• smint

Livets toppar och dalar

September: Tack för input om bugaboo. ja vi får se vad det blir i slutändan.. 

Vi har en brio sitty till dottern nu.. till och från förskolan och i övrigt också.. vi har en babyjogger city mini också men hjulet är lite skevt så den står mest.. Men jag är jättenöjd med sittyn, hon sover gott i den också.

• smint

oupsie: Jag har bf den 25 januari. vagnen såg ju bra ut, du får tala om efter du kikat på den vad du tyckte.. och ang torkskåp så skulle jag gärna ha både och  när vi bodde i lägenheten så torkade jag nästan allt i torkskåp. man märker nu att det sliter mer att torktumla tycker jag. Mina föräldrar har torkskåpet kvar sedan vi var små, men det är sällan igång nu för tiden.

Ore: Min kompis har brio spinn och dom är supernöjda.. jag testade den lite i helgen och den var supetskön att köra.

skall krypa till sängs nu, hoppas på att hosta mindre i natt..skall till läkaren i morgon oavsett då jag misstänker uvi igen så kanske kan få någon hostmedecin utskriven..

godnatt godatt

• smint

PB: Jisses vilken stark berättelse av honom, tårarna sprutar här.. blev otroligt berörd.. 

• smint

tjohej, har degat i sängen efter lämnat lilla tjejen på förskolan. Druckit the och sett på film. 

Fick hostmedecin hos läkaren igår som jag skall ta på morgonen så jag får upp slemmet.. och så hade jag ytterligare UVI.. nu var det så kort emelan så hon trodde inte den förra kuren hjälpt då läkaren skrivit ut för svaga tabletter. Men nu skickade hon på odling och så fick jag en annan PC. Hoppas det inte är GBS bara.. 

Skönt med Fredag, inga speciella planer för helgen, ev middag med svärföräldrarna någon dag men inte spikat.

OMS: fy vad jobbigt det låter med dottern och skolan.. Stor kram till dig.   Och tack för info om vagn. Vet många som säger att just den du har är en jätte bra vagn som funkat i snö. 

Tinga: Förstår att pojkarna somnade efter den eftermiddagen/kvällen. Skönt att ha fått massa gjort så du slipper det i dag. 

Klockarbol: Hoppas fruhippan blir trevlig idag och att du hittade något rosa halsband

• smint

snart dags att hämta lillan på förskolan. Dom skulle tydligen ha en fixar efermiddag idag mellan 14-18.. men är det bara jag som tycker det är konstigt att lägga det på en fredag em?  Om det är någon dag man har möjlighet att hämta tidigt och kanske skall bort så är det ju oftast fredagar, då vill man väl inte vara kvar på förskolan? 

jag kan inte göra så mkt oavsett iom min stora mage och förkylning, får se hur mkt folk det är där.

Väntar hem sambon snart, han har haft konferans igår och idag så vi har vart solo här hemma. 

• smint

Lappis: Ha en trevlig resa, trist med tandläkarbesök innan bara.. 

• smint

BS: Nej det är en privat förskoleenhet. Men det var en del föräldrar där och sågade ned lite buskar och fixade så jag hade inget dåligt samvete att vi gick och sedan vet dom att jag legat sjuk också så det var inga problem.. 

MSW: Nej men tydligen var det många som kom, kul för det är ju alltid uppskattat med hjälp vid sådana saker så man slipper ta in arbetskraft utifrån.

Lappis: Ja det låter verkligen som du kommer sova gott på bussen.

• smint
    passionsblomman skrev 2010-10-09 13:30:01 följande:
    Fråga:När diskmaskinsreparatörsgubben äntligen bytt den trasiga pumpen på maskinen (igår)-är det inte lite dumt att det nu rinner ut vatten under maskinen?  (vilket det inte gjorde förut, det var att maskinen inte diskade färdigt som var problemet)*trött*
    Låter mycket märkligt, han måste ha skruvat fel eller något... Fasen vad tröttsamt
  • smint

Hallo hallo i ottan

Oupise: Åh så roligt att ni köpte vagnen, och vad skönt att det blev lite pengar att göra annat för. Kul att den kändes bra att köra. Vilka jämförde ni med?  Nej det är en märklig känsla att någon skall ligga i vagnen sedan. 

Klockarbol: åh vilken mysig och rolig fru hippa du fick. Skönt att du valde bort bålet, sådant kan vara förädiskt. Härligt med massa svamp

Heloise: Starkt av dig att komma in och rapportera, vad härligt det låter med alla framsteg hos Elise. Hon verkar vara en fighter. Hoppas ni får komma till Gävle snart så ni slipper bo på det där stället. 

Såg inte filmen i går, men har sett den förrut. Men jag hade läst boken före och den beskriver allt lite mera så den var mkt bättre och oj vad jag grät på buss/tunnelbana när läste den. Filmen var bra men den går ju såklart snabbare fram i handlingen.

Igår hade vi svärmor och sambons halvyster på middag. Gjorde en grym risotto till förrätt med svart trumpetsvamp. Sedan blev det entrecote och sallad och Gino till efterätt. 

