• smint

Livets toppar och dalar

jag har kikat in lite i den första tråden för ett tag sedan. Så häftigt att den fortfarande lever och roligt att se hur många som hängt kvar av er.

• smint
    lunagarden skrev 2010-08-25 08:23:35 följande:
      Knasigt, enda sättet att säkert få veta är att ta prover, och vilken mottagning vill ta emot en kräksjuk/magjuk... Men ett säkert symptom på vinterkräksjuka är att man spyr kaskader.
    Precis, ja ja lika bra att hålla henne hemma, risken för att bli smittat på nytt på förskolan är ju ganska stor. Det var ngn där förra veckan som berättade att hennes son blivit sjuk på söndagen och smittat deras gäster och när hon berättade när han kommit tillbaka tyckte jag att det kanske var liiite tidigt.. 

Synd bara att hon precis bytt förskola och hunnit gå 1,5 vecka. Men det blir nog bra nästa vecka ändå. 

• smint
    snaily skrev 2010-08-25 09:08:49 följande:
    Vinkar hejdå på ett tag, dags att göra sig iordning för barnmorskebesöket.
    Lycka till hos BM
  • smint
    Lapinette skrev 2010-08-25 09:38:09 följande:
    Jösses vad ni skrev här igår?!!! Tänkte först inte läsa ikapp men nu har jag snabbskummat igenom iallafall. Vem kan låta bli? Sweet - welcome home men himla tirst att det ska kännas så jobbigt att komma tillbaka till arbetet . Har varit inne på din blogg och kikat på de underbara fotona från semestern. Ser ut som ni har haft det riktigt, riktigt härligt. Hoppas ni hann vila upp er och inte enbart åka runt och hälsa på folk. Och gällande era katter så vet du vad jag tycker ... att de är helt UNDERBARA! T o m maken som normalt sett är lite skeptisk till djur blev sugen. MSW - grattis till huset! Kan du inte berätta lite mer (till en som ständigt tittar efter hus). Telis - grattis till både vinkväll och bajsblöja !Cicci - ahhh så jag kom in på sid 9. Fast jag var inte så aktiv i början och tyckte nog att ni var lite väl galna här inne men sen blev jag fast. Och hemma hos oss är det maken som har blixten . Ego - idag ska vårt ärende upp i nämnden. Håll tummarna!
    oj så spännande, håller alla tummar jag har. Får ni reda på beskedet från nämnden idag?
  • smint

ja en hel vecka att vänta känns ju länge.. Ni vill ju veta nu ju Även fast jag också tror att det kommer att gå bra.   

Läste om ngn på FL som fick barnbesked efter 5 månader efter dom skickat in sin ansökan till landet.. Hoppas det går lika fort för er. Men det kanske var väldigt snabbt i deras fall.. Vet inte vad medeltiden är?

• smint

har också läst i den gamla tråden lite nu, vet att jag blev medlem på BT 2006 men sedan avreggade jag mig ett tag vet inte riktigt när.och blev medlem igen 2008.. Så jag tror jag läst det mesta.. Men jag kommer inte ihåg så mkt..

Kängu: Funderar också på vinterskor nu, så svårt att köpa nu redan. Men när jag köpte fodrade stövlar i helgen så hade hennes fötter väx 1 cm exakt på ett år.. och det är inte så mkt.. så jag gissar att hon får mina små fötter...  Förra året hade hon ett par ecco kängor, dom var sådär skulle jag säga.. lite kall om tårna tyckte jag..

Snaily: Jag hade nog bytt BM om du inte känner att det är för långt med avståndet till den andra BM

Ore: Spännande med jobbet, men det är ju en del att fundera på som du skriver.. Men om det känns rätt så sök

Fru E: Spännande med uppkörning snart. Och skönt att det går framåt med huset.

• smint

Söta snorkfröken.. tårarna svämmar över... det är så orättvist allting..  

• smint

Åh så spännande Nenne.. Jisses minns de första värkarna nu, så spänd och glad och allt på samma gång.. 

Ät massor, försök och sov och ja allt alla andra har sagt

• smint

oj oj nenne..  hejja hejja dig och P.  skönt att ni har nära till förlossningen. och härligt att P har koll på läget

Svar på tråden Livets toppar och dalar