Livets toppar och dalar
Grattis Izzie
Grattis Izzie
kikar in på kvällskvisten.
PB- jisses vilket besök ni haft i helgen, förstår om du är både trött och irriterad. Om barnen nu prompt måste ha mellanmål före maten då får hon väl fixa det själv?
Snaily- Häpnar även här över ditt besök. herregud ta med sig allt man skall äta och papper???
OMS. Hur gick den spontana middagen igår?
Lappis: Kul att presenten blev lyckad och att ni hade en trevlig kväll. Mysigt med promenad hem genom stan.
AM: Ja försöker också vara lite hård med att om du inte gillar så varsegod att gå ifrån bordet.. oftast kommer hon tillbaka. Har MR Yasuragi skött sig under helgen?
Här har vi haft det lugnt men varit lite socila i helgen. I går var vi på 1 års kalas och sedan åt vi middag hos svärföräldrarna. Idag har vi handlat och sedan haft besök av en mamma kompis med familj. Dom har en dotter som är lika gammal som vår, men hon är väldigt liten av sig, så T vinteroverall från förra året passade henne nu så nu blev vi av med den. Och kanske vinterskona också..
Om ni vill ha tips på overall så fick jag hem den andra vinteroverallen jag beställde igår, och jag måste säga att hittils är det den mjukaste, smidigaste overall jag sett. Nu kan jag inte säga hur den är i kyla men många i norrland har lovordat den. GNEIS heter märket. Just nu har dom 20 % på overaller. Så fick sälja den andra reiman jag köpte som inte gick att lämna tillbaka och få pengarna tillbaka, bara inom 3 dagar vilket jag tyckte var galet. Men tradera är underbart La ut den på fast pris igår och fick den såld inom 10 minuter.
Hostan är bättre, tack och lov för slemlösande medicin. Så i morgon är det jobb igen. och på Tisdag dags för barnmorskan, andra besöket förutom UL så det känns som en evighet sedan.
Parnassia: Jag hade också blivit upprörd. Hur ofta träffar ni dom som hade festen?
Så himla lurigt med FB man får verkligen tänka på hur och vad man skriver ibland tycker jag.
Parnassia: Men oj vad märkligt när ni ses så ofta annars.. Vet inte vad jag skulle säga till henne när jag såg henne nästa gång utan att ha låtit sur.. Men förhoppningsvis så har hon en förklaring, även om det verkar konstigt att alla andra verkar varit bjudna.. svårt läge.
Nenne: ta med dig saffranslängden till svärmor om ni skall dit i jul
BS: Stackars Iris, usch avskyr när man måste göra saker som barnet uppenbarligen får panik av.. Hoppas det inte blir ngn panik i natt.. hon kan inte ha vätska bakom trumhinnan som trycker på natten?
Ni som är så piffiga på inredning och möbler Vill gärna ha tips på något snyggt nattduksbord. Just nu har vi inga och det börjar jag tröttna på. Sambon vill inte ha mer ikea möbler så nu måste vi hitta något någonannanstans. Så ser ni något eller har andra tips så säg till.
har en favorit från gotlands företaget G.A.D men det är lite väl dyra www.gad.se/karlsosangbord.pab
Godmorgon på er. Har mer eller mindre varit vaken sedan kvart i 5.. dottern verkar ha kommit in i någon fas med att allt är läskigt och vaknar och säger att hon är rädd osv..
OMS: Jisses vilken lördag det blev för din del, skönt att middagen inte blev av till slut.
Parnassia: Hoppas du får en bra dag, och jag skulle nog också tagit upp det snart har jag kommit fram till nu, så det inte blir för länge av det.
Viktualia: Tack för länken skall spana in lite närmare i kväll. Såg att det från gad fanns med där och hade glömt att dom var såå dyra. men det såg ut att finnas några kandidater iaf.
Nenne: Hoppas ni får en mysig dag med pricken. Kram
Nu dags att ta på mina nya röda stövlar för det regnar ute. Välkommen höst.
Ha en fin dag alla
Godmorgon.
har hamnat i en liten dvala så har inte orkat in här i går. Fick reda på att en vän förlorade sitt barn i magen på bf +8. så ofattbart sorligt och att det händer någon igen så nära inpå snorkis är ännu hemskare..
Parnassia: Vad skönt att du fick en förklaring till festen, det lät ju som en vettig förklaring. Men som många redan sagt, man kan ju välja hur man skriver det på FB.
Nilecity är ju underbart, kanske får bli en julklapp till svärfar..
återkommer ikväll med ny energi. Nu snart dags att ge sig ut i höstregnet..
Lappis: Oj vad spännande att ni skickat in allt nu.
Viktualia: Kul med head hunting och kul att du skickade in ansökan, det kommer gå jättebra tror jag. skönt med kortare pendlingstid.
Porchez: Jobbigt att chefen "bara" ser till större ordrar.. de andställda måste ju må bra också ju..
September: så bra att ni fick tid för utredning hyffsat snabbt.
Har avslutat middagen nu, blev hemma gjord pizza med lite av varje på. Dottern blev överlycklig, det hade serverats ärtsoppa på förskolan och det var ingen hit...
Härligt att solen skiner igen efter skyfallet i morse.
Grattis Fru E till kortet, hoppas ni får ordning på din hoj nu.
Cissi: Lycka till med inskolningen av skorpan, hur lång inskolning är det? och grattis till intervjun, lät som en rolig situation.
Hattis: Oj så spännande med BIM nära. Låter bra med håret då
Snaily: Usch låter inte som en rolig dag, hoppas du får sova gott och att dagen i morgon blir bättre.
Bra fråga med era tankar om vad som ni skriver eller inte här inne. Men jag skulle nog säga att det är sjukt svårt att lista ut vem ni är och vart ni bor etc.. så mkt har man ju inte att gå på direkt Men tror nog också att om tråden inte fått nya medlemmar så hade den kanske dött ut?
Nu skall jag ta min nya bok jag fick hem idag och läsa en stund innan jag somnar.
Sov gott alla. Kram