• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • Rosen2011
    Niini skrev 2010-07-24 14:40:58 följande:
    Tycker det låter som du hittat Den ringen :)
    Ja kanske... 
    Är bara rädd att jag kommer ångra mig om jag inte väljer
    någon som jag tänkt från början, men å andra sidan så kan
    jag inte släppa tankarna på den nya heller
    Skumt egentligen, för jag tyckte verkligen inte att den var det
    minsta fin, varken på nätet eller i butik, men när den satt på
    så var den underbar

• Rosen2011
    Greeneyes skrev 2010-07-24 15:02:21 följande:
      Håller med Rosen: Åh, vad kul att ha så många tänkbara namn att välja mellan!
    Ja vi har några namn att välja mellan, men nu har vi äntligen bestämt oss för
    att ta hans farmors flicknamn.
    Om hon tycker att det OK såklart, annars kommer vi nog att finna oss i att heta
    -sson, alternativt ta min mormors flicknamn.
  • Greeneyes

Rosen2011 skrev 2010-07-24 15:44:55 följande:
    Ja kanske... Är bara rädd att jag kommer ångra mig om jag inte väljernågon som jag tänkt från början, men å andra sidan så kanjag inte släppa tankarna på den nya heller Skumt egentligen, för jag tyckte verkligen inte att den var detminsta fin, varken på nätet eller i butik, men när den satt påså var den underbar  

Men det måste ju ha varit något som fick dig att prova den, själv skulle jag aldrig ens ta i en ring som jag inte gillade Förresten, jag har själv en enstensring som förlovningsring, och tycker att det är såååå snyggt, men kommer å andra sidan blinga till det med en helalliansring som vigselring istället. Men om du gillar den kanske du kan sätta i några diamanter i din förlovningsring, eller ta samma enstensring fast med små diamanter på själva skenan också?

• Rosen2011
    Greeneyes skrev 2010-07-24 16:21:55 följande:
      Men det måste ju ha varit något som fick dig att prova den, själv skulle jag aldrig ens ta i en ring som jag inte gillade Förresten, jag har själv en enstensring som förlovningsring, och tycker att det är såååå snyggt, men kommer å andra sidan blinga till det med en helalliansring som vigselring istället. Men om du gillar den kanske du kan sätta i några diamanter i din förlovningsring, eller ta samma enstensring fast med små diamanter på själva skenan också?
    Jag prövade alla ringar med liknande kupning som min f-ring, och därav den med bara en sten
    Ska kika vidare och har några andra favoriter som jag kommer fastna ännu mer för, 
    för känner jag mig själv så lär jag tröttna fortare än fortast på den med bara en sten eftersom det inte känns som "jag".
    Jakten på den perfekta ringen fortsätter
  • Minstoradag

Det här med ring är svårt. Jag hade en slät vitguldsring som jag aldrig riktigt tyckte om. Jag fick ärva i förtid en klassisk ganska hög enstens ring och tillsammans blev det den ringen som är på bild efter att den blev omgjord. Fast eftersom att jag är hopplös så funderar jag nu på att sätta tillbaka stenen i den andra ringen som är orörd förutom att stenen sitter på min ring. Isåfall vill jag att vi använder min nuvarande ring och smälter ner till en vigselring till min sambo eller att hans förlovningsring smälts ihop med min ring och gör en stor ring till honom... Vilka problem jag har

• Niini

Jag kommer ha värsta ångesten när det är dags o köpa ring. Visst har jag kollat och provat och hittat såna jag gillar. Men jag fasar för o kommer skjuta på den dag det ska inhandlas. Menar, man ska stå ut me den i typ 50 år!

• lunagarden

Greeneyes skrev 2010-07-24 13:09:15 följande:
    Minstoradag: Vår lokal har runda bord, och vi funderar på att strunta i honnörsbord helt och sitta vid runt bord vi med, tillsammans med våra tärnor/marskalkar. Blir liksom lite roligare och mer informellt så tänkte vi. Dock att vi sitter vid ett av de yttre borden och ryggen bortåt, så alla ser oss. Lite tråkigt annars... Våra föräldrar är okej med det också, men vi får väl se hur vi känner när det närmar sig.

Vi ska också duka med runda bord, och har även tänkt tanken att strunta i honnörsbordet, det känns lite stelt att sitta där på parad. Ska fundera mer på det

• kikki kikki

Niini skrev 2010-07-23 20:03:59 följande:
    Tackar Kikki Kikki för att hon städade upp så fint i vår vigseltråd :)

Ler...så lite så.

Just nu ligger jag här med onda förvärkar.....inte kul

• lunagarden

kikki kikki skrev 2010-07-24 20:45:55 följande:
      Ler...så lite så.Just nu ligger jag här med onda förvärkar.....inte kul

Hur långt gången är du? Är det på slutet kanske de gör nytta iallafall

CeciliaJarl - välkommen från en annan Cecilia, som också är ny här. Vi gifter oss 16 juli 2011 på Ellinge slott i Eslöv.

• kikki kikki

jag är i vecka 30 nu.......så än vill jag inte att dom ska göra nytta....ler.....men dom känns ordentligt....hmmmm

Svar på tråden 2011 brudar del 7