Livets toppar och dalar
Fru E och Lappis: Då är hon och jag lika långa kanske? jag kvalar in på knappa 1.60. Jag tyckte dottern var stor som vägde 3715 och var 53 lång. Få ut en så stor som Nennes hade varit tufft.
Fru E och Lappis: Då är hon och jag lika långa kanske? jag kvalar in på knappa 1.60. Jag tyckte dottern var stor som vägde 3715 och var 53 lång. Få ut en så stor som Nennes hade varit tufft.
Stackars stackars Nenne, det är inte roligt att spricka.. Jag gjorde det lite granna bara och det var hemskt nog..
Hoppas alla haft en bra dag, vi har gått en liten promenad in solen på fm och fått tillbaka lite krafter. Sedan lite fredagshandling. Nu blir det hemmagjord pizza på grillen, gäller att passa på medans det är sol ute
Lappis: Ha så skoj på festen ikväll och i morgon med för den delen
Snaily: ha en skön ledighet och tänk snart får du gå hem och boa.
Sweet. Mysigt med lunchdate med maken. Hoppas ni åt ngt gott.
AM: Shit vilka proffstips du kommer med ang auktioner.. Bra att ha i bakhuvudet om man någon gång skall buda.
Vilket skräp med din granne, hoppas det inte är fest hela natten..
Sweet: det lät som en trevlig lunch och en härlig temperatur också.
Cicci: tror många har en gammal kärlek som man alltid kommer ha ett gott öga till. Jag har en gammal pojkvän som allt var så bra med, men det tog slut av olika anledningar. Men varje gång vi hörs på msn eller liknande så blir jag också jätteglad.
godmorgon på er alla, strålande sol idag igen, helt underbart
Har tillbringat halva natten som en ostbåge i dotterns säng då hon först ramlade ur och sedan var väldigt gnällig. Men när jag la mig där så sov hon gott.
Muggles: Nej man får väl försöka hänga med på det som är intressant Grattis i efterskott till Moa.
Piggelin: Åh björnbär är ju ljuvligt gott, mina föräldrar hade det i trägården när vi var små, men nu är buskarna borta sedan länge.. Men det är grymt gott
Klockarbol: Ajdå vad trist att dom tagit bort smörgåsbordet, men vad skall det vara för typ av restautang? Så kan vi hjälpa dig spåna?
Cissi: Lite samma här, han förstår mycket av sådant som händer i mitt liv också.
nehe se vad dagen har att bjuda på. Borde ut och se om dom fått in reima overallerna ännu, men det stod i tidningen att svenska folket skulle handla för 6 miljarder i helgen uppdelat på lörd/sönd. Så det känns som att det kommer vara mycket folk i affärerna..
PB: Är säker på att det var jättefina lampor du ville visa Hur såg dom ut?
Hoppas alla som är snuviga inte blir mer snuviga.
Lappis: Hur mår ni efter festen? Dags att dra på sig ny partyklädsel nu då?
Fick några härliga ensamtimmar i dag och gick och shoppade lite, kom hem med jeans och nya skor. Så skönt att bara gå och strosa själv utan barn och man...
Skall fortsätta att städa lite idag och sedan blir det lördagsmys.
Klockarbol: Inte provat någon av restuarangerna du skrivit om. Hoppas det löser sig. Jobbigt med svärmor. Och tonårsdottern låter som tonåringar brukar göra hör jag Spännande med bröllop nästa helg
klockarbol: halv grek plus turk ligger på tyskbagargatan/jungfrugatan i korsningen. Jäkligt anonymt ställe inga skyltar eller så utanför. Men supergod mat. typ som libanesiskt fast andra smaker, små rätter som kommer in.
www.halvgrekplusturk.se/ dock öppet från 18 på lördagar. Men det kanske funkar?
Nenne: Vilken prestation du utfört, du är helt fantastisk. Hoppas du får läka i hop snabbt så nu nu får komma hem till ert hem. Stort grattis igen.
Jag tror också att storlek 23 är en liten överdrift Min dotter som nu är 2,5 har nu storlek 23 i skor och mäter 14,2 cm på foten.. hennes fötter växer däremot sjukt sakta..
Klockarbol: Ja tapas är ju en bra idé, finns ju en del sådana ställen i sthlm, en del kanske är lite små men den vid st eriksplan är nog ganska stor. Josefina är trevligt ställe också som Cissi tipsade om
Cissi: Skönt med en ostörd natt, det kan behövas ibland, och film på morgonen är det bästa så man kan sova lite till.
Fick journalen från FL att läsa igenom medans jag låg på bb, och sedan fick jag ställa frågor till en BM som inte varit med på FL.
Fick lite sovmorgon idag och sedan har vi tagit det lugnt, pettson och findus filmen gick på tv så vi mös i soffan samtidigt som jag försökte göra en veckomatsedel. Fick nog till det ganska bra.
Har ni några bra enkla matips? som skall gå relativt snabbt att laga?
Skall veckohandla senare och ikväll blir det middag hos svärföräldrarna..
Åh så många middagstips. Skall genast skriva ned alla förslag
lunargarden: Men de flesta fetaostar typ från arla osv är ju pastöreiserade så det är ju ok att äta. Visst det är fusk kanske men det funkar
denna vecka kommer att innehålla
Tonfisksås med grädde, stjälkselleri. vitlök och gul lök. till det pasta. Supergott och enkelt
Biff ala lindström med stekt potatis
enkel fiskgryta med lax, potatis, fänkål, saffran och lök. bröd till det.
tisdag skall vi vara kvar i stan så då blir det middag ute och fredag bestämmer vi senare.