Livets toppar och dalar
godmorgon i ottan, verkar bli en fin dag idag också, tur är väl det för vi har fotografering på jobbet utomhus
och nu vaknade dottern såklart, får skriva mer ikväll..
godmorgon i ottan, verkar bli en fin dag idag också, tur är väl det för vi har fotografering på jobbet utomhus
och nu vaknade dottern såklart, får skriva mer ikväll..
Kikade också lite på biggest loser igår kväll. Såg den amerikanska versionen när jag var mamma ledig sist men gillade det inte ngt vidare.. Sedan har jag väldigt svårt för programledaren också.. Men som du säger PB varför kan inte alla få vara kvar och sedan vinner dom som gått ned mest..
Killnamn är jättesvårt, men om det blir en kille denna gång så har vi ett namn klart. Vi hade det i tanken förra gången men då kom det ju en tjej
Ang ersättning så kan nog smygläsaren vinna kampen det funkade inte alls här, jag försvann från henne i ganska många timmar, min kropp var helt slut och fokuserade på att jag skulle läka. Så efter några tappra dagar max en vecka med blandat ersättning/lite bröst så blev det ersättning.
Gjorde valkompassen häromdagen och det hamnade på det jag trodde Men ibland förvånas man av olika resultat.
Lappis: Välkomen hem, har förstått av min svägerska som också kom hem igår att det varit fantastiskt väder. du som bott där nere, har du ätit på "resto des arts"(stavning osäker) uppe i mougains? supergulligt ställe.
Har förmodligen fått samma eländiga förkylning som halva sveriges befolkning har gissar jag på. Fruktansvärt ont in bröstkorgen när jag hostar, ont i huvudet, lite feber. hoppas på underverk, för imorgon har vi 2 planeringsdagar med hotellövernattning.. det hade varit välbehövligt.. å andra sidan så sitter vi mest och lyssnar/planerar så det kanske man överlever ändå..
en god förätt som nog skulle kunna passa innan en soppa
Getostfrestelser
Det här behövs för 10 st:
1 paket djupfrysta smördegsplattor (5st)
1 uppvispat ägg
1 liten purjolök
ca 10 cocktailtomater
ca 10 urkärnade oliver
1 vitlöksklyfta
lite matfett
300 g getost
Garnering:
Flytande honung
Rostade pinjenötter
Färsk timjan
Ugn: 200 grader
Gör såhär:
Tina smördegsplattorna, dela dem på
mitten så det blir två lika stora bitar.
Lägg på bakplåtspapper, pensla med ägget.
Ansa och finstrimla purjolöken.
Dela tomaterna i mindre bitar.
Skiva oliverna.
Fräs purjolök och pressad vitlök tills
löken är mjuk och glansig utan att få färg.
Tillsätt tomater och oliver, låt fräsa samman
några minuter.
Grädda smördegsplattorna i nedre delen
av ugnen i ca 12 minuter.
Ta ut plåten och fördela lökröran i mitten på
smördegen.
Skär getosten i 5 skivor och halvera dem.
Lägg en halv ostskiva på varje smördegsplatta
och grädda i ytterligare 3-5 minuter
Ringla flytande honung över getosten. Strö
över rostade pinjekärnor, garnera med färsk timjan.
kom iväg på planeringdagarna trots värdelös hosta, men en natt på hotell kan knappast göra det sämre.
Skall läsa ikapp lite nu, vaknar ju alltid vid 6 oavsett om jag behöver eller inte..
ang FK så har jag peppar peppar inte haft några problem med dom, varken vid vab, FP eller så. Men på min dator funkar det bara med firefox, e-leget funkar inte med safari. Ja dom är lite roliga när man glömt att skicka in första dagen man är hemma, vet inte hur många vab dagar jag fått förklara när jag skickat in försent.
Oms: Ja bra system om man delar lika, men tyvärr skulle det inte funka i vår familj även om sambon får kompensation från jobbet också, men han skulle omöjligt kunna vara hemma i 7 månader. Dom har eget företag så tyvärr funkar det inte, sist var han hemma i 4 månader, får se hur det blir denna gång.
BS: Lät riktigt konstigt av ridläraren att låta Iris vänta till sist. Vad är det för ålder på de andra barnen?
åh så kul att se dig här inne Nenne. Gråtatttackerna kommer jag ihåg. Kan fortfarande komma sådana ibland.. Låter som ni har det riktigt mysigt i eran lilla bubbla kul med föräldrabesök.
Porchez: Men så jobbigt det låter på jobbet och i övrigt. Skönt att du tog lite tid för dig själv och att du bokat en kurator tid. Hoppas det hjälper.
PB: Vi fick bra service på melkers kungsholmen också, men det är ju lite stökigare där kanske, men roligt med många olika kök som man kan välja ifrån. Håller tummarna hårt för makens jobb besked i veckan.
Lappis: Fina hus ni länkat till, älvsjö är supermysigt. Skall vidarebefodra eran favoritrestaurang i mougain till svärföräldrarna och sambon. Kan ju vara kul att prova något nytt.
Hade bra planeringdagar, vi han med mycket och framför allt att prata massor, med en ny chef och ny rådgivare så var det mycket som behövde lyftas. Åt en trevlig middag på kvällen, men tupp kvalar inte in på ngn topp 10 rätt.
fortsätter hosta men som någon sa så hostar hela sthlm nu.. livrädd att det skall bli lunginflammation av det hela, men har ingen feber eller dylikt.. lyckades hitta ett slemlösande som var ok för gravida på apoteket och det hjälper en del.
Skall ev på kalas idag men får se om jag stannar hemma, tror inte jag smittar längre då jag haft det så här sedan i måndags.. och det skall vara utomhus om vädret tillåter.