• MrsPingla

SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!

Åhh jag levde med någon slags inbillning att det här med bröllopsplaneringen skulle mottas med öppna och varma armar av vår närmaste släkt. Nu har dock min sambos bror hävdat att han absolut inte tänker komma på bröllopet och min sambos mamma har ringt och skrikit och grälat på honom i två dagar nu.

Varför?

Jo för vi har meddelat att vi inte kommer att bjuda några barn. Det finns flera anledningar till detta, vet inte ens vart jag ska börja. Men detta accepterar alltså ingen på min sambos sida, och vi funderar nu på att därför bjuda barnen, mot att slippa gräla under vår (vad som borde vara) vår underbara planering.

Nu känner jag att jag inte vet hur jag ska förlåta min sambos mamma om hon får igenom det här. Jag har verkligen förlorat mycket respekt för henne sedan det här startade, fattar inte hur vi ska lösa detta på nått vettigt sätt :(

Någon som har något tips/varit  samma sits?

• Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!
  • fruMe

Men stackare!!! Jag håller HELT med föregående 2 talare. Blås av det hela, detta kommer bara att bli rena rama pajkastningen från deras sida.
    Vi valde att gifta oss med föräldrar, syskon+resp och NÄRMSTA vännerna totalt 26 pers(inga barn vi har dessutom själv 2 som också var hemma)
    Vi tyckte att detta var exakt precis så vi ville ha det och stöttades till fullo av alla de vi bjudit, men det är ett jä.la liv på sambons faster  fortfarande för att hon inte blev bjuden och tyvärr följer det mig som en grå skugga (mannen skiter i vilket o tycker de är löjliga, men jag kan inte riktigt slä'ppa att de sätter sig själv framför vår lycka och vårt val...)

• fruMe

Hi hi såklart INTE SAMBONS faster, MANNENS faster ska det ju vara, har inte riktigt vant mig än!!!!!!!

• CeKe

har inte läst de andra svaren, men ja, jag anar känslan, har lite liknande senario här.. Vi har helt enkelt "lagt" oss och bjudit in syskonbarnen till slut.. bara för att systern ska komma på bröllopet, liksom keces pappa.

Styrkekramar till er!

• Tokstolla

OJOJ! Att människor kan vara så egoistiska. Kan de inte vara glada över att de är bjudna överhuvudtaget!? 

Vi gifter oss på Mallis nästa år- på så sätt slipper vi massa småproblem.

Asså i er situation hade jag nog tänkt om och bokat om bröllopet...

• minimis

Men jisses! Jag blir uppriktigt sakt chockad över hur folk kan bete sig!! Personligen hade jag nog sagt åt dom att det nog är bäst att de stannar hemma eftersom de ska ha såna issues över era beslut!!

• hjärtat74

men jag skulle vara skitsur om jag ej fickta med mina barn till deras morbros bröllop..så jag förstår faktistk dem.jag hade barnfritt men mina syskonbarn var med!

• fruMe

hjärtat74 skrev 2010-05-13 11:24:44 följande:
    men jag skulle vara skitsur om jag ej fickta med mina barn till deras morbros bröllop..så jag förstår faktistk dem.jag hade barnfritt men mina syskonbarn var med!

Men VARFÖR????? Kan du/ni inte se det som ett ypperligt tillfälle att ha kul, dricka vin, dansa umgås med vuxna människor? Jag är själv småbarnsmamma och jag ÄLSKAR när det bjuds till fest utan barn. Jag älskar att umgås (för en gångs skull) SJÄLV med min man och att bara få slappna av utan att tänka på vad barnen gör/är/rör.

Jag var med då min morbror gifte sig (jag var då 8 år) och jag har INGET minne av deras bröllopsfest, det jag minns är att min morbror skakade innan vi skulle gå in i kyrkan (jag var näbb)

• Lantlolla

Ja men då måste du fundera på VARFÖR du skulle bli skitsur. Skulle ungarna få framtida men? Skulle brud och -gum få ett sämre bröllop? Skulle det månne vara du som led mest.....?

Ibland måste vi bete oss som vuxna, inse att vi är bjudna till bröllop, att de som bjuder har sista ordet, att de inte bjuder som de gör för att göra gästerna så illa som möjligt. Vi bjuds för att inbjudarna vill ha glädje och fest, trevnad och umänge och en delaktighet på sin bröllopsdag. Om de då inte vill ha barn med är det upp till dem. Att du blir skitsur säger faktiskt mer om dig ( kanske aningen omogen? ) än om dem.

Koppla av, finn dig i situationen.

• MrsPingla

Tack alla för svar,

Som en del har föreslagit har vi börjat fundera seriöst på att ta bröllopet på en strand någonstans, bara min M2B och jag. Tyvärr medför även detta att min sida av familj som bara har varit stöttande och förstående genom allt det här, straffas. Det skulle även leda till konflikter från min sida av familjen förmodligen, eftersom de inte gjort något fel och ändå inte får närvara.

Näe hörrni, jag vet inte vad vi ska ta oss till. Min sambo har nästan inte sovit något i natt heller. När jag vaknade sa han att han funderat på att bjuda barn iaf. Jag känner inte att jag vill stå ivägen för min sambos relation med hans familj, även om jag aldrig kommer att förlåta dem för det här, och därför sa jag okej till detta. Min sambo ringde då upp sin mamma, som på det här beslutet meddelade att vi ändå gjort fel, att hans bror ändå inte skulle komma och att vi fortfarande inte "kommit till insikt om allt detta".

Efter det fick min sambo fruktansvärd huvudvärk, illamående samt smärta bakom höger öga. Vi försökte ringa sjukrådgivningen, men det var för många som ringde så vi fick ingen köplats. Därefter åt han två värktabletter och somnade. Vi har sovit till nu, ungefär. Han mår fortfarande dåligt, men lite bättre och har nu åkt till sin bästa vän. Vad tror ni, kan han vara allvarligt dålig? Jag orkar inte med detta... Fattar inte vad han har för familj...

• KatjaB

Men gud vad barnsligt. Varför då?
    Vi har också barn men på bröllop, även om det inte är barnfritt har vi valt att inte ta med oss barnen. Vi vill ju få vara lite lediga och vuxna vi med.
    Om brudparet önskar barnfritt får man ju respektera det, sen om man nu inte kan eller vill komma är ju en sak. Men att bli sur och börja bråka tycker jag är respektlöst.
    Lika lite som jag måste bjuda min mormor och mina föräldrar när jag har en nyårsfest, lika lite måste jag bjuda allas barn till vår bröllopsfest.

Svar på tråden SÅ IRRITERAD! Varför fattar de inte??!!