• smint

Livets toppar och dalar

nenne låter bra,  min gissning på din blogg den har ju passerats med råge.. Hoppas på ikväll..'

När dottern föddes så var jag hos BM på måndagen och hon kände på magen bara och sa att den ligger lååångt ned så inom några dagar kommer den.. 2 dagar senare kom hon.. på mitt uträknade BF. enligt ul skulle hon komma 4 dagar tidigare..

• smint

Brudsommar: Oj vad lång Iris var vid 2 års kontrollen. Är du och maken långa?

Cissi: Trist möte med chefen, du förtjänar något bättre låter det som. När skulle du börja jobba?  Eller är det nästa år du börjar?  Jobbigt med ditt MF. 

Nenne: Annars är 25.e en fin fin dag att födas på  Jag fyller då, men just nu vill jag bara sova bort det med tanke på hur jag mår just nu.. Men det kanske känns bättre i morgon..

• smint

Jag är också den som hämtar mest, men nu har vi fått förskoleplats närmare så hon är nyinskolad nu. Så nu får sambon lämna varje dag. Jag jobbar inte full tid då vet jag inte hur vi skulle fått i hop det.. 

Är det många som testat de där matkassarna?  Har funderat på det till och från men vi kan inte bestämma oss..

• smint
    lunagarden skrev 2010-08-24 16:50:34 följande:
    Oj, så livat det blev här då En trotsig 2-åring är inget mot en hormonstinn 14-åring som konfronterats med skolk och smygrökning, vill jag lova
    oj oj, nej det kan jag tänka mig, grannen har en dotter som är 15 och oj i min låda vad det skriks där inne emmelanåt..
  • smint
    passionsblomman skrev 2010-08-24 16:52:23 följande:
    Luna -Hoppsan! Ja då hjälper det förmodligen inte att du lägger dig på golvet och skriker och fäktar gissar jag.eller vänta nu......kanske om du hotar med att göra precis det-i hennes skola. Och lyckas låta tillräckligt trovärdig när du säger det.

Det lät som en bra idé  jag skulle aldrig våga röka igen då iaf om ngn hotat mig med det

• smint

fy bubblan vad vätskersättning smakar illa.... kommer aldrig mer tvinga i dottern det..   

är på bättringsvägen iaf, och har fått i mig lite skorpa, blåbärsoppa och cola..  men får nig ta lite vätskeersättning också...

• smint
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 19:17:04 följande:
    Sweetiepajsaren!  Håller utkik efter kattluckan, ska bli sjukt spännande! En input ang vatten också, jag har hört att katter inte dricker vattnet om det är bredvid matskålen. Här hemma verkar det stämma iaf. Så är står det en skål med vatten på toaletten, och förut fanns det en i fönstret också men den slutade hon dricka ur. Sen har vi sett henne dricka kondesnvattnet från varmvattenberedaren också Så hon dricker när hon kommer över det, men inte om det står bredvid matskålen (vad nu det skulle spela för roll). 

Så gör mina föräldrars katt, hon klättrar upp på de mest konstiga ställen för att dricka men inte vid matskålen.. Står med båda tassarna på en hink och de andra två balanserades på ngt annat.. 

fru AM skrev 2010-08-24 19:14:42 följande:
    Oj - krya på dig. Resorb Hallon är annars ganska gott ...   Snaily: lycka till hos BM imorgon! Hej Sweet!
    ja det kan jag tänka mig, men fick ta det vi hade hemma till dottern, sambon glömde köpa den med smak...

• smint

Godmorgon på er

September: Håller alla tummar jag kan att det skall se bra ut på Torsdag. Kram

Telis: Härligt med lite rödvin. Och skönt för Televinkens mage.

Cissi: Bra att du lagt ut lite nya krokar ang jobb, FB är fantastiskt i många ansenden

Sweet: Hoppas det gick bra hos tandläkaren och att du kommer in i jobbet efter några dagar igen. Hur länge kommer ni bo i NY?  

Am: Trist att alla vaknade så tidigt, men med lite kaffe så klarar du dig nog. När skall du börja jobba igen?  

Ja man har tid när man är hemma att sitta här och skriva    Mår mycket mycket bättre idag och dottern med, men sambon åkte dit i natt så det blir nog en hemma vecka hela veckan, vi lär ju dra med oss smittan annars...  Måste dock få i lilla dottern lite frisk luft idag, får rasta henne på terassen...

• smint
    Telis skrev 2010-08-25 07:53:58 följande:
    MSW, vad roligt med huset! Berätta gärna mer. Izzie, jag glömde säga det men det är jättekul när du tittar in. Håller tummarna för syskonförsöken! Cicci, men gud vilket tråkigt ställe du verkar jobba på. Hoppas du hittar något annat! Om det är ok med AM och BS att du kommer trots att Skorpan är snorig så är det okej med mig! Säg grattis till Skorpan idag, Cicci! smint, skönt att du mår bättre! Lite tur att ni gått omlott med sjukan, du och sambon, ändå. Det måste ju vara fruktansvärt om man är sjuka bägge två saktidigt och man har ett barn att ta hand om och roa.
    ja lite tur är det allt. Dottern klättrar på väggarna här hemma, vill inte skicka henne till fsk när vi inte mår bra.   Men dom skriver så roligt i sin sjukpolicy. Om barnet haft magsjuka skall det vara hemma 48 timmar såklart och dom kan även komma om någon förälder är sjuk.  Men om dom vinterkräksjuka gäller samma hemma tid, men dom skall vara hemma om ngn förälder är sjuk..  Men hur fasen vet man vad man har??

jaja får lufta henne lite på terassen och på allmänningen när alla pipit iväg till jobb och skola här runt i kring.. 

• smint

Cissi: Tror Telis syftade på dagens namnsdagsbarn

Svar på tråden Livets toppar och dalar