• Dolly84

Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?

Jag har hört att vissa kyrkor inte går med på det eftersom det inte är en svensk tradition, men jag har alltid haft en bild i mitt huvud att jag vill ha det så. Har inte haft möte med prästen än och möjlighet att fråga. Men jag hoppas så innerligt... Någon som vet hur vanligt det är att få ett "nej" när det gäller det?

• Svar på tråden Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?
  • Aleta

Alltid roligt med nya ord.
    Eftersom de flesta ska avskaffas har en del bildat bolag av med istället för att hålla samman det hela, fast det måste man ha tillstånd till tror jag. Fideikommissaktiebolag var ett nytt ord för mig.

passionsblomman skrev 2010-02-22 22:46:05 följande:
    Ahaaaa! Vad kul, nu har jag lärt mig något jag inte alls kunde idag! Tack Aleta och eldstad.
  • Chris24

Rufsas, jag anmälde 2 inlägg här inne iaf, precis det jag pratade om och som alltid kommer upp, på samma vis och samma dumma kommentarer som alltid.

• Duchess

Är det inte mer konstruktivt att bemöta inlägg istället för att anmäla dem?

Chris24 skrev 2010-02-22 23:03:21 följande:
    Rufsas, jag anmälde 2 inlägg här inne iaf, precis det jag pratade om och som alltid kommer upp, på samma vis och samma dumma kommentarer som alltid.
  • Heloise
    Chris24 skrev 2010-02-22 23:03:21 följande:
    Du kanske skrev fel? För det där inlägget passar väl ändå bättre i hennes GB än i tråden?
  • Panzerfaust
    Duchess skrev 2010-02-22 23:13:00 följande:
    Kan man inte vinna en debatt med ord...nåja inget nytt under solen.
  • Chris24
    Duchess skrev 2010-02-22 23:13:00 följande:
    nej,det tycker jag inte, därav anmälningarna.
  • Chris24
    Heloise skrev 2010-02-22 23:18:19 följande:
    Du kanske skrev fel? För det där inlägget passar väl ändå bättre i hennes GB än i tråden?
    Nej,det tycker jag inte, därför jag skrev det här.
  • Duchess
    Chris24 skrev 2010-02-23 00:35:04 följande:
    OK. Själv tror jag att dialog alltid är det bästa, men det får man ju naturligtvis ha olika åsikter om.
  • Heloise
    Chris24 skrev 2010-02-23 00:35:04 följande:
    Ok jag tycker att ett sådant inlägg är ganska omoget och inte speciellt produktivt, men alla är vi olika.
  • Panzerfaust

Sådär nu är båda inlägg (som jag skrivit) och du anmält borttagna, känns det bättre nu?

Tyvärr har jag ingen möjlighet att gå i svaromål innan moderatorn tar bort inläggen så de tas bort i enlighet med de vanliga tramsbreven med hänvisning till att inläggen uppfattas som stötande.

Personligen finner jag det tragiskt att vuxna människor inte har högre till tak i diskussioner och lika tragiskt att ett forum modereras sönder för att passa de som gnäller mest.

Det är tämligen makabert att man 2010 inte kan påpeka att ett ställningstagande för brudöverlämning är korkat, naivt och osmakligt utan att det ska censureras.

Det är även ganska märkligt att ett påpekande att det faktiskt finns korkade människor och åsikter anses stötande men jag antar att sanningen gör ont.

Och så undrar folk varför det nästan bara finns präster och brudar här, stor humor.

Svar på tråden Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?