2011 brudar del 7
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Ja, samma här, båda våra är det bara vi syskon som för vidare.. Och jag har en dotter sen tidigare som heter mitt namn. Just nu lutar det åt att vi tar hans namn som efternamn och båda mitt namn som mellannamn. Det kan man göra om man trixar lite enligt Skatteverket. Att han heter samma som min dotter underlättar vid myndighetskontakt, läkarbesök etc. Och min dotters pappa lär nämligen knappast gå med på att dottern tar min nya mans namn, vilket jag självklart respekterar...
Ajdå, knepigt... Men då kanske du kan byta föräldrahem mot efternamn Säga, att om ni ska köpa det så vill du att ni heter ditt namn - blir ju rättvist då
Vi gifter oss 16 juli och skickade STD via mail (vykort till dem som ej har) för ett par dagar sedan till de 50 närmaste. Hälften har redan tackat ja
Så här skrev vi i mailet:
JA!!!!!!
Kärleken och romantiken spirar
och vi vill att du med oss vårt bröllop firar
Nu är det mindre än ett år kvar blott
tills vi gifter oss i Eslöv på Ellinge slott
Så boka in det datumet i kalendern redan nu
så du kan vara med när vi blir man och fru
2011-07-16 vill vi att just du blir vår gäst
på vår kärleksfyllda bröllopsfest!
Med kärlek <3
Cecilia & Michael
PS. Inbjudan kommer i vår. DS
lunagarden: ÅÅÅÅÅHHHH vilket fantastiskt rim, urmysigt
Kul att så många svarat ja också! Tänk bara på att folk antagligen svarar preliminärt, sedan osa:r de förhoppningsvis igen (kan vara värt att påminna om på inbjudningen så slipper ni vara osäkra)
Greeneyes - tack
Ja, vi kommer att skicka ut inbjudningskort, i mars tror jag. Eftersom det är mitt i sommaren ville vi förvarna tidigt, så vännerna inte bokar resor och annat just då.
Åh, så gulligt med rim!! Och vilken bra respons dessutom.
Jag vill nog skicka mina, vill att alla trycksaker och all information håller en röd tråd. Må låta fånigt men sån är jag.
Kolla bara upp vad som gäller, så ni verkligen kan göra det.. Så himla knepigt att få till det, bäst är att ringa skatteverket och fråga. Min sambo måste lägga till mitt namn som mellannamn i papprena man skickar in. Resten måste göras efteråt för att kringgå massa krångliga regler
Inget är fånigt, allt ska vara som man själv vill
Vi har flera vänner som är på G att gifta sig, därför ville vi också vara extra tidiga med STD så ingen annan planerar bröllop samtidigt eller i närheten.