• Jessica och Daniel

Vad är det för fel med brudöverföring??

Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???

• Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??
  • Lantlolla

Jag har ju lite svårt att se reklamvärdet i skvallertidningar......och om hon är blyg får hon väl söka tröst i sin fästman, denna blyga 32-åriga viol.... {#lang_emotions_wink}

IMHO

• Pokaloo

Tack Rufsas... {#lang_emotions_sealed}

Vissa saker som kungafamiljen gör gillar man inte men när det är en sån dag som inte är stor bara för oss, folket, även för henne,  så borde man låta henne få göra lite saker utanför ramarna om man säger så..

• Bridezella

Inget reklamvärde i skvallertidningar???? Skojar du, varenda tant (inklusive jag) sitter ju och läser dem hos tandläkaren, frisören och gynekologen!!!!
    TV-reklamen däremot zappar de förbi.....

• workoutgirl

jag förstår inte vitsen med brudöverlämning, Förutom symboliken med ägarskapet tycker jag det ser töntigt ut, själv skulle jag aldrig gå in med min pappa, och även om vi har bra kontakt har vi inte bott ihop de senaste 11 åren så det skulle kännas knäppt.

• Rufsas
    Pokaloo skrev 2010-05-31 22:12:57 följande:
    Tack Rufsas... Vissa saker som kungafamiljen gör gillar man inte men när det är en sån dag som inte är stor bara för oss, folket, även för henne,  så borde man låta henne få göra lite saker utanför ramarna om man säger så..
    Mmm, undrar just om kronprinsessan själv inser vilken jätteknapp HON har tryckt på. Det märkligaste av allt här på BT är att hur många trådar som helst helt plötsligt förvandlas till brudöverlämningstrådar. Senast läste jag någon stackars TS som ville höra vad andra brudpar hade valt för musik. Vips! Och så handlade tråden om brudöverlämning...
  • Rufsas
    Bridezella skrev 2010-05-31 22:14:23 följande:
    Inget reklamvärde i skvallertidningar???? Skojar du, varenda tant (inklusive jag) sitter ju och läser dem hos tandläkaren, frisören och gynekologen!!!! TV-reklamen däremot zappar de förbi.....
    Hahahahahaha! Respect för att du erkänner.
  • Pokaloo
    workoutgirl skrev 2010-05-31 22:15:37 följande:
    jag förstår inte vitsen med brudöverlämning, Förutom symboliken med ägarskapet tycker jag det ser töntigt ut, själv skulle jag aldrig gå in med min pappa, och även om vi har bra kontakt har vi inte bott ihop de senaste 11 åren så det skulle kännas knäppt.
    Brudöverlämningen handlar inte om äganderätten.. Om du kollar olika kulturer runt om i världen så är brudöverlämning någon slags symbol att du lämnar din familj för att skapa din Egen familj med mannen du säger ja till då ingen kan Tvinga dig att gifta dig med någon så länge du säger nej inför prästen!
  • Lantlolla

Bridezella skrev 2010-05-31 22:14:23 följande:
    Inget reklamvärde i skvallertidningar???? Skojar du, varenda tant (inklusive jag) sitter ju och läser dem hos tandläkaren, frisören och gynekologen!!!! TV-reklamen däremot zappar de förbi.....

Ja visst, om det är hos tanter man vill vinna reklam så...men reklam som företagare, investerare, innovatörer  mm ser finns knappast i Se och Hör!! Dessutom, det mesta är ju ändå inte sant i de blakorna.....

Tanter skapar begränsat med jobb mm........

• Rufsas
    Lantlolla skrev 2010-05-31 22:29:44 följande:
      Ja visst, om det är hos tanter man vill vinna reklam så...men reklam som företagare, investerare, innovatörer  mm ser finns knappast i Se och Hör!! Dessutom, det mesta är ju ändå inte sant i de blakorna.....Tanter skapar begränsat med jobb mm........
    Men vänta nu. Så du menar att de inte har någon som helst påverkansmakt? Varför är det så många som köper tidningen? Eller, jag fattar liksom inte hur du får ihop det...
  • Lantlolla

Om lilla tant Klara sitter hos frissan i Dorotea, om medelålderr tant Britt-Inger sitter hos frissan i Hofors, om unga tant Jennifer sitter hos frissan i Brastad.....hur mycket makt och inflytande har de.....

Om lagom gamla tant Pokaloo sitter och sippar martinis i Dubai, hur många jobb skapas i Sverige då ...... ja, om hon läser högt för någon oljeshejk men det kanske inte sker......

Ingen som högg på den blyga violen??

Nu knallar jag till sängs!! Godnatt! {#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??