• Mrs Baom

1/8 -2009!!

Vi som gifter oss den 1/8, inte ens en månad kvar brudar!! Vår gamla tråd funkar inte längre och det var evigheter sedan jag var inne på datorn. Men nu är jag tillbaka, någon som vill följas åt de sista veckorna av planering, möhippor, svensexor och nervosuitet:)??

• Svar på tråden 1/8 -2009!!
  • ChristLin

Cattis77 skrev 2009-07-08 08:04:40 följande:

Har ni kommit fram till en utgångsmusik än?? Hmmm inte jag i varje fall.... Min brorsdotter ska träffa kantorn o bestämma vilken hon ska sjunga på torsdag eller fredag. Hon har 2 låtar att välja mellan...väntar med spänning på vilken hon ska välja!!
    Vi ska gå in till Ronja Rövardotter och ut till Änglagård. Solisten ska sjunga Öppna din dörr.
    Det finns en hemsida
    www.kyrkomusik.se/
    där man kan lyssna på snuttar av en väldans massa låtar som passar till bröllop.
  • augustibrud2009

Mrs Baom skrev 2009-07-06 08:18:36 följande:

Vi var å tittade på hus igår, som vi kan hyra. Ett helt fantastiskt hus som jag å min blivande make känner att vi skulle vilja bo i! Enda nackdelen är att det blir lite långt bort, min m2b får 1,8 mil till jobbet från att ha kunnat cykla. Å sen ligger huset ganska ensamt ute på landet. vad säger ni?? är det värt att åka lite längre till affär å jobb för att få bo där man verkligen känner sig hemma??
    Jag tycker att det är värt det!
  • augustibrud2009

Jag har också problem med mina skor.. är nämligen INTE van vid att gå i klackar. Så jag kommer få gå i dom massor om jag ska klara av detta. Hade dem på ett dop jag var på (i samma kyrka som vi ska gifta oss i *blev uuuur pirrig* =D) och jag höll på att döööö verkligen. Jag var fadder så jag var tvungen att stå upp hela tiden och jag hade såååå ont i fötterna att det var inte klokt. Så fort vi kom dit vi skulle fika åkte de av och sedan gick jag barfota resten av dan. Hur ska det här gå egentligen??? Jag är så kort så jag måste ju ha klack, mycket finare så och dessutom får man mycket finare hållning...

• Cattis77
    augustibrud2009 skrev 2009-07-08 09:45:33 följande:
    Jag har också problem med mina skor.. är nämligen INTE van vid att gå i klackar. Så jag kommer få gå i dom massor om jag ska klara av detta. Hade dem på ett dop jag var på (i samma kyrka som vi ska gifta oss i *blev uuuur pirrig* =D) och jag höll på att döööö verkligen. Jag var fadder så jag var tvungen att stå upp hela tiden och jag hade såååå ont i fötterna att det var inte klokt. Så fort vi kom dit vi skulle fika åkte de av och sedan gick jag barfota resten av dan. Hur ska det här gå egentligen??? Jag är så kort så jag måste ju ha klack, mycket finare så och dessutom får man mycket finare hållning...
    Har du jättehög klack eller?? Jag tror att man vänjer sig om man går med dom lite då o då.
    Ja man kanske ska börja gå in dom...får strossa runt i dom där hemma... Jag har lite klack i en del av mina skor så jag tror det kommer gå bra....
  • Vita Rosen

skriver in mig här.

var och träffade serveringschefen igår ochh allt känns hur lugnt som helst med henne. erfaren som kom med många bra ideér. skönt nu kan jag andas ut...

• EhjärtarE

Jag har precis börjat inse att det inte är alls lång tid kvar... 3 och en halv vecka är ingenting! Shit! När jag tänker på det blir jag nervös!

Jag har börjat gå in mina skor, de är skitsköna så jag vet inte om jag behöver gå in dem egentligen... men det skadar ju inte. Jag har typ 0,5 cm klack på dem, för att slippa få ont i fötterna...

• Cattis77

men utgångmusiken och potatiskakan är fortfarande ett problem.....attans!!! Men det kommer att ordna upp sig tror jag i slutändan....eller hur???

• Milla84

Känns verkligen att det börjar dra ihop sig nu! Bara 3,5 vecka kvar! För det mesta känns det riktigt bra men så kommer jag på att det är väldigt snart så då blir jag jättenervös!

Jag fick min möhippa nu i helgen som var inte nu till helgen som jag trodde. Det var en helt underbar dag alldeles lagom för mig var det!

• annafogel

nä det är verkligen inte långt kvar hörrni! håller på att göra de sista servettringarna (har gultståltråd med ca 12 pärlor utspridda..) tar tid att göra 85st!
    köpte skor och bör väl göra som er andra och gå in dem =)

vi ska gå in till wagners bröllopsmarsch och gå ut till gärdestads för kärleks skull

• Mrs Baom

Vi tog huset!! kommer att flytta det 1 september så vi får en fin smekmånad...haha!!

Vi ska gå ut till Värmlandsvisan som kommer att spelas på trumpet. Det är ett självklart val för oss då vi bor o Värmland:)Men har ni svårt att välja utmusik så kanske ni har någon "egen" låt som ni kan välja. alltså den låten som är er låt som par:)

Försöker också gå in mina skor, de skaver lite... Börjar känna meg regält nervös, fattar ni brudar att det bara är 3,5veckor kvar till vår stora dag...

Svar på tråden 1/8 -2009!!