2011 brudar del 7
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Vad det verkar hända saker för er.
Jag och min blivande satt igår och tittade igenom gästlistan och nu lutar det åt att vi måste byta lokal för middag och fest då vi blir ca 15 pers mer än tänkt...
Tillbaka på noll. Suck! Ska ringa till två lokaler imorgon så får vi se vad som händer.
Jag har ju ganska lång tid framför mig men jag ska försöka boka lokal nu under veckan. Kyrkan är bokad Sen är det väl inte så mycket mer som behöver göras just nu. Klänningen har jag hittat, den ska jag beställa från tradera runt maj tänkte jag
Mysigt med värmland. Jag har släkt i Karlstad, har också tänkt tanken att vara där faktiskt! Men det blir nog stockholm söder för oss (har inte bokat än) men jag tror jag skulle vilja ha katarina kyrkan på söder.
Annars har jag gjort en budget, gästlista, bordsplacering, färgtema, bestämt alla ringar och bestämt vilken lokal vi skulle vilja ha.
Inget datum än däremot ;) Känns som vi började helt bak och fram, hehe. Men allt är ju väldigt preliminärt, jag kommer nog ändra mig tio ggr till.
Vi ska också gifta oss i värmland :D
Hur ska ni göra med val av efternamn? Det är så himla krångligt...!
Läs min tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3789949.html
vi har också problem med efternamnet. sambon har ett taget efternamn och jag har ett norskt namn. Mitt namn är vanligt i norge och danmark, men inte i sverige. Sen tycker jag att det berättar en historia om att min mormor levde i norge under andra världskriget. Då vill jag ogärna byta bort det. Men sambon vill heller inte så gärna byta bort sitt. Och vi har inga släktnamn att välja heller.
Hej, här har ni en till som ska gifta sig. 13 augusti 2011 är det bestämt, då har vi varit förlovade prick på dagen 6 år. Kanske är dags med giftermål då...
Igår bokade vi lokal, vi har haft två alternativ och jag hoppas att jag inte tänkt fel nu. Nu är bara frågan om vi ska ha vigsel ut i trädgården eller i kyrkan. Svårt!
Färgtema är också klart, håller på och funderar på trycksaker nu. Vill inom en ganska snart framtid skicka ut STD så att ingen planerar semester långt-bort-i-stan då vi ska gifta oss.
Nu har vi preliminärbokat kyrkan 23 juli, är så himla glad! Ska bara ringa och bekräfta tiden vi vill boka. I Augusti ska vi boka lokalen och maten...sitter för fullt och letar efter en fotograf.
När det är klart behöver vi nog inte göra något på ett tag, kanske berätta våra familjer att vi ska gifta oss :)
Är så glad!