• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • Cattis77

Mrs Baom skrev 2009-07-08 16:27:54 följande:

Vi tog huset!! kommer att flytta det 1 september så vi får en fin smekmånad...haha!!Vi ska gå ut till Värmlandsvisan som kommer att spelas på trumpet. Det är ett självklart val för oss då vi bor o Värmland:)Men har ni svårt att välja utmusik så kanske ni har någon "egen" låt som ni kan välja. alltså den låten som är er låt som par:)Försöker också gå in mina skor, de skaver lite... Börjar känna meg regält nervös, fattar ni brudar att det bara är 3,5veckor kvar till vår stora dag...
    GRATTIS!!! Va roligt att ni tog huset...

Jo visst har man en egen låt men ja vet inte om den passar som utgångsmusik precis eller kanske jo...
  • ChristLin

Mrs Baom, jättegrattis till huset! Kan tänka mig att det är jättemysigt!
    Det viktigaste är ju faktiskt att man trivs till 100% där man bor, man spenderar ju rätt mycket tid där... Haha! Att det blir lite restid och sånt känns nog inte så farligt i sammanhanget.

• SaraPayam

Mrs Baom skrev 2009-07-08 16:27:54 följande:

Vi tog huset!! kommer att flytta det 1 september så vi får en fin smekmånad...haha!!Vi ska gå ut till Värmlandsvisan som kommer att spelas på trumpet. Det är ett självklart val för oss då vi bor o Värmland:)Men har ni svårt att välja utmusik så kanske ni har någon "egen" låt som ni kan välja. alltså den låten som är er låt som par:)Försöker också gå in mina skor, de skaver lite... Börjar känna meg regält nervös, fattar ni brudar att det bara är 3,5veckor kvar till vår stora dag...
    Grattis vad härligt
    Hur stort är huset? Får ni renovera å så trots att ni hyr det? Eller måste ni be om lov?
  • Cattis77

I festprogrammet...ska ni ha en "tack"-sida där eller nej?? Nyfis bara!!!

Potatiskaka nr 4 inget bra... Lät god men smackade defenitivt inte god...jag lovar!! Nya tag imörrn...

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-08 23:09:07 följande:
    I festprogrammet...ska ni ha en "tack"-sida där eller nej?? Nyfis bara!!!Potatiskaka nr 4 inget bra... Lät god men smackade defenitivt inte god...jag lovar!! Nya tag imörrn...
    Vi kommer nog ha ett litet tacktal i början av festprogrammet.
    Nämen blev det inte gott, konstigt för det låter ju jättemumsigt..
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-08 23:13:52 följande:
    Vi kommer nog ha ett litet tacktal i början av festprogrammet. Nämen blev det inte gott, konstigt för det låter ju jättemumsigt..
    Får man lov att fråga hur ni kommer att skriva... Ett gemensamt tack eller var för sig om du fattar vad jag menar??
  • ChristLin

Cattis77 skrev 2009-07-09 07:47:21 följande:

Får man lov att fråga hur ni kommer att skriva... Ett gemensamt tack eller var för sig om du fattar vad jag menar??
    Vi har skrivit så här:

Kära gäster!
    Vi är så glada att ni är här och delar denna speciella dag med oss. Vi känner oss lyckligt lottade som har så många nära och kära som förgyller både vardag och fest. Skål och välkomna till er alla!

Vi vill även passa på att rikta ett varmt tack till:
    Våra föräldrar - som hjälpt till med allt i stort och smått.
    Olle och Sofie - marskalk och tärna.
    Hanna L och Marie - som bakat tårtan, fixat mat mm.
    Hanna J - för vacker sång i kyrkan.
    Fredrik och Ulrika - vårat toastpar.
    Albin - ambulerande DJ.
    Mia och Eva som sköter köket ikväll.

Jag tror att vi även kommer säga några ord under middagen, men är inte säker... Ska prata med våra toastmasters och höra vad de tycker.
  • ChristLin

Vaknade nyss, regnet öser ner... Suck!
    Förra och förrförra veckan har det varit helt underbart väder (okej, lite väl varmt kanske) med sol och klarblå himmer varenda dag. Men nu när vi har semester, två futtiga veckor, så är det bara skitväder. Vore väl okej om det var molnigt men uppehåll för då kunde vi ändå hållit på och renoverat på huset. Vi ska sätta upp stuprör och hängrännor, vi har lagt nytt tak. Jaja, inte mycket man kan göra åt vädrets makter.

Ska strax hoppa in i duschen, sen bär det av hem till mina blivande svärföräldrar. Jag och blivande svägerskan ska provbaka tårtan. Hon är duktig på sånt så jag hoppas det går bra. Jag har kollat ut en bild på nätet hur jag vill att den ska se ut, och beställt hem grejer från tartdecor.se.

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-09 07:47:21 följande:
    Vi har inte skrivit det färdigt än...men när det är klart så kan jag skicka över det till dig Vi kommer i alla fall skriva det gemensamt.
  • SaraPayam
    ChristLin skrev 2009-07-09 09:02:00 följande:
    Vaknade nyss, regnet öser ner... Suck!Förra och förrförra veckan har det varit helt underbart väder (okej, lite väl varmt kanske) med sol och klarblå himmer varenda dag. Men nu när vi har semester, två futtiga veckor, så är det bara skitväder. Vore väl okej om det var molnigt men uppehåll för då kunde vi ändå hållit på och renoverat på huset. Vi ska sätta upp stuprör och hängrännor, vi har lagt nytt tak. Jaja, inte mycket man kan göra åt vädrets makter.Ska strax hoppa in i duschen, sen bär det av hem till mina blivande svärföräldrar. Jag och blivande svägerskan ska provbaka tårtan. Hon är duktig på sånt så jag hoppas det går bra. Jag har kollat ut en bild på nätet hur jag vill att den ska se ut, och beställt hem grejer från tartdecor.se.
    Här öser det med ner, å jag som ska storstäda idag inför bröllopet, ska ju både putsa fönster å damma å skura golv, å tvätta....hmm hoppas det blir uppehåll snart, så jag kan fortsätta...

Vad spännande med tårtan, du får se till å ta kort på den, så vi andra får se hur fin den blir
Svar på tråden 1/8 -2009!!