Idag blir det nog en sväng till parken efter frukost och sedan skall vi såga ned ett träd som lutar mot våran altan. och röja lite allmänt bland alla buskar och så.

• smint

oupsie: Tack för vagnrapport. skall kolla på filmen vid tillfälle

Har precis kikat klart på The Event på 1.an, någon som börjat följa det?  Grymt bra serie.

Blev trädgårdsarbete hela em. Vi har städdag i föreningen nästa helg så vi ville få bort massa ris, buskar och sådant som inte är vackert framför vår altan, då det skall eldas nästa helg. Sedan fick vi hjälp att fälla ett träd som typ tar all em sol på sommaren.. så nu blev det jätte ljust in i vardagsrummet. Det gillar vi. 

• smint

Godkväll i stugan, här har ni varit flitiga idag

Nenne: Kul att se din glada gula gubbe här inne lycka till på efterkontrollen, förstår om det känns läskigt. Har du gjort någon kontroll efter förlossningen?  Jag fick åka 1 vecka efter jag kommit hem på koll då jag hade svullnat så galet mkt osv.. det var en mindre trevlig upplevelse kan jag säga. Men på "vanliga" efterkontrollen gick det ganska bra. 

AM: Ja många missar i produktionen i The Event. Precis som jag och sambon sa igår, stor risk att han bara kunde ta sig in i datarummet utan att bli upptäckt.. Men lite roligt att kika på.   Grymt snygg bänkskiva, är så sugen på att göra om köket nu. Flera av grannarna har gjort om sina och det blir sååå fint. Men vi har lite annat vi behöver göra först.

PB: Vilken god måndagsmiddag och äppelpaj på det, MUMS. trist att det bara är jag i familjen som gillar paj... Hoppas ryggen mår lite bättre idag.

Parnassia: Lycka till med middagen imorgon från mig med, det kommer gå galant är jag övertygad om

Nu skall jag kika lite på "sveriges skönaste familjer" tyckte mig skymta några bekanta ansikten i reklamen så måste kolla om det verkligen stämmer. I sådant fall har jag skolat in båda flickorna på förskolan för några år sedan. Men dom går inte kvar nu.

• smint

har inte hunnit in på flera dagar så nu har jag väl masssor att läsa igen

Parnassia: Hypnotisören hade jag som en semesterbok i somras, jag tyckte den var jättebra. Tycker du skall ta chansen på jobbet, även om det känns iom dottern, men du har henne när du kommer hem

BS: Trist att det är så lång väntan på 4 h gården, tycker dom verkar jobba lite märkligt

Muggles: har uppfattat att det var ett lyckat VUL. Håller fortfarande tummar att allt skall gå bra

Lappis: trist att halka ned en plats i kön. Men det kan hända mycket. Hoppas ni fick en grym fredagsmiddag, lät hur gott som helst.

här är det tyst på 2 av 3 familjemedlemmar. Vi drar fortfarande på förkylningar så sambon har somnat med dottern gissar jag på. Men i morgon är det städdag i samfälligheten så det blir ingen sovmorgon direkt.. Hoppas det inte regnar.. sedan skall vi väl städa av lite. MIna föräldrar kommer i morgon natt från Tunisien och skall stanna några dagar så skall fixa lite i gästrummet. 

skall läsa lite nu så jag kanske kan kommentera lite senare..

• smint

melis är florsocker skulle jag nog också säga  

• smint
    start september skrev 2010-10-20 10:25:17 följande:
    Har ni erfarenheter av att byta dagis till 2,5-åring eller 3-åring? Usch, det är svåra beslut. Hon är så rotad på sitt dagis men vi är missnöjda med hur mycket de är ute och personalrotationen. Sen är det lite för långt att gå hem och korsande av stora vägar.  Nu får vi kanske plats på ett annat som är närmare hem, mer barnvänlig väg, utemiljön är fantastisk och personalen kändes bra. Lite mer oldfashioned kommunal barnstuga, men med hjärtat på rätta stället. Och man lär känna kompisar som man lättare kan leka med på fritiden. Vi tänkte efter sommaren när hon är 3 och ändå haft uppehåll, men nu får vi kanske plats antingen efter jul eller i början av maj. Är det väsentligt sämre att inte haft långt uppehåll mellan?Det som är aktuellt är en avdelnung med barn som är strax under 3 år upp till 4,5 sådär. När man är ännu större är det en separat avdelning.
    Det är nog inga problem, det är ju lite innan dom börjat leka så väldigt mkt med andra så det brukar gå bra. Vi bytte ju nu efter sommaren då var vår tjej 2 år och 4 månader. Har gått jättebra och hon trivs ypperligt. Nu bytte vi eftersom vi flyttade. Men detta är nog en tillfällig lösning ändå, får förmodligen plats rakt över gatan nästa sommar så får se om vi byter igen eller om vi går kvar.. Men i erat fall låter det ju som ni ör lite missnöjda också så jag hade bytt
Svar på tråden Livets toppar och dalar