Vår budgett gäller endast bröllopet utan resa.
Vi köpte för snart 1 år sen lägeheten vi bor i o ska efer bröllopet (i augusti) på en weekend till New York eller en 2 veckors i september eller oktober, köpa en bil o sen i januari planerar vi en resa till Hong Kong (för 3.e gången) o trots det spara mkt pengar.
För några år sedan hade vi en sunkig inkomst som vi trots killens enorma skulder till inkasso o kronofogden ändå kunnat resa runt 3 ggr per år o dessutom lägga undan mkt pengar.
Hemligheten är att jag inte handlar kläder här. Alla har på sig likadana plagg. När vi väl åker utomlands så handlar jag inte 2-3 plagg.. Jag handlar mkt då det är billigare än hemma o då menar jag ex jeansbyxor som jag än idag använder (var i HongKong 2006 o 2007) per par kostade mig 80 kr.. Jag köpte 6-8 byxor. Skor, stövlar o pumps per par gick på kanske (om jag delar allt på allt) ca 70 kr/par o de är i bra kvalite.
Vi har haft turen att vara där utomlands under deras reor.. Hemma handlar jag bara om det är nödvändigt, eller kanske på rea. All smink jag har är mest köpt utomlands, parfymer etc. Det är nu det senaste året som jag har börjat handla här hemma men då är det viktigt för mig att det är kvalite för då vet jag att plagget/n håller lääänge o vad gäller andra saker som toapapper så köper jag inte en 8 pack toapapper på rea.. Jag köper ca 5-10 8 pack,samma sak med schampo, balsam, tandkräm, tvättmedel, diskmedel osv o jag köper inte plastpåse vid kassan, jag har egna =0)
Idag har båda ett välbetalt jobb som båda trivs med o jag sparar ännu mer nu än vad jag någonsin gjort o lever som tidigare o bröllopet kommer bara vi två att stå för, utan hjälp av mina päron eller killens mor (hon som dessutom erbjöd att stå för en del men tog tillbaka det) Budgeten vi hade låg på 100 tusen kr o vi har redan passerat max 70 gäster. Så vi sa att det får kosta så mkt det går åt. Pengar kommer o pengar går men bröllopet är en dag som vi kommer att minnas i resten av vårat liv.