2011 brudar del 7
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Ååååhhh! Jag har fallt för en 3 mm. Engelbert ring i vitguld med en princessdiamant i mitten o mängder av briljanter på sidorna. En nyhet som inte finns på hemsidan ännu. men priset...17 000! jag är kär! De andra enklare ringarna jag sett tidigare känns inte aktuella längre. Suck...tror ni det gör nåt om vigselringen är rakare än förlovningsringen som är lite kupad? Tror jag måste in till stan igen idag bara för att prova den igen. Sen är det att övertala M2b!
Om du vill ha den med samma rundning så kan du ju be en guldsmed göra det. Jag kollade på en Engelbert ring innan jag hittade min guldsmed, och de håller typ samma priser, det är inte dyrare med guldsmed i a f. Då kan de dessutom rita upp ringen precis som du vill ha det! (Ett tips är att gå ner i diamantkvalitet för att få lägre pris). Kanske kan vara nåt?
Tackar Kikki Kikki för att hon städade upp så fint i vår vigseltråd :)
Hejsan.
Jag oh min blivande satte oss häromdagen och pratade lite om bröllopet och kom in på honörsbordet.
Jag har ju ingen förälder och inte han heller men jag har min mormor som varit min "mamma" i 13 år vilket gör så att hon borde sitta vid honörsbordet. Men sen då?
Min sambo har en mormor och morfar men jag tror inte att morfarn kommer orka sitta där pga att han är lite äldre. Sen har han en bror också men då får jag så dåligt samvete över att min mormor ska behöva sitta själv bland alla unga.. Vi har nämligen tre tärnor och tre marshalkar (hur stavas det?).
Jag funderar kort och gått på om vi bara ska vara vi vänner men jag tror att min mormor kommer ta illa upp. Åhhh vad svårt!
Vi har iallafall bestämt lokal nu så på måndag ringer jag och bokar kyrka =)
Får man hoppa in här? Vi ska gifta oss den 11 Juni 2011 i taxinge kyrka och ha festen på taxinge slott :)
Minstoradag: Vår lokal har runda bord, och vi funderar på att strunta i honnörsbord helt och sitta vid runt bord vi med, tillsammans med våra tärnor/marskalkar. Blir liksom lite roligare och mer informellt så tänkte vi. Dock att vi sitter vid ett av de yttre borden och ryggen bortåt, så alla ser oss. Lite tråkigt annars... Våra föräldrar är okej med det också, men vi får väl se hur vi känner när det närmar sig.
Vi har velat massor kring namn.
Från början tänkte vi ta min mormors namn som ogift,
sen ändrade vi oss till att vilja ha hans mormors namn som ogift,
efter det så hittade vi ett namn på PRVs förslagslista som vi fullkomligt
älskar, men efter ett tag hittade jag en tjej med liknande namn och insåg
att chansen är typ 0 att vi får igenom det.
Så nu blir det hans farmors namn som ogift istället, ett jättefint namn
och både jag och min m2b slipper våra tråkiga -sson namn
Just det... var och provade ringar häromdagen igen,
vet ju på ett ungefär vad jag vill ha och skulle bara
testa en enstensring för skojs skull.
Döm om min förvåning när ringen sitter som gjuten på mig och
jag kunde inte ta blicken ifrån den, haha.
Ringen i sig tycker jag inte är det minsta fin, men när den väl
satt på så såg det ut som att den var gjord för att sitta på
mitt finger...
Dock vill jag egentligen ha lite mer bling på fingret, så jag ska
kika ett tag till på några andra jag också gillat, men just nu
kan jag inte riktigt få den ringen ur huvudet
Håller med
Rosen: Åh, vad kul att ha så många tänkbara namn att välja mellan!