller tummarna Vad gjorde du annorlunda den här gången?
  • Cattis77

Jag tog ett av de recept jag hade testat innan o tog bort palsternackan i det o det verkar som att den håller mer ihop o smaken är mer lättsam... Så lilla ja hoppas att den håller ihop när ja ska skära i den imorgon.

Sen har jag också haft skorna på mig lite ikväll...min blivande gillade min stil...vita högklackade skor, joggingbyxor o linne... SNYGGT!! Har även börjat klippa till monogramen som ska vara på vigsel o festprogramen...

Funderar fortfarande på utgångsmusik men vi får se vad gubben säger om Uffe.....

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-09 21:40:27 följande:
    Jag tog ett av de recept jag hade testat innan o tog bort palsternackan i det o det verkar som att den håller mer ihop o smaken är mer lättsam... Så lilla ja hoppas att den håller ihop när ja ska skära i den imorgon.Sen har jag också haft skorna på mig lite ikväll...min blivande gillade min stil...vita högklackade skor, joggingbyxor o linne... SNYGGT!! Har även börjat klippa till monogramen som ska vara på vigsel o festprogramen...Funderar fortfarande på utgångsmusik men vi får se vad gubben säger om Uffe.....
    Hahaha ja det låter ju väldigt snyggt

Aha, jo det är klart, sen kanske inte alla gillar palsternacka heller, för smaken är ju lite speciell. Då håller vi tummarna för att det fungarar
Svar på tråden 1/8 -2009!!